Panasonic Toughbook CF30K Win7 C2D@1,66Ghz, 4GB RAM, 2st 128GB SSD, 1 TB HDD, GPS, 2st redunta Batterier, Havis Dockingstation + MER

Permalänk
Medlem

Panasonic Toughbook CF30K Win7 C2D@1,66Ghz, 4GB RAM, 2st 128GB SSD, 1 TB HDD, GPS, 2st redunta Batterier, Havis Dockingstation + MER

Säljer här min fina en trotjänare (världens bästa CF-30?). Använd men inte missbrukad. Jag kommer inte jobba i lab och fält så mycket längre och jobbar bara hemifrån så min desktop är allt jag behöver.

Det är den senaste modellen (K) av CF-30 som såldes om du inte måste köra tunga beräkningar så som häftiga 3D realtidsapplikationer så kommer denna tjäna dig väl. C2D processorn klarar de flesta applikationer man brukar ha en dator till utan några som helst problem. Denna är alltså den snabbaste CF30 som släpptes och kan inte jämföras med de äldre CF30 datorerna som bara hade 32 bitars "Core Duo" och som är betydligt klenare. Det är inte en CF-31 men den känns närmare den i prestanda egentligen än de tidigare CF30.

Du får med en hel del då jag helt enkelt "maxat" denna fina maskin.

Elementärt:

Model: CF-30KTPAX2M

C2D 1,66Ghz
4GB 6400Mhz RAM

OS:

Nuvarande är Win 7 32-Bit installerad. Men det går relativt enkelt att installera 64 bitars om du behöver det. Alla Toughbook I denna modell skall funka med Panasonics OEM licenser för Win7. Det ska alltså inte kosta dig något om jag förstått allt rätt. Sedan får du installera drivare från Panasonics hemsida om du väljer det. Jag har trivts bra på 32 bitarn dock.
Du vill säkert "blåsa den" och göra en "clean" install? Men annars är det bara att tuta vidare med Win7 32 bit. Funkar fin fint.

Lagring:

1 st Western digital Dual Drive Black (128GB SSD plus 1TB HDD)
Wintec 128 GB SSD (via PC express card).

Batterier:

Det finns två batterier i datorn. Ett batteri köpte jag extra (Nytt och orginal Panasonic) som monterats i utrymmet för optiska läsaren. Datorn växlar automatisk mellan dessa batterier vid behov! Och de laddas automatisk som de skall Moa så kan man jobba oavbrutet i fält med datorn om man orkar ta med sig tillräckligt många batterier.

GPS:

Datorn är extrautrustad med GPS mottagare i locket. Jag har aldrig använt denna egentligen då jag mest använt dator inomhus men den ska funka.

Dockningsstation:

Havis. Välidigt fin och i nyskick. Gjord främst med bil eller båt i åtanke. Finns ej med på bilderna.

Plus en massa extra grejer som inte finns på bilderna. Till exempel dyr USB kabel som sluter tätt osv.

Om du varit sugen på en Toughbook så är denna perfekt att börja med. Toughbooks är speciella. Man ska ha ägt en sådan här stridvagn någon gång.

Pris kan alltid så klart diskuteras vid snabb affär. Men har jämfört med Ebay och med tanke på skick och tillbehör så ligger den bra till. Tänk på att du åker på tull och transport osv om du köper på Ebay och att du inte har möjlighet att kontrollera den innan köp.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Livsnjutare 😎

Intressant... Återkommer i slutet utav veckan om den är kvar då.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock:

Roligt att du är intresserad

Permalänk
Medlem

Har sänkt priset (400 kr) för att öka intresset.

Permalänk

Se där, när man letar på Ebay å sånt så råkade man komma in på denna annons genom Google.

Skulle du kunna göra en bild på docknings station och tillbehören?

Permalänk
Medlem

@Shadowslord:

Jag ska fixa bild på den som jag äger. Men det är Havis som är tillverkaren. Det är en trevlig konstruktion i tjock aluminium. Väger mindre än Panasonics i stål. Känns dock minst lika starka. Tillsvidare kan du kolla länk:

http://www.havis.com/catalog/Panasonic_Toughbook_30_31-51191-...

Återkommer ASAP med bild på den du får med.

Permalänk
Medlem

Här kommer bilderna på Havis dockan:

https://onedrive.live.com/redir?resid=DD3FF6C145E09DA4!56873&...

Datorn går att låsa fast. Lägg märke till nycklarna. Vilket är en trevlig feature. Bra om man har datorn i en segelbåt kan jag tänka mig och man vill ha datorn i sittbrunnen eller så?

Permalänk

De ser intressant ut. Den är helt klart bra utrustad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul att det finns lite intresse. Tänkte bara förvarna att jag snart lägger upp den på Blocket eftersom jag behöver få in stålar nu. Om intresset finns kvar så slå gärna till så slipper jag härva med Blocket och den huvudvärken....

Jag kan lägga upp en video om det är någon som inte kan ta sig till Gbg (vill ha någon slags "inspektion") och vill få den skeppad till sig. Jag kan gå in på Swec på videon, köra lite program osv. Boota eller vad ni vill bara det är rimliga grejer som inte tar för alldeles för mkt tid.

Om man lurar på en CF-30 så kan man nog inte få så mkt bättre packet än det som säljs här.

Jag lägger väl annars upp den på Blocket om ett par dagar...

Permalänk

Tja, jag måste vänta till den 25de innan någon form av överföring kan ske. I övrigt så befinner jag mig i Sthlm regionen och har ej tid för att åka ned för att hämta eller se på den.
Vi kanske kan fortsätta genom privata meddelanden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Shadowslord:

Jag låter bli Blocket. Fritt fram att skicka PM

Permalänk
Medlem

Har själv köpt en CF-19 mk1 av @Pudeln tidigare och möttes upp här i Göteborg, trevlig kille och bra affär och smidig där och då.

Bra pris för övrigt på den du säljer nu och hade det inte varit för att jag redan har din fd CF-19 så hade jag slagit till på denna du säljer nu helt klart.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Har själv köpt en CF-19 mk1 av @Pudeln tidigare och möttes upp här i Göteborg, trevlig kille och bra affär och smidig där och då.

Bra pris för övrigt på den du säljer nu och hade det inte varit för att jag redan har din fd CF-19 så hade jag slagit till på denna du säljer nu helt klart.

Tack för din kommentar! Om du fortfarande vill ha dockningsstationerna till Cf19 så har jag hittat dem.

Permalänk
Medlem

De som är intresserade så landar frakten på strax över 200 kr med postpaket. Det är en del grejer som kommer med...

Permalänk
Skrivet av _robban:

Har själv köpt en CF-19 mk1 av @Pudeln tidigare och möttes upp här i Göteborg, trevlig kille och bra affär och smidig där och då.

Bra pris för övrigt på den du säljer nu och hade det inte varit för att jag redan har din fd CF-19 så hade jag slagit till på denna du säljer nu helt klart.

Tack för infon.

Permalänk

Hej sålde du någonsin datorn eller finns den kvar? är intresserad i så fall.

Mvh Oscar

Visa signatur

m2 1 Tb, i7 7700k med H110i, Msi geforce gaming x 1080