Ny systemdisk - återskapa länkar till lagringsdisk?

Permalänk

Ny systemdisk - återskapa länkar till lagringsdisk?

Min SSD där windows 10 fanns gick sönder. Den har bytts till en ny. På min lagringsdisk har jag alla mina spel (Steam och Blizzard). När systemdisken byttes försvann naturligtvis alla länkar till lagringsdisken. Går det att återskapa dem på något sätt så jag slipper radera alla spelkataloger och återinstallera allt?

En andra fundering jag har är savefiler. Brukar de ligga på systemdisken, samma disk där spelkatalogen finns eller i "molnet" för spel som startas via Steam och Blizzards launcher? Jag tänker t.ex. på Destiny 2 och Diablo 3.

Permalänk
Medlem

"mklink" i command prompt.

Permalänk
Medlem

@Tony Clifton: Installera Steam och visa den vart spel mappen är nånstans på lagrings disken. Gör samma sak med Blizzards och andra launchers. Troligen laddar dom ned och fixar det som fattas.

Vart spelsaves hamnar varierar. Några hamnar i dokument mappen.

Permalänk
Medlem

@Tony Clifton:

Permalänk

Tack. Sorry att jag hann ta bort mitt senaste inlägg innan jag såg ditt svar.

Jag tog bort inlägget eftersom jag håller på att installera om ett spel i mitt befintliga Steam library på lagringsdisken och under installationen har Steam upptäckt befintliga filer. Så förhoppningsvis löser det sig genom att installera spelen i samma katalog de fanns tidigare utan att spelet upptar extra plats.