Ok valet hamnade på Ownit till sist.
Gjorde ett test att både chatta med de som hade kundservice med chatt samt ringa följande:
Ownit, A3, Aardnet, Bahnhof
Frågade samtliga om:
1) Autogiro eller annan betalningsmetod fanns.
2) om deras nät var BGP säkrat: https://isbgpsafeyet.com/
3) Vilken är lägsta hastighet som utlovas
Ownit:
Svar på chatt säkert inom 15 sek.
Svar i Tele under 2min båda gånger.
1) Ja
2) Ja
3) 75% av hastigheten som är beställd.
A3:
Svar av en dum chattbot direkt ca 7min tills handläggare
Svar Tele 33min och 47min andra gången.
1) Ja
2) Vet inte, eget test med gratis 10/10 1 månad visar att Nej de är inte säkrat.
3) 75% av hastigheten
Aardnet:
Har ingen chatt
ena gången svar inom 3min i tele andra gången gick det så man skulle lämna meddelande trots att klockan var 15:30
1) Ja
2) Vet inte
3) Vet inte
Bahnhof:
Kom inte åt chatt då ej kund
Tele 47min samt 51min.
1) Ja
2) Kanske
3) 80% av hastigheten
Halebop:
enbart chatt 5min samt 12min
Har ej tele.
1) Ja
2) Vet inte (egen notering eftersom det indirekt är Telia och de har säkrat sitt nät så är svaret ja)
3) Vet inte
Således min lilla undersökning visar att Ownit har klart bäst kundservice.
De var relativt tekniskt kunniga också.
Aardnet kändes klart sämst på alla fronter.
Halebop trevliga men fick inte direkt svar på mina frågor.
Bahnhof kändes lite arroganta i tonen typ som att vafan ringer du för jag har annat för mig.
Oj, missade förstås att läsa tråden, började baklänges. Riktigt bra kartläggning, önskar jag kunde ge mer än en tumme upp på denna!
Jag menar... jag har ju två tummar!