Jag funderar på att prova BRITA filter till kranvattnet vi har här. Men först..

Permalänk

Jag funderar på att prova BRITA filter till kranvattnet vi har här. Men först..

God morgon

Vårat kranvatten vi har här, har en bi doft jag inte tycker om alls och det har även en bi smak som inte är god så tänkte varför inte prova på att köpa ett sådant BRITA filter kit med Kanna + filter och se vad som händer.

Så vill först höra mig för, jag vet att vattnet vi ska få i oss ska innehålla vissa mineraler för att det ska vara OK att dricka det då distilerat vatten inte alls är bra att få i sig för mycket utav.

Dessa BRITA filter är dom OK att använda på vattnet jag dricker dagligen, det filtrerar inte bort det nödvändiga?
Kan må vara en något dum fråga men jag vet inte och vill vara säker.

Sedan min andra fråga är om ni har några tips på vart, online/fysisk affär som ni vet har dessa som är "OK" att handla med då jag är lite nojig för att handla med företag som knappt har något på sin sida förutom dessa filter och en kaffemaskin tex.

Tacksam för svar!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Tja jag har handlat ifrån med24.se en hel del gånger iaf utan problem.
https://www.med24.se/soek?query=Brita+

Ang filterna har jag ingen aning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

God morgon

Vårat kranvatten vi har här, har en bi doft jag inte tycker om alls och det har även en bi smak som inte är god så tänkte varför inte prova på att köpa ett sådant BRITA filter kit med Kanna + filter och se vad som händer.

Så vill först höra mig för, jag vet att vattnet vi ska få i oss ska innehålla vissa mineraler för att det ska vara OK att dricka det då distilerat vatten inte alls är bra att få i sig för mycket utav.

Dessa BRITA filter är dom OK att använda på vattnet jag dricker dagligen, det filtrerar inte bort det nödvändiga?
Kan må vara en något dum fråga men jag vet inte och vill vara säker.

Sedan min andra fråga är om ni har några tips på vart, online/fysisk affär som ni vet har dessa som är "OK" att handla med då jag är lite nojig för att handla med företag som knappt har något på sin sida förutom dessa filter och en kaffemaskin tex.

Tacksam för svar!

Kanske bättre att ta reda på vad i vattnet som ger ger smak och lukt istället för att köpa ett magiskt filter.
Ta ett vattenprov och när du får svar därifrån köper du ett filter för just det problemet du har.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

God morgon

Vårat kranvatten vi har här, har en bi doft jag inte tycker om alls och det har även en bi smak som inte är god så tänkte varför inte prova på att köpa ett sådant BRITA filter kit med Kanna + filter och se vad som händer.

Så vill först höra mig för, jag vet att vattnet vi ska få i oss ska innehålla vissa mineraler för att det ska vara OK att dricka det då distilerat vatten inte alls är bra att få i sig för mycket utav.

Dessa BRITA filter är dom OK att använda på vattnet jag dricker dagligen, det filtrerar inte bort det nödvändiga?
Kan må vara en något dum fråga men jag vet inte och vill vara säker.

Sedan min andra fråga är om ni har några tips på vart, online/fysisk affär som ni vet har dessa som är "OK" att handla med då jag är lite nojig för att handla med företag som knappt har något på sin sida förutom dessa filter och en kaffemaskin tex.

Tacksam för svar!

Kan som någon skrev vara värt att kolla upp vad det är som luktar. min tjej och hennes ex drack dåligt vatten från deras brunn i säkert 2 år. vatten testarna ringde upp dom och sa att dom inte fick dricka vattnet varpå hon sa, men det gör vi ju varje dag.
dom var förvånade att dom inte blivit sjuka än men spekulerade att dom vant sig över tid då brunnen läckte in vatten från ytan vid regn så dom fick sätta in en "ballong" för att täta den.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.