Permalänk
Medlem

Anslagstavla?

Jag har en gammal nuc som ligger och skräpar där hemma men tänkte nu använda den till en anslagstavla!
Min tanke är att ha en skärm på väggen i hallen som ska visa väder, trafikläge, kalender, busstider osv, ja allt man kan komma på.

Hur löser man detta rent praktiskt? Finns det nåt snyggare sätt än att bara skicka upp en massa olika fönster på skärmen? Det är win 7 installerat på nucen i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Låter väldigt kul. Har själv en platta liggandes, vore kul om man kunde få till ngt snyggt och lägga in typ Rainmeter med lite gadgets linkat.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

@T.N.T: Kan du inte göra något i html eller liknande som visas i helskärm? Googla tex "Magic mirror 2" för en fingervisning om vad jag menar.

Permalänk
Keeper of Traditions

Magic mirror är ju ett kul projekt annars. En NUC är ganska overkill till ändamålet, men om den ändå bara ligger och skräpar så...
https://www.raspberrypi.org/blog/magic-mirror/

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@sprawler @Dunder
Tack, ska kolla in magic mirror! Ska tilläggas att mina programmeringskunskaper i stort sett är obefintliga, men det är ju aldrig för sent att lära sig kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@T.N.T:

har gjort liknande, delar gärna med mig av min källkod, hör av dig..
http://www.sweclockers.com/galleri/6407-project-home-sweet-ho...

Permalänk
Medlem

@T.N.T: Jag har haft ett likande projekt som idé i huvudet. Min tanke är att låta min NAS i klädkammaren agera webserver och ha en surfplatta på väggen som surfar in på den webbapplikationen som hostas i klädkammaren. Behövs alltså ingen publicering på webbplatsen på internet, utan det räcker om den är åtkomlig inom lokala nätverket. Du skulle ju kunna göra något liknande, fast låta din NUC vara webserver. Annars är det väl, som du är inne på, att bara koppla en skärm till den och ha något fönsterbaserat program som visar olika flöden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naak2803:

@T.N.T:

har gjort liknande, delar gärna med mig av min källkod, hör av dig..
http://www.sweclockers.com/galleri/6407-project-home-sweet-ho...

Snyggt! Jag tar gärna emot källkoden, dock är jag som tidigare nämnt väldigt novis inom området programmering men det här projektet fick mig att börja intressera mig för det! Just nu håller jag på att lära mig lite om HTML och CSS, men nån dag kan jag ju alltid ge mig i kast med C# också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

@T.N.T: Jag har haft ett likande projekt som idé i huvudet. Min tanke är att låta min NAS i klädkammaren agera webserver och ha en surfplatta på väggen som surfar in på den webbapplikationen som hostas i klädkammaren. Behövs alltså ingen publicering på webbplatsen på internet, utan det räcker om den är åtkomlig inom lokala nätverket. Du skulle ju kunna göra något liknande, fast låta din NUC vara webserver. Annars är det väl, som du är inne på, att bara koppla en skärm till den och ha något fönsterbaserat program som visar olika flöden.

Till en början kommer jag nog bara koppla skärmen till NUCen, ska försöka få till det lite snyggt med en HTML-sida med olika iframes.
Men sen vet man aldrig vad som händer!

Skickades från m.sweclockers.com