Tänkte köpa en iPad för första gången, vilken passar mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Det är väl ganska lätt att se om batteriet är dåligt på en 2018 års modell och i såna fall få byta ut den mot en likadan (som förhoppningsvis inte har något fel på batteriet) utan extra kostnad? Jag tror inte att jag kommer att lägga 6000~ kr på en iPad Air och i såna fall känns det värt att köpa en Pro 10,5 från 2017?

Det lutar mot en billigare variant 9,7 / 10,2 eftersom att jag även tänkte köpa ett skal och en penna, vilket blir ytterligare en tusenlapp ungefär.. som sagt så tänkte jag ha den för att spela småspel så som Hearthstone, kolla lite Netflix, försöka lära mig video/bildredigering och ev. att tjejen ska ta med sig den till plugget då och då.. visst, instegsmodellen kanske inte är överlägsen och presterar bäst, men det känns som att den borde klara dessa uppgifter hyfsat bra (jag skriver hyfsat eftersom att jag är osäker på bild- och videoredigerings biten) men eftersom att jag aldrig redigerat bilder/videos eller ägt en iPad tidigare så kan jag börja med den billiga modellen och om detta är något som jag får intresse så kan jag då ta ett beslut om jag vill lägga ner ytterligare någon tusenlapp på en nyare iPad som levererar bättre prestanda, skärm, ljud och processor.. jag resonerar likadant gällande minnet.. kanske ska jag börja med 32GB, om detta nu mot förmodan inte räcker, kan jag ta ett beslut om 64GB eller 128GB passar bättre.. jag tänkte köpa den på Elgiganten och de har 50 dagars öppetköp fastän den är öppnad, vilket betyder att jag har god till att känna och klämma på den billigaste modellen först och sedan ta ett beslut.

Skickades från m.sweclockers.com

Förutsatt att du har öppet köp utan restriktioner, så visst, då kan du undersöka batteriet och sen lämna tillbaka vid behov. Har du inte sådana liberala öppet köp-regler lär det bli svårt dock.

Som jag sa tidigare, jag skulle personligen inte köpt en ny iPad Pro 10.5" till fullpris idag, utan istället isåfall en begagnad (vilket jag gjorde. Tror jag betalade 2200kr, för allmän kännedom).

Med vänlig hälsning,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Förutsatt att du har öppet köp utan restriktioner, så visst, då kan du undersöka batteriet och sen lämna tillbaka vid behov. Har du inte sådana liberala öppet köp-regler lär det bli svårt dock.

Som jag sa tidigare, jag skulle personligen inte köpt en ny iPad Pro 10.5" till fullpris idag, utan istället isåfall en begagnad (vilket jag gjorde. Tror jag betalade 2200kr, för allmän kännedom).

Med vänlig hälsning,
Gorian

Jag har alltid varit negativ inställd till att köpa begagnad elektronik pga det ofta strulat för mig.. men ja det var ju ett bra pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Proluial:

Jag har alltid varit negativ inställd till att köpa begagnad elektronik pga det ofta strulat för mig.. men ja det var ju ett bra pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett bra alternativ kanske kunde vara att köpa begagnat via t.ex mresell.se (just nu har de väldigt få iPads inne ser jag men de brukar få in nytt ganska ofta). Då får du genomgångna enheter och med garanti.

iPad Air 2 kan också vara ett bra budgetalternativ, inte riktigt lika snabba som senaste iPads men mycket iPad för pengarna och bör uppdateras ett tag till. Kan vara mer värt med iPad 6 i nuläget iofs.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag studerar och tänkte införskaffa mig en iPad, syftet är först och främst e-böcker/pdf-filer och anteckna i den. Tänker studera i 3år till. Jag har kollat på iPad 7th, men även på begagnad iPad Pro 10.5. Vilken skulle ni rekommendera för mitt syfte?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Lite äldre tråd men att säga att äldre Ipad pro inte har någon fördel över nyare Ipad non pro är bara lol.
120hz skärm är anledningen att Ipad pro är överlägsen alla andra paddor.

Skulle aldrig i livet få för mig att köpa en vanlig sketen skräp Ipad, och kollar man på serier osv så har de även bara 2 högtalare i botten, så du får värdelöst "mono ljud".

Men visst, rör du aldrig displayen eller använder högtalarna är ju en standard Ipad bra :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippE-:

Jag studerar och tänkte införskaffa mig en iPad, syftet är först och främst e-böcker/pdf-filer och anteckna i den. Tänker studera i 3år till. Jag har kollat på iPad 7th, men även på begagnad iPad Pro 10.5. Vilken skulle ni rekommendera för mitt syfte?

Allt har redan täckts i tråden. Bara att läsa och utvärdera själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

---