Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Pierre,

Tack för inlägget.

Vänligen återkom med ditt ordernummer, alternativt ärendenummer hos oss i PM så ska jag kika på det direkt!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Ordernumret är 63143097 Mvh Pierre Gbg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Pierre,

Tack för inlägget.

Vänligen återkom med ditt ordernummer, alternativt ärendenummer hos oss i PM så ska jag kika på det direkt!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Skickar ni med en följesedel för returen samtidigt som glaset till Moto g6+ varianten. Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pierre232:

Ordernumret är 63143097 Mvh Pierre Gbg

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Pierre232:

Skickar ni med en följesedel för returen samtidigt som glaset till Moto g6+ varianten. Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Pierre,

Tack för återkopplingen!

Jag har skickat ett PM till dig. Vänligen återkom där så ska vi undersöka vad vi kan göra.

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Pierre,

Tack för återkopplingen!

Jag har skickat ett PM till dig. Vänligen återkom där så ska vi undersöka vad vi kan göra.

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Hittade inte PM funktionen till er, kanske för att det är i företafsdelen, skickade det till kundtjänst isället+att jag skrev det i tråden. Det går bra att kontakta mig på telefon om det behövs, ni har numret i min beställning.
Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pierre232:

Hittade inte PM funktionen till er, kanske för att det är i företafsdelen, skickade det till kundtjänst isället+att jag skrev det i tråden. Det går bra att kontakta mig på telefon om det behövs, ni har numret i min beställning.
Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Tror dom menade här på forumet hörredu

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Tror dom menade här på forumet hörredu

Ok, här är det igen: Ordernumret är 63143097
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Ok, här är det igen: Ordernumret är 63143097
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle anta att du bör kolla din PM här på forumet göbben.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frong:

Skulle anta att du bör kolla din PM här på forumet göbben.

PM betyder Privat Meddelande. Till CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Skulle anta att du bör kolla din PM här på forumet göbben.

Skrivet av anon42512:

PM betyder Privat Meddelande. Till CDON.

Eh, ja? Och CDON skrev "Jag har skickat ett PM till dig. " Varpå jag påpekade att personen bör kolla sina >Privata Meddelanden< för att se huruvida CDON skickat ett "PM".

Tydligt nog?

Önskar jag vore bättre på flowcharts, visioflöden eller något liknande.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frong:

Eh, ja? Och CDON skrev "Jag har skickat ett PM till dig. " Varpå jag påpekade att personen bör kolla sina >Privata Meddelanden< för att se huruvida CDON skickat ett "PM".

Tydligt nog?

Önskar jag vore bättre på flowcharts, visioflöden eller något liknande.

För det var ju inte så att jag citerade fel inlägg 🙄

Permalänk
Medlem

La en beställning tidigt förra måndagen och står fortfarande "Behandlas"
ORDER
63138576

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Fick ett väldigt förvirrat svar av er idag.
Gällande Order 63206056

Då ni hade gjort om eran sida så råkade jag beställa med Faktura istället för önskat betal sätt som jag skrev i första mejlet till er.
Då jag inte fick något svar av er och varan tog slut så valde jag att mejla igen då det inte går att kontakta er på något annat sätt..
I mejlet skrev jag att jag vill ha varan och är okej med faktura då jag sätt att den var slutsåld.
Har nu fått 2 likadana mejl där ni skriver att ni avbeställt min order.

Står i alla fall som STATUS Behandlas nu kan ni kolla så det blir rätt ?

Uppdatering 19:32 nu står det order Cancelled.
Tänk om ni hade haft kvar chatten då hade man sluppit hela den här grejen.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Spatten:

La en beställning tidigt förra måndagen och står fortfarande "Behandlas"
ORDER
63138576

Skrivet av totamish:

Fick ett väldigt förvirrat svar av er idag.
Gällande Order 63206056

Då ni hade gjort om eran sida så råkade jag beställa med Faktura istället för önskat betal sätt som jag skrev i första mejlet till er.
Då jag inte fick något svar av er och varan tog slut så valde jag att mejla igen då det inte går att kontakta er på något annat sätt..
I mejlet skrev jag att jag vill ha varan och är okej med faktura då jag sätt att den var slutsåld.
Har nu fått 2 likadana mejl där ni skriver att ni avbeställt min order.

Står i alla fall som STATUS Behandlas nu kan ni kolla så det blir rätt ?

Uppdatering 19:32 nu står det order Cancelled.
Tänk om ni hade haft kvar chatten då hade man sluppit hela den här grejen.

Hej,

Tack för inläggen!

Jag har nu skickat varsitt PM med mer information om era ärenden

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Angående order: 63224065
Gör en beställning med flera produkter där alla finns i lager i respektive butik. Efter någon dag får jag ett mail att skärmskyddet jag beställt har blivit struket i min order. Sedan ser jag att butiken lagt upp produkten igen och höjt priset med 4 kr, https://cdon.se/accessoarer-och-vaskor/iphone-7-8-plus-krista...

Produkten har alltså hela tiden funnits i lager men butiken har fulat sig. Nu om jag skulle vilja beställa samma produkt igen så måste jag betala ett högre pris plus frakten. Önskar givetvis att skärmskyddet levereras enligt ursprungsbeställningen.

Tack

Permalänk

Hej igen 🤭, angående Ordernumret är 63143097 så fungerar inte usb-c kabeln med snabbladdning, det är denna kabeln https://cdon.se/accessoarer-och-vaskor/2m-c4u-laddkabel-ladda...
Jag har testat med min Moto g6 med. 2olika laddare har även provat med en Samsung s8 och tvärtom med samma resultat. Har ingen möjlighet att prova fler telefoner men kanske ni kan kolla det, annars stämmer inte specifikationerna på kabeln. Jag har pratat med några som är någorlunda kunniga inom el och dom antydde att ev längden på kabeln kan vara problemet, för kabeln känns tjock, tålig och verkar vara i kanonkvalite med sleeve på dessutom till det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av FraXioN:

Angående order: 63224065
Gör en beställning med flera produkter där alla finns i lager i respektive butik. Efter någon dag får jag ett mail att skärmskyddet jag beställt har blivit struket i min order. Sedan ser jag att butiken lagt upp produkten igen och höjt priset med 4 kr, https://cdon.se/accessoarer-och-vaskor/iphone-7-8-plus-krista...

Produkten har alltså hela tiden funnits i lager men butiken har fulat sig. Nu om jag skulle vilja beställa samma produkt igen så måste jag betala ett högre pris plus frakten. Önskar givetvis att skärmskyddet levereras enligt ursprungsbeställningen.

Tack

Hej,

Tråkigt att höra om din köpupplevelse hos oss. Det ska givetvis inte vara på detta sätt. Jag har skickat ditt ärende vidare till ansvarig för dessa ärenden och de ska återkomma till dig under dagen. Om du inte har mottagit något svar eller om du har frågor så är du välkommen igen att skriva till mig så kollar jag vidare!

MVH
CDON-Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pierre232:

Hej igen 🤭, angående Ordernumret är 63143097 så fungerar inte usb-c kabeln med snabbladdning, det är denna kabeln https://cdon.se/accessoarer-och-vaskor/2m-c4u-laddkabel-ladda...
Jag har testat med min Moto g6 med. 2olika laddare har även provat med en Samsung s8 och tvärtom med samma resultat. Har ingen möjlighet att prova fler telefoner men kanske ni kan kolla det, annars stämmer inte specifikationerna på kabeln. Jag har pratat med några som är någorlunda kunniga inom el och dom antydde att ev längden på kabeln kan vara problemet, för kabeln känns tjock, tålig och verkar vara i kanonkvalite med sleeve på dessutom till det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Låter märkligt att din kabel inte fungerar. Givetvis ska den fungera som lovat. Jag har tagit ditt ärende vidare till rätt person som ska hjälpa dig vidare. Återkom till mig om ditt ärende inte blir löst.

Trevlig dag!

MVH,
CDON - Henrik

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Låter märkligt att din kabel inte fungerar. Givetvis ska den fungera som lovat. Jag har tagit ditt ärende vidare till rätt person som ska hjälpa dig vidare. Återkom till mig om ditt ärende inte blir löst.

Trevlig dag!

MVH,
CDON - Henrik

@cdon.com:
Ang den returnerade ordetn(Copter exoglas) så undrar jag om det kommer en ny faktura eller om ni skickar det via Mail,då kabeln kom från ett ställe och glaset ett annat.
Undrar helt enkelt hur jag ska gå tillväga och då få rätt belopp på fakturan. Sen är jag fundersam över varför det inte går att snabbladda när den ska klara det enligt specsen.Mvhsize=smaller]Skickades från m.sweclockers.com[/size]

Permalänk

Otroligt dålig kundtjänst

@CDON.COM

Hej

Har beställt ett telefonskydd som vid leverans visade sig vara defekt och använt (!). Har kontaktat support som svarade efter 4-5 dagar att jag skulle acceptera någon typ av faktura för byråkratiska syften som jag godkände. Efter det får jag inget svar.

Det är riktigt irriterande - varför kan ni inte behandla och svara på ärenden professionellt?

Ordernummer: 63162210

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pierre232:

@cdon.com:
Ang den returnerade ordetn(Copter exoglas) så undrar jag om det kommer en ny faktura eller om ni skickar det via Mail,då kabeln kom från ett ställe och glaset ett annat.
Undrar helt enkelt hur jag ska gå tillväga och då få rätt belopp på fakturan. Sen är jag fundersam över varför det inte går att snabbladda när den ska klara det enligt specsen.Mvhsize=smaller]Skickades från m.sweclockers.com[/size]

Hej igen,

Jag har skickat ärende vidare till rätt person som svarar dig på ditt mail.

MVH
CDON - Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SweclockerDK:

@CDON.COM

Hej

Har beställt ett telefonskydd som vid leverans visade sig vara defekt och använt (!). Har kontaktat support som svarade efter 4-5 dagar att jag skulle acceptera någon typ av faktura för byråkratiska syften som jag godkände. Efter det får jag inget svar.

Det är riktigt irriterande - varför kan ni inte behandla och svara på ärenden professionellt?

Ordernummer: 63162210

Hej,

Beklagar att du har fått vänta så pass länge, Givetvis ska du inte behöva det. Vet inte om du har fått hjälp från oss än. Men jag har bett en kollega se över ditt ärende så du får den hjälp du ska ha!

Trevlig helg!

MVH
CDON - Henrik

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan inte se att CDON informerat om detta i tråden och eftersom det direkt berör kundtjänsten så gör jag det:

"Från och med nu på måndag kommer marknadsplatsen att använda sig av en ny typ av kundtjänst, som i korthet går ut på att e-handlarna ska få mer att säga till om vid olika kundtjänstärenden."

"CDON ser framför sig att det nya upplägget kommer att korta ner svarstiderna eftersom kundernas förfrågningar kommer att skickas direkt till handlaren i fråga, som sedan kan svara direkt till kunden."

http://www.ehandel.se/CDON-skakar-om-kundtjansten---ger-makte...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

@CDON.COM
Kan nu upplysa att den usb-c kabeln(2m) laddar ännu långsammare än en vanlig kabel som inte klarar snabbladdning( det brukar stå laddar långsamt om det inte funkar med Turboladdning). Men med denna kabeln klarar inte av att hålla batterinlvån och surfa samtidigt med ljuset i botten, utan att batteriprocenten sjunker och jag har aldrig varit med om detta tidigare.Kan vara ett måndagsex men jag rekommenderar att ni ber leverantören att testa ett gäng av dom, och inte bara 1 kabel. Swn undrar jag hur jag ska göra med fakturan då glaset är returnerat och jag kommer att behöva en retursedel för USB-kabwln också. Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@multiman
Ett bra förslag, hoppas det funkar i praktiken bara. Grejen med denna tråden är att man får svar och hjälp hyfsat snabbt till skillnad emot att kontakta supporten på hemsidan tyvärr, där man ska vara tacksam över att få hjälp eller svar överhuvudtaget, detta är min personliga erfarenhet, vi vann 2x20k på bingolotto på just bla CDON, så vi har haft en del att göra med supporten.
Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com

Bäste forums-medlemmar,

Vi har fått feedback från Sweclockers där de skriver följande:

"... men som ni kanske vet är Butiker och tillverkare-forumdelen inte tänkt som en ersättning till den ordinarie kundtjänsten, dvs. specifika order- , returrätt- och reklamationsärenden hör ej hemma i CDON-tråden (det har blivit väldigt mycket sådant i tråden den senaste tiden). Det skulle därför vara trevligt om ni istället kan hänvisa sådana frågor till kundtjänsten och på det viset låta tråden återgå till sitt ursprungliga syfte."

Därför måste vi i fortsättning hänvisa er att kontakta oss via vår kundservice på hemsidan alternativt via PM.

Bästa hälsningar,
CDON - Henrik

Visa signatur
Permalänk

@CDON.COM
Hade gärna gjort det problemet är att man ska vara glad om någon svarar inom rimlig tid på eran officiella support. Den måste förbättras, denna tråden fungerar perfekt, med hjälpsamma personer som går en xtra meter för att kolla vad som är fel!!
Bara se på mitt inlägg ang usb-c kabeln, där dom tom kontaktat leverantören, men det kan inte vara lätt att få allt att flyta på när man säljer för nästan alla butiker och leverantörer. Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pierre232:

@CDON.COM
Hade gärna gjort det problemet är att man ska vara glad om någon svarar inom rimlig tid på eran officiella support. Den måste förbättras, denna tråden fungerar perfekt, med hjälpsamma personer som går en xtra meter för att kolla vad som är fel!!
Bara se på mitt inlägg ang usb-c kabeln, där dom tom kontaktat leverantören, men det kan inte vara lätt att få allt att flyta på när man säljer för nästan alla butiker och leverantörer. Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Pierre,

Tack för din feedback,

Du har helt rätt som du skriver. Och då kan jag med stolthet meddela att CDON igår släppte en helt ny funktion som gör att ärenden skickas till respektive säljare. När kunder skapar ett ärende och produkten är såld av en annan säljare via vår hemsida så kommer ärendet gå direkt till säljaren. Detta kommer medföra en mycket snabbare hantering och rätt hjälp direkt. Istället för att CDON är en mellanhand för säljaren och kund.

CDON kommer givetvis att fortsätta att bära ansvar för vad som säljs på sidan och att kunder får svar inom rimlig tid.

Bästa hälsningar,
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk

@CDON.COM
Skulle du kunna maila en retursedel för Usb-c kabeln också, ifall ni behöver den för felsökning? Sen hur gör jag med fakturan? Skärmen är redan returnerad(oöppnad) också! Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skärpning CDON! Jag beställde en tvättmaskin den 15:e augusti som skulle ha levererats inom 3-5 dagar. Jag har fortfarande inte fått nån leverans, den står som POSTAD sen 2 veckor tillbaka, jag har kontaktat kundtjänst men inte fått nån återkoppling alls. Ni skriver själva på er sida att "Vår ambition är att erbjuda alla våra kunder den bästa servicen" - det känns ju bara pinsamt och tråkigt att läsa något sådant när man känner sig totalt ignorerad av er.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pierre232:

@CDON.COM
Skulle du kunna maila en retursedel för Usb-c kabeln också, ifall ni behöver den för felsökning? Sen hur gör jag med fakturan? Skärmen är redan returnerad(oöppnad) också! Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Pierre,

Jag får be dig att kontakta oss via vår supporthub på hemsidan alternativt genom PM då vi tyvärr inte får hantera kundtjänstärende via detta forum utifrån reglerna av Sweclockers.

MVH
CDON, Henrik

Visa signatur