Permalänk

Strulig DivX

Hej
Jag har ett problem. Ok, ok.. jag har många problem, men nu ska jag bara ta upp ett.
Jag vill kolla på film, men jag har aldrig rätt program eller codec för att kolla på filmerna. Jag har installerat alla codec som jag har kommit över och installerat ett flertal olika spelare. Innan jag satte mig ner för att "ta tag" i problemet så kunde jag spela några filmer, dock inte alla. Nu när jag alla codec och spelare är installerade så kan jag inte spela någon film, på nån spelare.
Ni förstår att man blir vredes, va?
Skulle gärna vilja ha hjälp, vill ju gärna kolla på alla filmer som man drog hem under DH. (självklart är alla filmerna lagliga)
Tack på förhand, saltvatten

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".

Permalänk
Hedersmedlem

avinstallera så många codecs du kan, och gör sedan som det står i FAQ.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Hejsan jag heter Danne jag tror att du måste ha xivd codec och ace mega codecs pack sen funkar det nog. Ace mega codecs pack hittar du på denna länken http://new.softnews.ro/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml hoppas det hjälper dig lycka till mvh Danne

Visa signatur

z-tazy :-)

Permalänk
Medlem

ja codec packs ojä mmm så många codecs du kan få tag på mmmm blir fint
eller kolla min codec guide
l
l
v

Permalänk
Medlem

bort me alla codecs, sen in med:
ffdshow
ac3
vobsub

codepacks nej tack... när ska folk lära sig?

Permalänk
Medlem

Exakt!
Lyssna på chisel..
När ska folk lära sig?

Visa signatur

TT Xaser II | P4 2.53GHz[27idle , 43fulload] | Intel EBG2L | 1024 Mb DDR 333 | 120Gb WD 8MB | HERCULES/GUILLEMOT 3D Prophet 9700PRO | Lite-On 24xCDRW | Dvs 16x DVD | Logitec Cordless Desktop Optical | Dell P991

Permalänk
Medlem

det enda hjälpmedel jag har är mplayerc, inga jävla fjantiga codecs! när jag inte kan spela en film fixar mpc det automagiskt eller med två klick... tittar inte enns på vad jag installerar.. klick klick -> funka

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chisel
bort me alla codecs, sen in med:
ffdshow
ac3
vobsub

codepacks nej tack... när ska folk lära sig?

Kan inte hålla med mer, ni behöver bara codecs om ni själva skall koda film. Om ni bara behöver titta så dra ner ett filter, och ffdshow är enligt mig det bästa.

Och codecpacksen som finns är djävulens påfund.

Permalänk
Medlem

Ett bra tips på riktigt bra uppspelarprogram, som kan spela upp allt som Mediaplayer inte kan spela upp är BsPlayer. Kommer inte ihåg länken men det är bara att döka på typ google eller nåt.

Visa signatur

Athlon XP 1700+@2100+ T-Bred, Asus A7v133, 256mb, Creative GeForce 2 GTS, SBLive! Player 1024, WD800JB (80GB 8mb cache), XP Pro