Köpa win 10 OEM från play-asia?

Permalänk
Medlem

Köpa win 10 OEM från play-asia?

Win 10 Pro OEM
Är sidan legit?
tycker det låter väldigt billigt för en win 10 pro key oem?

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Inaktiv

Jag har själv köpt för 75kr som fungerat utan problem så det är väl lite dyrt om du ändå ska ha ful key.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Jag har själv köpt för 75kr som fungerat utan problem så det är väl lite dyrt om du ändå ska ha ful key.

"ful key"? :). enda skillnaden (om nu produktnyckeln är legit och går att aktivera) är ju att man inte får en skiva?
Vart hittade du för 75kr?

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vagabond:

"ful key"? :). enda skillnaden (om nu produktnyckeln är legit och går att aktivera) är ju att man inte får en skiva?
Vart hittade du för 75kr?

Har svårt att tro att dessa keys som kommer från Kina är helt 100% enligt Microsofts terms of service osv.
Kan sätta ganska mycket på att de inte är det.

Har köpt från aliexpress.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte Windows 10 PRO Key på eBay för 50kr för 3 månader sen, har funkat felfritt sedan dess, om du är intresserad kan jag leta up säljaren ikväll till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

Jag köpte Windows 10 PRO Key på eBay för 50kr för 3 månader sen, har funkat felfritt sedan dess, om du är intresserad kan jag leta up säljaren ikväll till dig.

Det skulle vara snällt, och nyckeln gick att aktivera utan problem?

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Har svårt att tro att dessa keys som kommer från Kina är helt 100% enligt Microsofts terms of service osv.
Kan sätta ganska mycket på att de inte är det.

Har köpt från aliexpress.

Förstår vad du menar

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Inaktiv

@Vagabond:

Köpte Keyn på eBay, betalade med paypal, koden skickades inom några timmar som PM i mitt eBay konto, du får en bild på Keyn.

Inga problem med aktiveringen, det funka direkt, säljaren har över 99% bra feedback och sålt hundratals keys. Personligen skiter jag i stort stycke var koden kommer ifrån så länge den funkar för mig. Får se ikväll om jag hittar han. ( sitter på mobilen just nu )

Edit; Säljaren jag köpte utav verkar inte finnas kvar, kunde inte hitta honom. Finns en hel del andra med bra omdöme, lycka till !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

@Vagabond:

Köpte Keyn på eBay, betalade med paypal, koden skickades inom några timmar som PM i mitt eBay konto, du får en bild på Keyn.

Inga problem med aktiveringen, det funka direkt, säljaren har över 99% bra feedback och sålt hundratals keys. Personligen skiter jag i stort stycke var koden kommer ifrån så länge den funkar för mig. Får se ikväll om jag hittar han. ( sitter på mobilen just nu )

Edit; Säljaren jag köpte utav verkar inte finnas kvar, kunde inte hitta honom. Finns en hel del andra med bra omdöme, lycka till !

Så länge man är medveten om att nyckeln kan sluta fungera helt tvärt så är det nog ingen fara.

Microsoft gör ju raider lite då och då och spärrar nycklar och har man otur så spärras den man köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Så länge man är medveten om att nyckeln kan sluta fungera helt tvärt så är det nog ingen fara.

Microsoft gör ju raider lite då och då och spärrar nycklar och har man otur så spärras den man köpt.

Jag har också läst samma sak flera gånger på olika forum. Men däremot har jag aldrig hört talas om någon som köpt en nyckel på likande sidor och faktiskt blivit spärrad. Någon som vet någon som har råkat ut för detta?

Permalänk
Medlem

När jag köpte min från ebay så fanns vanliga Win10 Pro för 35kr och Retail versionen för 65kr. Valde såklart retail så man kan installera om ifall Windows blir segt, eller rättare sagt NÄR det blir segt, det är ju en Microsoft produkt!

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vagabond:

Win 10 Pro OEM
Är sidan legit?
tycker det låter väldigt billigt för en win 10 pro key oem?

Jag hade kört på Kinguin, Dom har buyer protection så du får en ny nyckel eller pengarna tillbaka om du skulle få en obrukbar nyckel.

Skrivet av anon176726:

Har svårt att tro att dessa keys som kommer från Kina är helt 100% enligt Microsofts terms of service osv.
Kan sätta ganska mycket på att de inte är det.

Har köpt från aliexpress.

Aliexpress är ett kinesiskt företag om jag inte har helt fel

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakd:

Aliexpress är ett kinesiskt företag om jag inte har helt fel

Vet inte vart du vill komma med det men ja det är det. Dock tror jag att alla billiga keys som kommer från Ebay, kinguin, aliexpress eller vad som helst ursprungligen kommer från kina eller liknande. Har försökt gräva i vart de kommer ifrån men utan större framgång

Permalänk
Avstängd

Köpt Win 10 nycklar för 80:- till alla mina datorer här hemma hos mig, alla fungerar ännu..varit aktiva sen ~2år tillbaka nu.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Vet inte vart du vill komma med det men ja det är det. Dock tror jag att alla billiga keys som kommer från Ebay, kinguin, aliexpress eller vad som helst ursprungligen kommer från kina eller liknande. Har försökt gräva i vart de kommer ifrån men utan större framgång

Skrivet av anon176726:

Har svårt att tro att dessa keys som kommer från Kina är helt 100%

Ville bara peka ut att först säger du att kinesiska nycklar inte är 100% ok, sen har du själv köpt en sådan av ett kinesiskt företag.

Sen säger jag inte att kinguin är bättre men där är det iaf grymt mycket enklare att göra en reklamation än på t.ex. ebay.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakd:

Ville bara peka ut att först säger du att kinesiska nycklar inte är 100% ok, sen har du själv köpt en sådan av ett kinesiskt företag.

Sen säger jag inte att kinguin är bättre men där är det iaf grymt mycket enklare att göra en reklamation än på t.ex. ebay.

Jag sa aldrig att jag var emot "ful keys" jag påpekade att ska man köpa en "ful key" gör man ju det på de billigaste ställena.
Onödigt att köpa en nyckel för 200kr om man kan få den för under 100kr. Just eftersom det är samma keys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgnspx2:

Jag har också läst samma sak flera gånger på olika forum. Men däremot har jag aldrig hört talas om någon som köpt en nyckel på likande sidor och faktiskt blivit spärrad. Någon som vet någon som har råkat ut för detta?

Kan ju vara MS som startat ryktet också. Ju fler som använder W10 desto mer data får de att sälja. Om ett fåtal köpt sina nycklar för någon tia skiter de nog i, de gör massor av pengarna av din data istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgnspx2:

Jag har också läst samma sak flera gånger på olika forum. Men däremot har jag aldrig hört talas om någon som köpt en nyckel på likande sidor och faktiskt blivit spärrad. Någon som vet någon som har råkat ut för detta?

Jag har sett flera skriva här i forumet att/hur det hände dom.

Permalänk
Medlem

Well, det är ju inte en fysisk produkt man köper utan det är ju bara en siffer/bokstavskod, och har man bara betalat 30-100kr för den så är de väl inte nån katastrof om den skulle bli inaktiverad. Win 10 är inga som helst problem att använda utan aktivering, fungerar ypperligt utan. Men jag köpte en kod mest för att få bort vattenmärkningen.

Och det finns bra säljare på ebay som har returrätt ifall koden skulle bli inaktiverad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350