Netflix fungerar ej via vpn på TVn. Men dock på alla övriga enheter.

Permalänk

Netflix fungerar ej via vpn på TVn. Men dock på alla övriga enheter.

Hej
Har Asus A86C (AC2900) router med NordVPN på för Netflix (USA).
Fungerar felfritt på datorerna, platta och telefoner.
Nu har vi köpt senaste LG OLED TVn med självklart Netflix appen.

Hur jag än gör får vi bara upp felmeddelande "Det verkar som om du använder unblocker eller proxy. Stäng av......"

Vad tusan gör jag för fel?

Har provat wifi och Lan, har provat manuellt sätta DNS på TVn till samma som routern (nordVPNs).

Hur vet Netflix på TVn detta när hela routern är under VPN?
Tar den appen över och tvingar ut en egen DNS väg (om ja, hur funkar det och hur stoppar jag detta)

Ha det fint

Permalänk
Skrivet av enfredde:

Hej
Har Asus A86C (AC2900) router med NordVPN på för Netflix (USA).
Fungerar felfritt på datorerna, platta och telefoner.
Nu har vi köpt senaste LG OLED TVn med självklart Netflix appen.

Hur jag än gör får vi bara upp felmeddelande "Det verkar som om du använder unblocker eller proxy. Stäng av......"

Vad tusan gör jag för fel?

Har provat wifi och Lan, har provat manuellt sätta DNS på TVn till samma som routern (nordVPNs).

Hur vet Netflix på TVn detta när hela routern är under VPN?
Tar den appen över och tvingar ut en egen DNS väg (om ja, hur funkar det och hur stoppar jag detta)

Ha det fint

Lösningen:
Pratat med NordVPN och de har sedan ett tag tillbaka inte kunnat lösa Netflix förhöjda säkerhet på just TV applikationen. De jobbar på en ny lösning men vet inte när/om den kommer då detta strider mot deras policy. "Deras vpn får inte användas för att komma åt t.ex. Netflix material som Netflix saknar tillstånd att visa i Sverige."

Jag provade ExpressVPN och det fungerade för TV.n med.
Tråkiga är att det är 3 gånger så dyrt som NordVPN och jag har högre hastighet på NordVPN.

Skickades från m.sweclockers.com