Permalänk
Medlem

Uppdateringsproblem

Jag har en Acer Aspire V3-772G.
Jag har med Microsofts verktyg laddat ner en ny Windows 10 Home och installerat den. Det tycks ha gått bra. Datorn startar och fungerar. Men trots att den är en ny nerladdad fik så får jag en äldre Windows 10. Version 1607. Men när jag försöker köra uppdatering stannar den på 2%. Det spelar ingen roll om uppdateringen går via kabel eller Wi-Fi.
Vad kan vara fel? Vad kan jag göra åt det?

Permalänk
Medlem

Hur länge har du väntat? Om du har en 1607 och behöver ladda ner 2års uppdateringar skulle det ju kunna ta en bra stund (där procenträknaren fryser under vissa perioder).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prova att ladda ner och installera uppdateringen manuellt:
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 (Uppdatera nu, längst upp)

Sedan är det som @henkiii säger, att uppdateringen kan ta ett bra tag. Dubbelkolla i aktivitetshanteraren om det pågår diskaktivitet. Uppdateringen kanske inte har hängt sig utan bara tar tid.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kan ta över 1 dygn att få klar uppdateringen om den blir klar alls.
Knepigt att uppdatera gammla maskiner.

Permalänk
Medlem

Gissar att Microsoft prioriterar ner uppdateringen om datorn arbetar med annat undertiden.
Så låt den stå, gå ut och bada och köp glass.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Jag letade på nätet och hittade att det finns olika Microsoft MediaCreationTool. Och det jag hade använt mig utav för att göra en DVD var gammal. Så när jag upptäckte detta körde jag ett nytt verktyg MediaCreationTool 1803 och se nu blev det mycket annorlunda. Installationen var helt annorlunda och det resulterade i Windows Home 1803. Jag trodde faktiskt att det här verktyget Microsoft har, alltid skulle ge den absolut senaste versionen av Windows, men så var tydligen inte fallet.