Permalänk
Medlem

Ny gamingdator

Tjena, min gamla dator la tyvärr av helt och hållet men det var på tiden och jag har andra intressen nu gällande datorspecs, min gamla dator var mer inriktad mot min hobby; Filmredigering.

Jag är nu ute efter en enbart gaming prioriterad dator, såklart ska den väl funka normalt annars men vill kunna maxa ut prestandan, jag spelar CS,BF1 men mestadels CS. Jag är väl ute efter en i7 7700k samt 1080ti, enda kraven jag har.

Skulle uppskatta om någon tar sin tid och kokar ihop en via inet samt montering hos de.

Budget 20-25k

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmarM97:

Tjena, min gamla dator la tyvärr av helt och hållet men det var på tiden och jag har andra intressen nu gällande datorspecs, min gamla dator var mer inriktad mot min hobby; Filmredigering.

Jag är nu ute efter en enbart gaming prioriterad dator, såklart ska den väl funka normalt annars men vill kunna maxa ut prestandan, jag spelar CS,BF1 men mestadels CS. Jag är väl ute efter en i7 7700k samt 1080ti, enda kraven jag har.

Skulle uppskatta om någon tar sin tid och kokar ihop en via inet samt montering hos de.

Budget 20-25k

Skulle inte köpt en 7700K nu när både 8600K och 8700K finns.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Inte så kunnig så tar det som är best enligt mina behov givetvis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmarM97:

@Svensktiger: Inte så kunnig så tar det som är best enligt mina behov givetvis!

Vilka delar måste ingå ?
Mus, tangentbord, skärm, operativsystem ?
Kanske du kan återanvända chassi och nätdel ?

Har du redan dessa så påverkar det bygget dramatiskt.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Skulle säga allt, from scratch, behöver ingen kringutrustning, endast datorkomponenterna samt OS, och montering hos inet!

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11029364/
Vänta tills blackfriday dock, bara 3 dagar kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
Medlem

Plockade lite:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/11029372/

Kan såklart pillras vidare med.
Men en bra start är det ju.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Yes, återkommer ifall jag behöver ytterligare puts!

Permalänk
Medlem

Ser att Inet inte monterar kylare tyngre än 750 gram.
Lite konstigt då det exkluderar nästan allt med bra ljudnivå och prestanda.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger Handlar om att de är för tunga och kan riskera att skada moderkortet under frakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

@Svensktiger Handlar om att de är för tunga och kan riskera att skada moderkortet under frakten.

Väl medveten om det.
Men det finns ju lösningar på sådana problem.
Många "bättre" märkesdatorer monterar ju fraktskydd i datorn.
Alternativt så kan man ju blåsa i kudde med frigolit it.
Eller skum metoden.
Inet kan ju såklart ta extra betalt för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Väl medveten om det.
Men det finns ju lösningar på sådana problem.
Många "bättre" märkesdatorer monterar ju fraktskydd i datorn.
Alternativt så kan man ju blåsa i kudde med frigolit it.
Eller skum metoden.
Inet kan ju såklart ta extra betalt för det.

Borde absolut gå att lösa mot en kostnad, har dock personligen aldrig sett en färdigbyggd stationär dator med en värsting till luftkylare. Oftast kör de vattenkylning innan de kommer upp i de tyngre luftkylarna. Men nog finns det alltid, har bara inte sökt.

Permalänk
Medlem

En dator för 20K-25K budget

Hej

Vad jag uppfattar utifrån ditt önskemål som vill du ha en kraftfull dator mellan 20K-25K som kan funka normalt och att du kan höja prestandan till max. Här är mitt förslag. Såklart så kan du ändra komponenterna om du vill, det är ditt val.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11034246/tips

Svensktigers förslag kostar mindre men jag valde andra val för vissa komponenter.

Permalänk

Bara nyfiken: behövs i7 7700k samt 1080 för att spela CS? Låter verkligen som overkill, men rätta mig gärna.

Permalänk
Medlem

@MatteKholm: Om jag har rätt så är CS inte så krävande. Det räcker om man har en gammal i5 processor och ett GTX 970/980 grafikkort. Spel som BF1 kräver bra komponenter om man ska kunna spela det på riktigt bra kvalité.

Permalänk
Skrivet av MAB576:

@MatteKholm: Om jag har rätt så är CS inte så krävande. Det räcker om man har en gammal i5 processor och ett GTX 970/980 grafikkort. Spel som BF1 kräver bra komponenter om man ska kunna spela det på riktigt bra kvalité.

Okej, jag missade att han skulle spela BF1 med. Men en https://www.inet.se/produkt/1511003/taurus-experienced-ryzen-... borde väl klara BF1 med? (Datorn kostar 11.000 om man loggar in på inet). 11.000 billigare än den han har som förslag här. Nu ska jag sluta läga mig i hans tråd. Har man pengar så spelar det väl inte nån roll.