D-link ac1200 (DIR-842) - Vill ta bort kravet på lösenord till Wifi

Permalänk

D-link ac1200 (DIR-842) - Vill ta bort kravet på lösenord till Wifi

Tja!

Jag har en ny router, från en tidigare Thomson-trotjänare, till en ny D-link ac1200 (DIR-842).
Jag är van att kunna välja bort att ha lösenordsskyddat nätverk hemma (bor lååångt bort från närmaste granne) för att jag inte vill behöva skriva in lösenord till varenda kotte som ska hälsa på och låna internet. Har alltid haft ett öppet nätverk hemma, inga bekymmer.

Jag hittar inte information någonstans om detta ens är möjligt med d-link-routern.
Det är lite knepigt att få support via D-link, försökt via sociala medier med inte fått något svar ännu.
Annars krävs det att man registrerar sig osvosvosv för att komma åt deras support.

Hjälp, hur gör jag för att ta bort lösenordsskyddet på wifi-nätverket hemma på denna d-link?

Lagt till information
Permalänk
Medlem

Antar att du testat att bara göra rutorna för lösenord tomma? Annars kan du ju alltid köra med ett gästnätverk

Permalänk

@improwise: Det ser ut att vara mitt alternativ just nu. Antar att det går bra också, men det hade ju varit skönt att göra som jag alltid har gjort

Med gästnätverk går det hur bra som helst att lämna lösenordsfälten tomma, men inte med mina "egna" nätverk...

Permalänk
Medlem

Ni som använder lösenord - Tänk på att lösenordet ska vara minst 22 tecken långt för att vara säkert.

Permalänk
Medlem

Annars är väl ett alternativ att sätta det som en bokstav. Lätt att nämna för en gäst samtidigt som nätverket inte är helt öppet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur