Permalänk
Medlem

Uppdatera Acer Aspire V3-772G

Jag har som sagt en Acer Aspire V3-772G som jag försöker uppdatera till Windows 10 Home - 64 bit 1803. Men det går inte och jag får bara detta felmeddelande, 0x8007000d.
Så därför undrar jag om jag kan installera om datorn med en ny nerladdad Windows fil. Från Microsoft med programmet, MediaCreationTool. Från Acer har jag laddat ner drivrutiner som är till min dator, men de är från 2015 så är de kanske lite för gamla?
ISO filen från Microsoft bränner jag ner till en skiva för jag vet inte heller hur jag kommer in i BIOS och om jag där kan ändra startordningen. Datorn har ju två diskar en SSD och en gamla vanlig stor 2,5 tums. Systemet ligger på SSD:n, C disken. Men den här innehåller ju också återställningspartitioner och kanske lite annat från Acer. Men när jag köpte datorn så var det ju Windows 8,1 på den och har senare uppdaterats till Windows 10 Home via det erbjudandet som Microsoft hade när Windows 10 kom.

Så min fråga.
Kan jag göra en ominstallation, ta bort ALLA partitioner och sedan installera Windows från skivan och därefter lägga in drivrutinerna från Acer. Jag har ju gjort samma sak på min stora egenbyggda dator, fast då från ett USB minne, och där har ju allt flutit på som det ska. Men här är det ju mest drivrutinerna som oroar mig, samt att jag aldrig gjort detta på en bärbar dator.

Permalänk

@CGD: Ja, det borde funka utan problem, bara du ser till att göra en backup på de filer du vill behålla. Sålänge du använder de senaste drivrutinerna, och om de stöder windows 10, bör det inte vara några problem. När det kommer till produktnycklar har jag lite dålig koll, kan vara så att nyckeln du har till 8 fungerar med 10, med som sagt har jag inte mycket koll när det kommer till sådant.

Permalänk
Medlem

När jag byggde min stora dator köpte jag samtidigt Windows Home 8.1. Den har jag ju då senare uppdaterat till Windows 10. Men jag har också kunnat ladda ner den senaste Windows 10 från Microsoft till ett USB minne och kunnat göra en total ominstallation utav Windows 10. Datorn har utan problem blivit validerad under installationen. Så den biten borde ju inte vara några problem.
Eftersom jag aldrig gjort något med min bärbara dator kanske jag ser problem där det egentligen inte finns några.