Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

Ny kylpasta på mitt 1070 strix kort sänkte temp med 20c och fläktar går 1k rpm lägre (en positiv sak idag)..

Och DÄR ökade risken att jag gör samma sak med ungefär 19000%.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Och DÄR ökade risken att jag gör samma sak med ungefär 19000%.

Det är väldigt enkelt, 6st skruvar på backplate sen lyfta pcb bakåt pga kablarna. Gick från 80c till 60c med noctua nth1 pasta. Roliga var att jag var mest orolig över att sabba gpu idag men så blev det moderkortet..

Guide: https://youtu.be/0GUySjP7-gI

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Som befarat är mina kolesterolvärden riktigt höga. Totalkolesterol 8.0. Och LDL 6.2! LDL bör helst vara 3 eller under) Kardiologen antecknade att jag motsätter mig medicinering. Inget blodsockervärde taget? Nu blir det verkligen till att försöka gå ner i vikt. Nuvarande vikt 107 kg (BMI 35). Preliminär målsättning 82 kg (BMI 27). Senast jag vägde 82 kg hade jag ett totalkolesterolvärde på 5.2 så hoppas på att få ner värdena om jag lyckas gå ner i vikt. Nya prover om 6 månader. Havregrynsgröt here I come!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hoppade för andra gången på en högskoleutbildning i Augusti. (började direkt efter gymnasiet första gången, men hoppade av efter 1 månad p.g.a personliga orsaker, har jobbat med lite olika grejer sedan dess.)

Har klarat det två första introduktionskurserna utan problem, men jag känner att detta är fel utbildning. Tycker inte det är kul och kan därför inte se mig själv jobba med detta. Trodde verkligen att detta var rätt utbildning, men var helt fel ute....
Känner en enorm ångest och skam just nu, hur ska jag förklara detta för familj, vänner och bekanta?
Har ju pratat sedan i somras typ om denna utbildning och vad man kan jobba med efteråt, och så hoppar jag av efter knappt 3 månader......

Det värsta blir att berätta detta för min pappa, han var så glad att jag nu hade hittat rätt utbildning.

Just nu har jag ingen aning om vad jag ska utbilda mig till, funderar eventuellt på någon praktisk yrkesutbildning så småningom, men jag vet inte...
Mest troligt så säger jag upp lägenheten de närmsta dagarna och börjar med att försöka sälja/skänka bort alla möbler som köptes till lägenheten.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Hoppade för andra gången på en högskoleutbildning i Augusti. (började direkt efter gymnasiet första gången, men hoppade av efter 1 månad p.g.a personliga orsaker, har jobbat med lite olika grejer sedan dess.)

Har klarat det två första introduktionskurserna utan problem, men jag känner att detta är fel utbildning. Tycker inte det är kul och kan därför inte se mig själv jobba med detta. Trodde verkligen att detta var rätt utbildning, men var helt fel ute....
Känner en enorm ångest och skam just nu, hur ska jag förklara detta för familj, vänner och bekanta?
Har ju pratat sedan i somras typ om denna utbildning och vad man kan jobba med efteråt, och så hoppar jag av efter knappt 3 månader......

Det värsta blir att berätta detta för min pappa, han var så glad att jag nu hade hittat rätt utbildning.

Just nu har jag ingen aning om vad jag ska utbilda mig till, funderar eventuellt på någon praktisk yrkesutbildning så småningom, men jag vet inte...
Mest troligt så säger jag upp lägenheten de närmsta dagarna och börjar med att försöka sälja/skänka bort alla möbler som köptes till lägenheten.

Jag tyckte att 70% av kurserna sög ganska fett på Maskiningenjör-linjen men älskar jobbet utbildningen gav/möjliggör för mig.
Har du verkligen tänkt igenom möjligheterna utbildningen ger dig istället för begränsningarna?
Försöker bara se det med ett brett perspektiv.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Som befarat är mina kolesterolvärden riktigt höga. Totalkolesterol 8.0. Och LDL 6.2! LDL bör helst vara 3 eller under) Kardiologen antecknade att jag motsätter mig medicinering. Inget blodsockervärde taget? Nu blir det verkligen till att försöka gå ner i vikt. Nuvarande vikt 107 kg (BMI 35). Preliminär målsättning 82 kg (BMI 27). Senast jag vägde 82 kg hade jag ett totalkolesterolvärde på 5.2 så hoppas på att få ner värdena om jag lyckas gå ner i vikt. Nya prover om 6 månader. Havregrynsgröt here I come!

Får du hjälp av dietist via vården och/eller har du någon kunskapsbas om nutrienter och energiförbrukning, eller sa vården som vanligt bara typ "gå och lös problemet så godkänner vi det nästa gång"?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Får du hjälp av dietist via vården och/eller har du någon kunskapsbas om nutrienter och energiförbrukning, eller sa vården som vanligt bara typ "gå och lös problemet så godkänner vi det nästa gång"?

Har nog själv rätt bra hum om hur jag ska lyckas gå ner i vikt/äta nyttigare. Det gäller bara att vara konsekvent och genomföra det. Gick ner 10 kg på 3 månader i början av året men återkom senare till dom dåliga vanorna och gick upp lika mycket igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Jag tyckte att 70% av kurserna sög ganska fett på Maskiningenjör-linjen men älskar jobbet utbildningen gav/möjliggör för mig.
Har du verkligen tänkt igenom möjligheterna utbildningen ger dig istället för begränsningarna?
Försöker bara se det med ett brett perspektiv.

Om jag ska vara helt ärlig så är det ingen av kurserna som verkligen tilltalar mig.
När jag väl valde utbildningen så resonerade jag som så att datorer, spel och teknik är ju ett intresse som jag har, brukar även agera support till vänner och bekanta när väldigt "basic" problem ska lösas. I och med detta så tänkte jag att någon utbildning inom Data/it bör vara ett passande val, är ju dessutom en bra arbetsmarknad.
Efter att ha provat på programmering på gymnasiet så visste jag någon utbildning inom det går bort eftersom det inte var min grej. Därför föll valet till slut på en nätverksutbildning. Såhär i efterhand skulle jag ha testat på en enstaka kurs först inom nätverk innan jag hoppade på ett program.

Vet att om jag går klart utbildningen så väntar en bra arbetsmarknad med flera olika grejer att jobba med, dessutom bra lön. Men jag kommer inte kunna tvinga mig igenom utbildningen om jag inte tycker det är någorlunda kul.
Har inte dragit på mig CSN eftersom jag var tvungen att klara 5 poäng först. När de två första kurserna registreras så kommer jag ha klarat 15 poäng.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gwaniiz:

Om jag ska vara helt ärlig så är det ingen av kurserna som verkligen tilltalar mig.
När jag väl valde utbildningen så resonerade jag som så att datorer, spel och teknik är ju ett intresse som jag har, brukar även agera support till vänner och bekanta när väldigt "basic" problem ska lösas. I och med detta så tänkte jag att någon utbildning inom Data/it bör vara ett passande val, är ju dessutom en bra arbetsmarknad.
Efter att ha provat på programmering på gymnasiet så visste jag någon utbildning inom det går bort eftersom det inte var min grej. Därför föll valet till slut på en nätverksutbildning. Såhär i efterhand skulle jag ha testat på en enstaka kurs först inom nätverk innan jag hoppade på ett program.

Vet att om jag går klart utbildningen så väntar en bra arbetsmarknad med flera olika grejer att jobba med, dessutom bra lön. Men jag kommer inte kunna tvinga mig igenom utbildningen om jag inte tycker det är någorlunda kul.
Har inte dragit på mig CSN eftersom jag var tvungen att klara 5 poäng först. När de två första kurserna registreras så kommer jag ha klarat 15 poäng.

Jag förstår dig. Nätverk är inte direkt upphetsande, men som du redan vet så blir det en bra karriär efter utbildningen. Du får se det som en uppskjuten belöning. Personligen så förstår jag inte meningen att skolan/kurserna ska vara roliga. Fördel om man gör det, men inget nödvändigt. 3 års pina ger dig 40 års yrkeskarriär. Du får bestämma dig att det är roligt med kurserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Masyve:

Hade snarlik tur för nån månad sen, var på ett event och jobbade lite extra för att få ihop fickpengar till en trave Playstationspel som behöver spelas ikapp. Kom hem och ögonmåttade fel när 6 meter lastplats var slut, efter de 6 meterna blev det tydligen korsning. Stannade utanför studion och skulle lasta ur massa fotogrejer i typ 20-25 minuter.

https://i.imgur.com/RFf2ZeV.jpg

Lider med dig bror. Men du får tänka att det går till skolan eller någon annan samhällsnytta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har nog själv rätt bra hum om hur jag ska lyckas gå ner i vikt/äta nyttigare. Det gäller bara att vara konsekvent och genomföra det. Gick ner 10 kg på 3 månader i början av året men återkom senare till dom dåliga vanorna och gick upp lika mycket igen.

Hej.
Kolla upp vilken blodtyp du tillhör och sen kan du se vad som är bra respektive dåligt för dig att äta.
Trodde först det va hokus pokus , men det har hjälpt mig att få mer ork och må bättre.
Dock blev jag väldigt besviken att inte få äta bacon , men det slinker ner några då och då

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Gwaniiz:

Tror inte att du far kommer bli besviken, klart han är glad om du säger att du hittat en utbildning som du tror passar. Men alla kan ha fel ibland osv, bara mänskligt. Även om det är svårt att se det på så vis ibland så kan du ju betrakta det som att du är en erfarenhet rikare, du har lärt dig mer om dig själv, skulle knappast kalla det misslyckande.

Vad är det för utbildning? Cisco CCNA/CCNP eller? Jag gick den 2åriga i Trollhättan, lyckligtvis var det helt rätt för mig. Men det fanns ju lite andra kurser utöver de som fokuserar på nätverk, som administrering av Linux och lite annat omkring. Kanske det du ska sikta på istället, typ serveradministratör eller något i den stilen?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Om jag ska vara helt ärlig så är det ingen av kurserna som verkligen tilltalar mig.
När jag väl valde utbildningen så resonerade jag som så att datorer, spel och teknik är ju ett intresse som jag har, brukar även agera support till vänner och bekanta när väldigt "basic" problem ska lösas. I och med detta så tänkte jag att någon utbildning inom Data/it bör vara ett passande val, är ju dessutom en bra arbetsmarknad.
Efter att ha provat på programmering på gymnasiet så visste jag någon utbildning inom det går bort eftersom det inte var min grej. Därför föll valet till slut på en nätverksutbildning. Såhär i efterhand skulle jag ha testat på en enstaka kurs först inom nätverk innan jag hoppade på ett program.

Vet att om jag går klart utbildningen så väntar en bra arbetsmarknad med flera olika grejer att jobba med, dessutom bra lön. Men jag kommer inte kunna tvinga mig igenom utbildningen om jag inte tycker det är någorlunda kul.
Har inte dragit på mig CSN eftersom jag var tvungen att klara 5 poäng först. När de två första kurserna registreras så kommer jag ha klarat 15 poäng.

Kan tillägga att de 30% som jag tycke var kul var de sista 2 åren när man fick välja kurser själv.
I början var det bara de obligatoriska som man måste ha för att klara de kommande. (tex Matte till förbannelse)

Om du tycker allmänt teknik är kul så är vi kanske lite lika. Jag valde Maskin/Mekatronik på LTH, mycket bred och bra utbildning där man kan välja väldigt brett på slutet. Men som sagt, de första 2,5 åren är bara för att sålla agnarna från vetet och ge baskunskaperna inför det roliga. Tvekar på det finns några utbildningar som är kul från dag 1.
Hade nog valt Elektro om jag fick göra om mitt val idag.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag förstår dig. Nätverk är inte direkt upphetsande, men som du redan vet så blir det en bra karriär efter utbildningen. Du får se det som en uppskjuten belöning. Personligen så förstår jag inte meningen att skolan/kurserna ska vara roliga. Fördel om man gör det, men inget nödvändigt. 3 års pina ger dig 40 års yrkeskarriär. Du får bestämma dig att det är roligt med kurserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag uttryckte mig lite fel när jag skrev kul. Menar att om jag inte finner utbildningen intressant, så har jag svårt att motivera varför jag ska fortsätta. Dra på sig studieskulder inom något som jag inte vill jobba med. Är osäker på om jag ens klarar av utbildningen om jag känner så här.

Skrivet av Thor:

@Gwaniiz:

Tror inte att du far kommer bli besviken, klart han är glad om du säger att du hittat en utbildning som du tror passar. Men alla kan ha fel ibland osv, bara mänskligt. Även om det är svårt att se det på så vis ibland så kan du ju betrakta det som att du är en erfarenhet rikare, du har lärt dig mer om dig själv, skulle knappast kalla det misslyckande.

Vad är det för utbildning? Cisco CCNA/CCNP eller? Jag gick den 2åriga i Trollhättan, lyckligtvis var det helt rätt för mig. Men det fanns ju lite andra kurser utöver de som fokuserar på nätverk, som administrering av Linux och lite annat omkring. Kanske det du ska sikta på istället, typ serveradministratör eller något i den stilen?

Ja, får försöka se det så. Yes, det är exakt den utbildningen jag läser. Läser linuxkursen samt routing och switchteknik just nu, tyvärr tycker jag inte om linuxkursen heller.
Känns som att jag istället ska satsa på ett yrke inom ett annat område, ha kvar teknik och spel som ett intresse istället.

Skrivet av RetarDeD:

Kan tillägga att de 30% som jag tycke var kul var de sista 2 åren när man fick välja kurser själv.
I början var det bara de obligatoriska som man måste ha för att klara de kommande. (tex Matte till förbannelse)

Om du tycker allmänt teknik är kul så är vi kanske lite lika. Jag valde Maskin/Mekatronik på LTH, mycket bred och bra utbildning där man kan välja väldigt brett på slutet. Men som sagt, de första 2,5 åren är bara för att sålla agnarna från vetet och ge baskunskaperna inför det roliga. Tvekar på det finns några utbildningar som är kul från dag 1.
Hade nog valt Elektro om jag fick göra om mitt val idag.

Tyvärr så tror jag att det får förbli ett intresse/hobby, känns inte som något jag vill jobba med i dagsläget. Kul var kanske fel ord av mig att använda, menar mer att det måste finnas ett intresse för utbildningen, annars känner jag personligen att jag inte kommer klara av det.
Är väl en svaghet jag har.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gwaniiz:

Jag uttryckte mig lite fel när jag skrev kul. Menar att om jag inte finner utbildningen intressant, så har jag svårt att motivera varför jag ska fortsätta. Dra på sig studieskulder inom något som jag inte vill jobba med. Är osäker på om jag ens klarar av utbildningen om jag känner så här.

Ja, får försöka se det så. Yes, det är exakt den utbildningen jag läser. Läser linuxkursen samt routing och switchteknik just nu, tyvärr tycker jag inte om linuxkursen heller.
Känns som att jag istället ska satsa på ett yrke inom ett annat område, ha kvar teknik och spel som ett intresse istället.

Tyvärr så tror jag att det får förbli ett intresse/hobby, känns inte som något jag vill jobba med i dagsläget. Kul var kanske fel ord av mig att använda, menar mer att det måste finnas ett intresse för utbildningen, annars känner jag personligen att jag inte kommer klara av det.
Är väl en svaghet jag har.

Kanske var lite hård där, men om du vantrivs så är det kanske lika bra och hoppa av. Men CSN-skulder är inte farligt. Bara det leder till arbete. Hade jag varit ambitiös så hade CSNskulden varit avbetald för länge sen, men samtidigt så är det här lånet det absolut bästa lånet du någonsin får. Låg ränta, skulle kunna säga att tar du maxlånet och lägger det i Nprdax xtra spar på 0,85% i ränta så är ränteavkastningen minus 30% i kapitalskatt så går du fortfarande plus. Här i Sverige har vi aldrig riktigt fattat att kunskap kostar pengar, bara för att vi inte betalar terminsavgifter så är det någon som får betala, läs skattebetalare.

Jag läste elektro och tyckte att det kanske inte var det roligaste jag gjort i mitt liv. Min stora passion är ju ändå hårdvara. Men jag bestämde mig för att behålla det som hobby. Det får mig tänka att om jag hade lagt all tid som jag spenderat på Sweclockers på att plugga så hade jag nog tagit en doktor vid det här laget.

För varje år som går så får du sämre pension. Så det gäller att inte vänta för länge. Det är bättre att börja nu och fokusera. Ta en utbildning som ger stålar, speciellt om du funderar på att bli löneslav 4 Life. Du ska jobba på jobbet. Ha kul har du på din fritid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G19q8q/fick-tvn-fors...

Blir så jävla förbannad av den här artikeln, det är inte TV4's fel att gubben fick en inbränning i sin 35 000 kronors OLED-TV. Han kommer få TV'n fixad på garantin, så han har inte förlorat ett skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G19q8q/fick-tvn-fors...

Blir så jävla förbannad av den här artikeln, det är inte TV4's fel att gubben fick en inbränning i sin 35 000 kronors OLED-TV. Han kommer få TV'n fixad på garantin, så han har inte förlorat ett skit.

Ja den känns lagom fjuttig/obetydlig mellan alla skjutningar och sprängningar.
Dock sjukt irriterande kan jag tänka med sprillans ny TV..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av exhale315:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G19q8q/fick-tvn-fors...

Blir så jävla förbannad av den här artikeln, det är inte TV4's fel att gubben fick en inbränning i sin 35 000 kronors OLED-TV. Han kommer få TV'n fixad på garantin, så han har inte förlorat ett skit.

Nej de har bara medvetet valt att ha en statisk bild som har orsakat flera inbränningar på folks tv-apparater. Fast de vet om att deras val är skadligt och har skadat flera tvapparater så går de inte ut och varnar folk.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1531239-inbranning-pa-...

Permalänk
Medlem

@anon159643
Så nu ska alltså TV4 anpassa sitt innehåll för att folk går och köper superkänslig kass teknik som inte pallar statisk bild

Permalänk
Medlem

Har varit på väg att bli förkyld i flera dagar nu, men det bryter liksom inte ut.

Värk i kroppen? Japp.
huvudvärk varje dag? japp.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av exhale315:

@Johan86c
Så nu ska alltså TV4 anpassa sitt innehåll för att folk går och köper superkänslig kass teknik som inte pallar statisk bild

Inbränningar i skärmar är ett välkänt problem sedan 1970 talet. Olika åtgärder har gjorts för att motverka detta och olika skärmar är olika känsliga.
Men att skippa allt vad sunt förnuft heter och köra med extremt ljusintersiva statiska symboler är lite som att jävlas med flit.
Det finns som sagt många som har drabbas av tv4 sol:
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=335857

Permalänk
Medlem

@anon159643: aja, jag kanske sitter i sitsen själv en dag då jag får tummen ur för uppgradering
Störigt med logotyper oavsett känslig teknik iallafall.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Ziggy_:

kanske bara är jag eller är jag ensam om att tycka att det är irriterande när folk svarar i en köp o sälj tråd med :" du har fått ett bud i pm :)"
jag menar är det inte lite fult emot andra budare då dem blir lämnad i mörkret och inte har någon aning vilken summa som atm ligger som högstbjudande?
finns som en disskutions tråd på varje tråd av en anledning xd.
kanske är löjlig men det är fortfarande en dryg känsla.

Klart det e irriterande! Men dem typerna bryr sig inte om dem e irriterande lr ej. Dem försöker göra ett klipp.
För jag förutsätter att de bjuder sämre än högsta dittills. Annars finns det ju ingen anledning till att pm-bjuda.

Själv hade jag nog skrivit i tråden: "Anders skambudade 300:- o kan därmed ta på sig dumstruten för hur han tror han ska vinna budgivningen när han bjuder under det högsta budet begriper jag då inte....."

Skrivet av fantomsmurfen:

Som befarat är mina kolesterolvärden riktigt höga. Totalkolesterol 8.0. Och LDL 6.2! LDL bör helst vara 3 eller under) Kardiologen antecknade att jag motsätter mig medicinering. Inget blodsockervärde taget? Nu blir det verkligen till att försöka gå ner i vikt. Nuvarande vikt 107 kg (BMI 35). Preliminär målsättning 82 kg (BMI 27). Senast jag vägde 82 kg hade jag ett totalkolesterolvärde på 5.2 så hoppas på att få ner värdena om jag lyckas gå ner i vikt. Nya prover om 6 månader. Havregrynsgröt here I come!

Du vet nog hur du ska äta nyttigt. Bara att ta sig i kragen o göra det också 🙂

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Har varit på väg att bli förkyld i flera dagar nu, men det bryter liksom inte ut.

Värk i kroppen? Japp.
huvudvärk varje dag? japp.

Kanske redan har blivit bättre men kan trösta dig med att sjukdomen bara är så. Hade ont i kroppen och huvudet i typ 5 dagar sen försvann det. Har varit så för mig och några kompisar som haft samma så förhoppningsvis går det över för dig snart med.

Permalänk
Medlem

Så jävla less på att höra snack om att allt var bättre förr, allt går utför osv. hela tiden när det handlar om underhållningsmedier/spel och folk jämför vuxen ålder med sin barndom utan att ens ta hänsyn till det.

"OMG 1:an var bäst, 4:an är sämst, inte alls samma känsla!"

...aa du var 9 år och hade aldrig spelat något förut, satt uppe efter läggdags med polarna på lördagkvällen och hade fantasi upp till öronen. Tro fan att den upplevelsen var coolare än nu när du är 30, har tappat fantasin helt och har spelat 900 andra spel ensam framför datorn som förändrat din upplevelsereferens lite. FFS.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve:
Så är det till stor del med alla upplevelser vad jag förstått.
Enligt t.ex. denna artikel nedanför så är vi mest mottagliga för upplevelser mellan 12-22år och slutar t.ex. leta ny musik(i detta fall) efter vi har fyllt i genomsnitt 30år. Är nog samma med det mesta. På äldre dar höjer man inte ögonbrynet för mycket direkt så du har rätt idet. Många upplevelser är liksom förknippade med det man upplevde i yngre dar.

https://www.mabra.com/darfor-slutar-du-lyssna-pa-ny-musik-efter-30/

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

@Johan86c
Så nu ska alltså TV4 anpassa sitt innehåll för att folk går och köper superkänslig kass teknik som inte pallar statisk bild

Ja.
Har inte SVT tagit bort in logga uppe i hörnet?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra åt de tillrättavisande personer man stöter på till vardags som själva har noll koll på regelverk?

Det triggar igång mig något !@#?!.. Jag är så jävla nära på att tappa kontrollen. Nästa individ som hävdar sin rätt att gå över en gångpassage och misstar det för ett övergångsställe, ropar att det är lag på att hålla hunden kopplad, förebrå att "man måste.." hit och dit etc. kommer jag att... efter närmare eftertanke inte nämna här.

De kan väl ta ansvar över sig själva och sitt eget beteende istället och skita i mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Vad ska man göra åt de tillrättavisande personer man stöter på till vardags som själva har noll koll på regelverk?

Det triggar igång mig något !@#?!.. Jag är så jävla nära på att tappa kontrollen. Nästa individ som hävdar sin rätt att gå över en gångpassage och misstar det för ett övergångsställe, ropar att det är lag på att hålla hunden kopplad, förebrå att "man måste.." hit och dit etc. kommer jag att... efter närmare eftertanke inte nämna här.

De kan väl ta ansvar över sig själva och sitt eget beteende istället och skita i mig?

Förstår dig..
Jag stör mig mest på alla cyklister just nu, som tror sig har förkörsrätt när de närmar sig ett övergångsställe

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bytte en chassifläkt. Och när jag skulle starta datorn gick det inte hitta boot disken. Min m.2 disk verkar ha rasat den syns inte när jag provar i andra datorn heller. Enda jag hade liggande var en 250GB 2,5" hårddisk som jag nu får köra som C disk ett tag blir ju kul när man vant sig med en NVME disk...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb