Robotdammsugare under 3000

Permalänk
Medlem

Robotdammsugare under 3000

Vilken robotdammsugare under 3000kr är bäst? Har inga djur och en lägenhet runt 50 kvadratmeter. En tröskel på 1.5cm. Det blir ganska dammigt i lägenheten trots frekvent manuellt dammsugande.

Funderar på den billigaste Xiaomi-dammsugaren. Ska jag kolla någon annanstans?

Permalänk
Medlem

Har själv två EcoVacs Deebot. En Slim 2 och en Ozmo 930. Gillar dem skarpt.
930 är ju så klart hästlängder bättre, men dyrare.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Permalänk

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/dammsugare/robotdamms...

Jag har kört med den här i ca 1,5år och är nöjd. Den klara av trösklar bra och kartan man får i appen var den har städat är lite roligt ändå.
Senaste mjukvaran så kan du lägga till zoner där den itne ska dammsuga.

Saknar sidoborstar litegrann men den går nära väggen ändå.

Permalänk
Medlem

Smart! Idé till nästa gång du hjälper till: om du länkar till en Google-sökning eller kanske ett ofiltrerat Prisjakt-filter kan du få med ännu fler tips!

Permalänk
Medlem

Roborock S50, du får inte bättre än så Visst lite högre än 3000, men det kan det ju vara värt

Permalänk
Medlem

Även jag slår ett slag för Xiaomi RoboRock S50. 1 200kr mer än din gräns, men den är många gånger bättre än de du annars får för 3 000kr. Den stora skillnaden är att den har laserscanner så den hittar omkring och inte går på slumpen när den städar. Mycket bättre resultat, appstyrd, snabbare och lägre risk att den fastnar. Andra märken med dessa funktioner kostar flera tusenlappar mer.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte nå bra råd på bästa dammsugaren för prislappen.

Men hade jag köpt en sådan så hade jag valt en som fungerar även utan internetuppkoppling. Gärna med styrning via appen via wifi kanske men att de fortsätter fungera även om man blockerar enhetens internetacess. Flertalet av robotsammsugarna vägrar utföra jobbet om de inte får skicka all användardata - bland annat mappningen av ens lägenhet och sådant. Har för mig att en del av xiamois dammsugare beter sig just så.
Den delen känns inge vidare.
Tycker jag då.
Men det kanske är lite av ett sidospår?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av grensman:

Roborock S50, du får inte bättre än så Visst lite högre än 3000, men det kan det ju vara värt

Anser att ecovacs ozmo 930 har allt som s50 har. Men 930 är bättre på samtliga saker, speciellt moppningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Anser att ecovacs ozmo 930 har allt som s50 har. Men 930 är bättre på samtliga saker, speciellt moppningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Men då är man genast uppe i 5662kr (enl prisjakt) det drar ju iväg. Roborock är ju "bara" 1000kr över budget.
Fast kanske borde skrivit i förhållande till pris, kommer ju alltid hitta produkter som är bätre ju mer man betalar

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Anser att ecovacs ozmo 930 har allt som s50 har. Men 930 är bättre på samtliga saker, speciellt moppningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant, ozmo'n verkar ju hamna långt efter xiaomi och neato i omdömen och recensioner. På pappret verkar ju xiaomin vara snäppet vassare på det mesta förutom just moppning. Vad gör att du tycker 930'n är bättre mer konkret?

Ontopic så skulle jag rekommendera dig att sträcka dig till ~3700:- och köpa nya xiaomi roborock, jag tror du kommer tycka det är värt det i slutänden. Annars skulle jag kört på första generationens xiaomi som du är inne på som verkar fungera bra även då den inte har lidar sensor, speciellt för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Intressant, ozmo'n verkar ju hamna långt efter xiaomi och neato i omdömen och recensioner. På pappret verkar ju xiaomin vara snäppet vassare på det mesta förutom just moppning. Vad gör att du tycker 930'n är bättre mer konkret?

Ontopic så skulle jag rekommendera dig att sträcka dig till ~3700:- och köpa nya xiaomi roborock, jag tror du kommer tycka det är värt det i slutänden. Annars skulle jag kört på första generationens xiaomi som du är inne på som verkar fungera bra även då den inte har lidar sensor, speciellt för det priset.

Tycker helt enkelt att ozmo 930 är allmänt bättre, på nära på allt. Det där lilla extra som gör det värt att betala lite mer.
Bara det att den har dubbla sidoborstar gör den effektivare och enligt mig, det blir faktiskt renare. Appen är riktigt bra nu, speciellt efter uppdateringarna. Turbofunktionen för mattor fungerar riktigt bra.

Och som du skriver, moppningen med Ozmo är klart bättre om Xiaomions.

Men, jag anser inte Xiaomin dålig. Bara att Ozmo 930 är snäppet bättre och värd den extra slanten.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Tycker helt enkelt att ozmo 930 är allmänt bättre, på nära på allt. Det där lilla extra som gör det värt att betala lite mer.
Bara det att den har dubbla sidoborstar gör den effektivare och enligt mig, det blir faktiskt renare. Appen är riktigt bra nu, speciellt efter uppdateringarna. Turbofunktionen för mattor fungerar riktigt bra.

Och som du skriver, moppningen med Ozmo är klart bättre om Xiaomions.

Men, jag anser inte Xiaomin dålig. Bara att Ozmo 930 är snäppet bättre och värd den extra slanten.

Har du haft en xiaomi roborock eller vad baserar du det på?

Permalänk
Skrivet av Zachtionman:

Även jag slår ett slag för Xiaomi RoboRock S50. 1 200kr mer än din gräns, men den är många gånger bättre än de du annars får för 3 000kr. Den stora skillnaden är att den har laserscanner så den hittar omkring och inte går på slumpen när den städar. Mycket bättre resultat, appstyrd, snabbare och lägre risk att den fastnar. Andra märken med dessa funktioner kostar flera tusenlappar mer.

Samma funktioner som Neato D3 fast 1300:- billigare med andra ord