Logitech G933 problem - reklamera?

Permalänk
Medlem

Logitech G933 problem - reklamera?

Hej!
Jag köpte Logitech G933 för ungefär 4 månader sedan och har under de senaste veckorna haft ett återkommande problem.
Headsetet slår av sig helt, och går inte att ladda men däremot lyser miclampan.
Lösningen är att koppla ur batteriet och uppdatera FW så kommer det igång igen. Då jag använder headset i jobbet så är det viktigt att det fungerar och det börjar bli ett problem nu. Har mailat Logitech support nu för att höra om det finns någon mer permanent lösning på problemet. Har ni hittat en sådan lösning? Misstänker starkt att det inte finns, då den enda lösningen som jag funnit via google är den temporära som jag nu använder. Borde man isåfall kunna reklamera denna? Hur ser möjligheterna ut tror ni för att få ett nytt?

Permalänk
Medlem

Om det används i jobbet så går du till din arbetsgivare och säger till att du vill ha en ny eftersom den du har inte fungerar!.

Arbetstagare skall inte betala för verktyg, utrustning och program som används för att lösa arbetsuppgiften.

Att hålla på att försöka felsöka och fixa sådant här förbrukar arbetstid och det behövs inte någon längre tid förbrukad på strul förrän en ny headset är den billigare lösningen - oaktat om man tänker reklamera den gamla eller inte.

Mus, tangentbord, headset - hela laptoppar etc. är förbrukningsvara idag och varje person har sina preferenser vad som fungerar och inte fungerar - så det bör inte vara ett problem att skaffa det du behöver för din arbetsuppgift på arbetsgivarens bekostnad.

Permalänk
Medlem

@xxargs: Jag jobbar hemifrån Annars hade jag inte haft nån issue, på arbetsplatser på kontor brukar de ha många headset på lager ifall ett pajar.
Så, kan du hjälpa nu, om du utgår från att jag är en ensam lirare med samma problem som jag skrev ovan?=)

Permalänk
Medlem

Känns som ett garantiärende.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj