Oculus Rift kraschar till hemskärmen i Project Cars 2

Permalänk

Oculus Rift kraschar till hemskärmen i Project Cars 2

Hej.

Jag har haft mitt headset ett tag nu, men i Project Cars 2 har de konstant varit problem i princip sedan dag 1.
Det största problemet jag haft är att när jag spelar, antingen 1 min eller 2h efter jag startat spelet, så blir bilden svart i headsetet men jag ser fortfarande bilden på min skärm och trackingen är fortfarande igång och fungerar bra.
Efter några sekunder ser man i headsetet hur Oculus Home symbolen kommer upp och man hamnar i hemskärmen, utan någon som helst möjlighet att återvända till spelet. Det enda jag kan göra är att starta om det igen.
För övrigt verkar detta endast hända i just Project Cars 2 och de händer som sagt helt random. Ibland kan jag lira en hel dag, ibland händer de 10 ggr i rad efter bara någon minut.

Jag har försökt i princip allt. Plugga ur ena monitorn (har 2 monitorer), avinstallera Oculusprogramvaran i felsäkert läge, resetta grafikinställningarna, kolla så att kabeln sitter i ordentligt osv osv.

Supporten från Oculus verkar vara halvt inkompetent då de mest är en massa "har du provat starta om datorn?" typ.

Jag hoppas nu någon här råkat ut för samma sak och kunnat lösa det

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |