Permalänk
Medlem

G-synch stutter?

Hej

Är det någon mer som upplever att skärmen "laggar" när man startar upp spel eller program. Skärmens ljusstyrka liksom blir ljusare och mörkare (fladdrar) och även märks det någon slags inputlag då musen inte följer med riktigt. Detta försvinner direkt man kommit in i spelet eller programet man ska använda och finns inte heller under annan normal användning av datorn.
(Jag har inte så bra koll på rätt utryck så hoppas ni förstår vad jag menar).

Notera att jag kör två skärmar och det är bara på min nya som har G-synch där problemet finns.
Jag har just nu ett 970GTX i och nyligen satt ett RTX 2070 i och det var samma problem med båda grafikkorten.

Har V-synk "på" i nvidias kontrollpanel och stängt i spelen jag spelar.

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Skulle jag gissa så hamnar spelets/programmets fps utanför G-Sync range och fluktuerar så att den slås på/av konstant när du startar dem sen stabiliseras den och G-sync kan köra som vanligt.
Kan ju vara något annat i skärmen också, värt att kolla om det finns nyare firmware för den.

Permalänk
Medlem

@GuuFi: Kan vara värt att testa. Ska göra det när jag får tillbaka mitt grafikkort

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Äh jag testade att uppgradera firmware direkt. Tror faktiskt det var lösningen på mitt problem. Tack! <3

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram