hur många Cat6 får plats i 20mm flexslang?

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Kanske funkar? Åter igen. Har den teorin någonsin testats?

Projektet i sig handlar om att ersätta de gamla telejacken med nätverksuttag. Har två stationära burkar på övervåningen som jag vill ansluta via kabel till fiberdosan som sitter på nedre våningen. Det är ambitionen och därav min fråga...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ingvor:

@mrqaffe: Kanske funkar? Åter igen. Har den teorin någonsin testats?

Projektet i sig handlar om att ersätta de gamla telejacken med nätverksuttag. Har två stationära burkar på övervåningen som jag vill ansluta via kabel till fiberdosan som sitter på nedre våningen. Det är ambitionen och därav min fråga...

Du får testa, ett problem med en test med dessa förutsättningar är att det lär påverkas mycket av hur många böjar det är och störmiljön så resultatet lär hursomhelst skilja mycket mot andra installationer då den blir mycket beroende på lokala förutsättningar när man tar bort höljet som stabiliserar egenskaperna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

I sådana fall rekommenderar jag en tunnar kabel i sådana fall.
T ex denna: https://alcadon.se/Produkter/Kopparkabel/02-Kabel-C6/Osk%C3%A...