Köpa en hårddiskbur, helst Fractal Design, i svensk butik?

Permalänk

Köpa en hårddiskbur, helst Fractal Design, i svensk butik?

Hej på er. Jag håller på med en ombyggnad av ett chassi, och jag behöver hårddiskburar. Det bästa hade varit burarna som sitter i Fractal Designs modeller Define och Arc. Problemet är att dessa chassin är för dyra för mig att köpa, nya eller begagnade, bara för att ta ur hårddiskburarna och sedan skrota chassit.

Fractal Design har en webbshop för reservdelar, men frakten är såklart skyhög. Jag undrar om någon här på forumet har koll på om någon butik i Sverige säljer reservdelar, för att komma undan några hundralappar billigare.

Ja, jag kan få tag i ett skrotchassi och borra ut hårddiskburen, men jag vill ha en hårddiskbur med slädar, så att det blir enklare att ta ur och in hårddiskar. Som buren kommer sitta blir det väldigt bökigt att få in hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag har den övre buren liggandes med 5st slädar i som jag skulle kunna sälja, orkar dock inte leta reda på kartong och skicka skiten så känner du nån i stockholm som har lust att plocka upp den åt dig så...

Permalänk
Medlem

@Linus: Sitter också med en överbliven bur för 5 hårddiskar med slädar i...dock i Gävle. Sätt in en annons i marknaden här på sweclockers så kommer du garanterat få en hel drös med svar från folk som sitter med utplockade och överblivna hårddiskburar i ditt närområde

Permalänk
Skrivet av Linus:

Jag har den övre buren liggandes med 5st slädar i som jag skulle kunna sälja, orkar dock inte leta reda på kartong och skicka skiten så känner du nån i stockholm som har lust att plocka upp den åt dig så...

Skrivet av Frispel:

@Linus: Sitter också med en överbliven bur för 5 hårddiskar med slädar i...dock i Gävle. Sätt in en annons i marknaden här på sweclockers så kommer du garanterat få en hel drös med svar från folk som sitter med utplockade och överblivna hårddiskburar i ditt närområde

Det kanske är den bästa lösningen ja, det finns ändå ett stort gäng folk som köpt dessa chassin. Tack för tanken, det var uppenbarligen för komplicerat för mig att komma på ett sånt enkelt svar...

Permalänk
Medlem

Såg just i din köpannons att det inte tog mer än en dryg timme (mitt i natten) innan du fick napp

Permalänk
Skrivet av Frispel:

Såg just i din köpannons att det inte tog mer än en dryg timme (mitt i natten) innan du fick napp

Så är det, enklaste lösningen är oftast den bästa!