CCleaner tvingar på en Avast?!

Permalänk
Avstängd

CCleaner tvingar på en Avast?!

Hej, om tråden är i fel forumdel så placera den gärna rätt.

Ialf så verkar det som man inte kan bocka av Avast, då detta alternativ inte finns där?! Installerar man det senaste Ccleaner så får man Avast med på köpet oavsett om man vill eller ej.

Visst man kan avinstallera Avast efterhand, men det är lite drygt och småfult gjort av utvecklarna att påtvinga kunden skräp..

Aja, jag ville bara ge er en headsup på detta.!

Jag har meddelat Ccleaner om detta fenomen.

Finns inget alternativ om Avast under knappen ''more''

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Det frågar den om innan installationen startar

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

EDIT: pucktvåa

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Ibland önskar jag att folk i detta hysteriska samhälle stannade upp och funderar en stund innan man hoppar på ett forum och "gnäller". Nu säger jag inte att du gnäller, men det har generellt blivit allt vanligare.

Jag installerade CCleaner senast för en veckan sedan och där, precis som ovan påpekat, får man frågan huruvida man vill installera Avast eller inte.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semireject:

Ibland önskar jag att folk i detta hysteriska samhälle stannade upp och funderar en stund innan man hoppar på ett forum och "gnäller". Nu säger jag inte att du gnäller, men det har generellt blivit allt vanligare.

Jag installerade CCleaner senast för en veckan sedan och där, precis som ovan påpekat, får man frågan huruvida man vill installera Avast eller inte.

Vore ju även bra om inte massa extra skit följer med när man ska installera ett program.
Fick nyligen med tror det var Avast när jag testade någon media spelare, tyckte det var random reklamruta för anti-virus program.
Är ju bara att avinstallera men känns väldigt oseriöst.

Permalänk
Medlem

@Alpha77: det är så dom måste göra för att kunna fortsätta ge dig gratisprogram..
Själv blir jag ganska förvånad när det INTE medföljer massa extra bloatware.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semireject:

Ibland önskar jag att folk i detta hysteriska samhälle stannade upp och funderar en stund innan man hoppar på ett forum och "gnäller". Nu säger jag inte att du gnäller, men det har generellt blivit allt vanligare.

Jag installerade CCleaner senast för en veckan sedan och där, precis som ovan påpekat, får man frågan huruvida man vill installera Avast eller inte.

Varför läsa vad det är man gör och installerar, när man bara kan masha "next" och sedan klaga?

Nä, men ibland känns det verkligen som folk bara klickar hejvilt utan att ha någon aning om vad dom gör eller ens stanna två sekunder för att läsa vad det är dom håller på att göra.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Vore ju även bra om inte massa extra skit följer med när man ska installera ett program.
Fick nyligen med tror det var Avast när jag testade någon media spelare, tyckte det var random reklamruta för anti-virus program.
Är ju bara att avinstallera men känns väldigt oseriöst.

lite off-topic men köpte en laptop från HP där både mcafee, norton och avast var installerat samtidigt... kan säga att prestandan blev avsevärt bättre när jag hade formaterat laptopen och tagit bort allt bullshit

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Använd portable-versionen av CCleaner så följer det inte med något och inga erbjudanden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Det fick inte jag upp vid start.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Semireject:

Ibland önskar jag att folk i detta hysteriska samhälle stannade upp och funderar en stund innan man hoppar på ett forum och "gnäller". Nu säger jag inte att du gnäller, men det har generellt blivit allt vanligare.

Jag installerade CCleaner senast för en veckan sedan och där, precis som ovan påpekat, får man frågan huruvida man vill installera Avast eller inte.

En vecka i IT-världen är typ 1 år..ena veckan kan allt vara helt ok, nästa vecka förödande..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elghinnarisa:

Varför läsa vad det är man gör och installerar, när man bara kan masha "next" och sedan klaga?

Nä, men ibland känns det verkligen som folk bara klickar hejvilt utan att ha någon aning om vad dom gör eller ens stanna två sekunder för att läsa vad det är dom håller på att göra.

Jag läser alltid efter nåt extra som vill installeras, men nu finner jag inte vart ''jag vill inte installera'' finns.

Så snälla..släpp högafflarna.

Igen, jag ville bara göra folk uppmärksamma, men det ska man tydligen inte göra för folk kan även bli kränkta av detta

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Det fick inte jag upp vid start.

https://i.imgur.com/wBIj67n.jpg

Intressant! Jag testade att starta installationen igen och fick då inte frågan heller. Jag testade även att fullfölja installationen, men till skillnad från dig fick jag inte Avast installerat. Bra installationsprogram...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Det fick inte jag upp vid start.

https://i.imgur.com/wBIj67n.jpg

Skrivet av LemonIllusion:

Intressant! Jag testade att starta installationen igen och fick då inte frågan heller. Jag testade även att fullfölja installationen, men till skillnad från dig fick jag inte Avast installerat. Bra installationsprogram...

Har ni tryckt på customize? antagligen inte. Ett tips är att ALLTID göra det, för att undvika s.k gratis program/bloat installeras.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Har ni tryckt på customize? antagligen inte. Ett tips är att ALLTID göra det, för att undvika s.k gratis program/bloat installeras.

Jupp, se första bilden jag länka..inget alternativ till avbock på Avast.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Jupp, se första bilden jag länka..inget alternativ till avbock på Avast.

Bilden du länkar är det först man får upp när man startat installen, du får visa hur det ser ut EFTER du tryck på customzie ifall du ska motbevisa oss.

Edit: verkar som det är random eller så har folk tankat programmet från olika källor.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Har ni tryckt på customize? antagligen inte. Ett tips är att ALLTID göra det, för att undvika s.k gratis program/bloat installeras.

Har du startat installationen själv? antagligen inte.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.