Lenovo ThinkPad L570 20j8 död, ingen reaktion vid boot - Hjälp

Permalänk

Lenovo ThinkPad L570 20j8 död, ingen reaktion vid boot - Hjälp

Hej,

Jag har en Lenovo ThinkPad L570 20j8 (säg till om spec på HW behövs) som ca 13 månader efter köpet (precis efter att garantin gick ut) från ingenstans bara dog och aldrig mer startade och jag får ingen som helst reaktion från den heller.

Jag har googlat runt allt jag kan på både modellen, liknande modeller och laptops i allmänhet med liknande symptom men har inte hittat något som hjälpt alls och hoppas att det kan finnas någon här som kanske har en idé vad jag kan göra.

Jag har testat följande:
*Starta som vanligt med laddare och batteri.
*Starta med bara laddare/batteri.
*Mätt både batteri och laddare så de har spänning och rätt sådan.
*Tagit bort laddare/batteri för en hard reser genom att hålla inne startknappen enligt olika varianter med 10, 30, 60 sekunder samt ett knep från någon Lenovotekniker med att klicka på knappen 11 gånger och på den 11e gången hålla inne i 30 sekunder. Dessa tester har sedan repeterats med efterföljd av att starta med bara laddare/batteri och båda.
*Kopplat bort CMOS i varierande mellan 1-20 minuter.
*Kopplat bort DVD, CMOS, RAM, SSD, WiFi.
*Kollat runt på mobo efter tecken på skada (fukt, värme eller annat man skulle kunna se med ögat)
*Kopplat in extern skärm/tangentbord/mus.

De enda reaktioner jag får på datorn hur jag än gör är:
*Powerknappen lyser (möjligtvis lite svagare än normalt men inte säker).

Skärmen reagerar inte alls, CPU-fläkten rör sig inte utan det absolut enda livstecknet jag kan se är att dioden i powerknappen lyser.

SSDn är det inget fel på och all data är redan räddad så jag är öppen för förslag på att testa vad som helst, så kom med vad för tips ni kan tänkas ha.
Har multimeter om det är något ni vill att jag ska mäta i datorn.

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Reklamera den hos säljaren!? Som konsument har du, enligt lag, 36 månaders reklamationsrätt vid köp av en näringsidkare.

Om datorn inte utsatts för yttre åverkan / du inte hanterat den i strid med instruktionerna så bör du ha goda chanser att få en reklamation godkänd.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Reklamera den hos säljaren!? Som konsument har du, enligt lag, 36 månaders reklamationsrätt vid köp av en näringsidkare.

Om datorn inte utsatts för yttre åverkan / du inte hanterat den i strid med instruktionerna så bör du ha goda chanser att få en reklamation godkänd.

Tyvärr är datorn köpt genom företaget så ingen konsumenträtt för mig. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G