Permalänk
Medlem

Laptops med ström via USB-C?

Vad finns det för andra datorer än Macbook/Macbook Pro som kör strömförsörjning genom USB-C?

Permalänk
Medlem

För att minska antalet portar, estetik kostnad etc.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

@xfade: Lite konstigt svar med tanke på frågeställningen

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

HP Folio G1
HP Spectre Pro g1

Permalänk

Har för mig att Dell xps har någon/några med usb-c laddning.. Osäker dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

@xfade: Lite konstigt svar med tanke på frågeställningen

oj, läste alldeles för snabbt.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Nya Lenovo ThinkPad X1 Carbon 2017 laddas via thunderbolt-3
En så länge vet jag 4 modeller se https://usb-type-c.se/datorer-med-usb-type-c-thunderbolt-3/

Är endast dyrare modeller som har thunderbolt-3 undrar när budget modellerna kommer.

Permalänk
Medlem

@Meto: Lenovo X1 Carbon

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Vad finns det för andra datorer än Macbook/Macbook Pro som kör strömförsörjning genom USB-C?

Några bra och prisvärda är Lenovo yoga 720, Hp spectre x360. Snart kommer även Asus zenbook 3 deluxe. Senaste Lenovo 710s pro har iallafall thunderbolt 3 över usb-c, vilket brukar innebära laddning över usb-c. (Tror det är ett av kraven för thunderbolt 3 interfacet)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Har för mig att Dell xps har någon/några med usb-c laddning.. Osäker dock.

Japp, XPS15 kan laddas via TB3 (USB-C)

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Har för mig att Dell xps har någon/några med usb-c laddning.. Osäker dock.

Skrivet av improwise:

Japp, XPS15 kan laddas via TB3 (USB-C)

Hela XPS-serien kan laddas genom USB-C-uttaget. Dvs XPS 15, 13, 13 2-in-1. Tror även att Precision 5510, som i stort sett är en XPS 15 med annat namn, går att ladda genom USB-C.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Är inte Lenovo Yoga 900 också med USB-C laddning?

*EDIT; Nope, det är den inte *

Permalänk

kör razer blade stealth, USB C laddning här.
Smidigt då den också laddas när den är ansluten till Razer Core via USB-C

Permalänk

Har precis fått hem en Toshiba Portégé X30-D-130 med usb-c laddning.

Laddaren är jättestor och klumpig med fet sladd och jordad stickpropp osv. Självklart vill jag på en modern laptop ha en liten smidig usb-c laddare som består av en laddkub med inbyggd kontakt och en separat laddsladd som går att ta bort. På samma sätt som man laddar en mobiltelefon.

Någon som vet något tips?
Mina krav är:
* Löstagbar usb-c kabel
* Ej stor fet jordad stickpropp med extra sladd utan en laddkub som man sätter i vägguttag.

Visa signatur

Pentium4 2.8GHZ HT | MB: Aopen AX4SG Max | DDR400 768mb | 2 x WD raptor 74gb Raid0 | Xcard | LCD-TV LG 32Lp1r mm

Permalänk
Medlem

En https://www.samsung.com/us/mobile/mobile-accessories/tablets/... följde med min tabpro s och funkar utmärkt i alla fall till den.

Edit: Såg att det var USA varianten, här är EU plugg: https://www.mobilefun.co.uk/official-samsung-adaptive-fast-ch...