Kjells "Luxorparts Solid UTP-nätverkskabel Cat.6"

Permalänk
Medlem

Kjells "Luxorparts Solid UTP-nätverkskabel Cat.6"

Hej!

Är det någon som använt Kjells "Luxorparts Solid UTP-nätverkskabel Cat.6" installationskabel & kan ge en bedömning om det är en okej kabel?

Är den på trumma eller i box?
Är den helt vit eller har den text på ytan?

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/inst...

Behöver 1 eller 2 305m.

Andra prisvärda alternativ mottages.

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av frav:

Hej!

Är det någon som använt Kjells "Luxorparts Solid UTP-nätverkskabel Cat.6" installationskabel & kan ge en bedömning om det är en okej kabel?

Är den på trumma eller i box?
Är den helt vit eller har den text på ytan?

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/inst...

Behöver 1 eller 2 305m.

Andra prisvärda alternativ mottages.

Köpte deras på 30 meter och den var ihopvirad iallafall, vet inte hur det ser ut på din längd.
Den som jag tog hade text på ytan iallafall. Kabeln i det stora hela är bra tycker jag lite väl styv men gör definitivt vad den ska!

Visa signatur

Dator:Ryzen 7 3700X | MSI GTX 1080 | ASUS X570-F | Supernova G2 750W | Samsung 840 EVO 250GB & 500GB | Fractal Design Meshify Compact | Noctua D15S Chromax
Ljud: Beyerdynamic DT990 Pro 250Ω | Schiit Modi | Fiio E09k | Argon 7460.

Permalänk
Medlem

Den är på trumma.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av frav:

Hej!

Är det någon som använt Kjells "Luxorparts Solid UTP-nätverkskabel Cat.6" installationskabel & kan ge en bedömning om det är en okej kabel?

Är den på trumma eller i box?
Är den helt vit eller har den text på ytan?

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/inst...

Behöver 1 eller 2 305m.

Andra prisvärda alternativ mottages.

Köpte en 100 meters och det var på en plasttrumma. Ja text var det på min.

Dock har jag strul med en bit av kabel jag köpte på kjell (har inte listat ut om felet är kontakten eller något när jag anslöt kablarna eller jag skadat en ledare). Något glapp är det och har inte hittat felet, ska/borde göra bättre felundersökning).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

305m på trumma, kanske blir lite stökigt att hantera vid dragning på vind i rör m.m.? Box är ju lite enklare. Kanske Biltemas 300m Cat6 i box är värd att fundera på? http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Na...

Får man vara nyfiken & fråga vad det står tryckt på Luxorparts kabeln?

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk

Sorry för att jag väcker den här tåden, men nån som vet vad det är för diameter på kabeln?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

0.56mm är min solida från 100m rulle från kjell. Har ingen luxorparts text.
F.ö tycker jag den solida från kjell är lättare att jobba med och klämma kontakter på jämfört med en hel del andra fabrikat. Tycker den solida även är bättre än den mjuka att kontaktera.

Visa signatur

RedHat <3 CentOS <3 OpenSuse <3 FreeBSD

Permalänk
Skrivet av DuckMuck:

0.56mm är min solida från 100m rulle från kjell. Har ingen luxorparts text.
F.ö tycker jag den solida från kjell är lättare att jobba med och klämma kontakter på jämfört med en hel del andra fabrikat. Tycker den solida även är bättre än den mjuka att kontaktera.

Perfekt, ja den solida var den jag tänkte på, planerar att dra två kablar i samma rör, och då gäller det verkligen att ha tur med diametern!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Perfekt, ja den solida var den jag tänkte på, planerar att dra två kablar i samma rör, och då gäller det verkligen att ha tur med diametern!

Det handlar inte om tur utan planering, välj ett grövre rör eller så ser du till att veta och välja kabel med lämpliga mått och är det trångt eller många böjar så kan kabelsmörjmedel också underlätta.
Och går det inte att dra mer än en kabel så kan man så länge bandbredden i den räcker överföra datan via vlan för att simulera många kablar i en fysisk kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

50m är på trumma, helt okej kvalitet.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det handlar inte om tur utan planering, välj ett grövre rör eller så ser du till att veta och välja kabel med lämpliga mått och är det trångt eller många böjar så kan kabelsmörjmedel också underlätta.
Och går det inte att dra mer än en kabel så kan man så länge bandbredden i den räcker överföra datan via vlan för att simulera många kablar i en fysisk kabel.

I mitt fall är det tyvärr tur jag får lita på, ska dra det i upp till 20 år gamla rör/slang som lades in när huset byggdes eller när de drog in fiber, inte helt klart för mig när det skedde, men finns grå enledare draget i de för att dra med, så alltid något bra det.
Finns dock bara på två ställen på 58kvm, så vill helst ha två i varje rör för att eventuellt dra/koppla vidare från de ställena

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]