Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Blev en billig modell av ett digitalt skjutmått, rotade fram lite mynt för att jämföra med måtten på Riskbankens hemsida och det stämde till 0.01-0.05 mm felmarginal. Mer än tillräckligt bra för det jag ska ha det till, men visst får man säkert några hundradelars bättre precision av en Mitutoyo för 2000.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Blev en billig modell av ett digitalt skjutmått, rotade fram lite mynt för att jämföra med måtten på Riskbankens hemsida och det stämde till 0.01-0.05 mm felmarginal. Mer än tillräckligt bra för det jag ska ha det till, men visst får man säkert några hundradelars bättre precision av en Mitutoyo för 2000.

Påminn mig senare i veckan så kan vi jämföra

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Efter att ha spelat några game med nya musen så är jag verkligen imponerad, den nya Bamf sensorn har en väldig precision och helt underbar att spela med, ja hade innan en steelseries rival 650, och denna är mycket skönare i snabba fps spel då den väger in på 69g istället för 121g, bra glid på min musmatta, kör en rox strix matta:)

Spelar just nu med en Rival 650.
Så hur är dom i storleken/form?
Jag gillar verkligen 650,in i det avseendet

Permalänk
Medlem

Ett stycke Nu-Line Xcalibur.. denna kommer dock inte borras utan hamna på hyllan.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahla:

Spelar just nu med en Rival 650.
Så hur är dom i storleken/form?
Jag gillar verkligen 650,in i det avseendet

Den är typ samma i längd, lite lite smalare, och lite lägre, du får jämföra mått på 650in och Model o, men 121 gram mot 69 gram är ju en otrolig skillnad

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Löjligt stort kort. Väger 1.9 KG (bara kortet)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Den är typ samma i längd, lite lite smalare, och lite lägre, du får jämföra mått på 650in och Model o, men 121 gram mot 69 gram är ju en otrolig skillnad

Tack.
Ska se om det går att provklämma på nån i någon affär före köp.
Men den låga vikten är onekligen lockande

Permalänk
Medlem

Då var det dags att utöka med en vintersäck!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig jag skulle få tag i några Unifans, hade tänkte börja bygga utan men till slut dök de upp.
Diverse komponenter som ramlat in under hösten, dags att börja bygga!

Ryzen var höstens stora paperlaunch för mig, tog lång tid - och RAM som inte var neo var svåra att få tag i.
På bild syns inte PSU och radiator som återanvändes sedan tidigare. Endast CPU ska vattenkylas for now eftersom 3090s kylare levererar otippat bra, och är så snygg så vill titta på den ett tag

Ska bli mycket intressant detta...

Permalänk

Lite drickbara julklappar:

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Kanske denna fyller tomrummet i min själ

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Note to my self:Don't cheap out, just buy a longer cable next time!

Har dock uttag nära skrivbordet så i praktiken inget problem, but still. Själva laddaren fungerar kanon, dränerar batteriet i snabbare takt nu sen SONY lurarna införskaffades. Gamla original-laddaren tog dryga 2,5h på sig från ca 20-92%
Testade denna nyss, 29-92% 1½h, lite skillnad.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ny skärm, en 144Hz FreeSync

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

*Hold my beer*

3080 Aorus master 3,3kg (!) edit: paketvikt
Som referens ligger ett Strix 1080 under.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

*Hold my beer*

3080 Aorus master 3,3kg (!)
Som referens ligger ett Strix 1080 under.
https://i.ibb.co/FY5yLkH/3080.jpg

Nedu.
Paketvikt 3.274 kg
Det är vikten för förpackning inkl allt inuti.

Jämförelsevis var det 3.98 KG när jag vägde Suprim-kartongen.
Möjligt att det kan vara tyngre. Du får gärna väga kortet om du har lust. Är nyfiken på hur tunga kort man faktiskt kan köra med i en dator.

Här är kortet bredvid ett KFA2 3080

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Nedu.
Paketvikt 3.274 kg
Det är vikten för förpackning inkl allt inuti.

Jämförelsevis var det 3.98 KG när jag vägde Suprim-kartongen.
Möjligt att det kan vara tyngre. Du får gärna väga kortet om du har lust. Är nyfiken på hur tunga kort man faktiskt kan köra med i en dator.

Japp, läste helt fel, dock ett väldigt stort och tungt grafikkort!
Kör dock ett anti-sag-bracket, men tvekar på att den hjälper speciellt mycket eftersom det fästes på moderkortet.

Undrar vilket av våra kort som är tyngst, kommer inte orka plocka ut det igen tyvärr. Att fästa allting tog bra lång tid

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

nya brädan isatt med en 5950x och monoblock. nybockade rör och inte en läcka! synd att jag inte har nått fräsigt grafikkort än med block på. Men det kommer det med

Lite småpill kvar och så ska jag stänga av julgransbelysningen för jag är inte 13 år längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hultman:

https://i.imgur.com/NjTUA64.jpg
Kanske denna fyller tomrummet i min själ

Tom eller full ?

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Två tunna högtalare som jag ska montera i taket för Atmos-ljud.
Längd: 27 cm - Bredd: 20 cm - Djup: 3,5 cm.

Lär inte vara världens bästa ljud men det behövs ju inte heller för Atmos-högtalare.

Permalänk
Medlem

First computer build - thanks to @Vaun for the PSU!

All went well, except for UPS losing/stealing my motherboard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Två tunna högtalare som jag ska montera i taket för Atmos-ljud.
Längd: 27 cm - Bredd: 20 cm - Djup: 3,5 cm.

Lär inte vara världens bästa ljud men det behövs ju inte heller för Atmos-högtalare.

https://i.imgur.com/iCILWGy.jpg

Märke på dessa? Såg ju väldigt smidiga ut.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Märke på dessa? Såg ju väldigt smidiga ut.

https://www.amazon.se/gp/product/B084WVQY6Q/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Medlem

Jag hör till dem som inte helt slutat med optisk media för film. När det gäller Blu-ray UHD 4K så köper jag lite sporadiskt filmer, nästan bara till ordentligt nedsatta priser vilket det verkligen inte saknas hos CDON, Mediamarkt, Ginza och Elgiganten mfl. det är kampanjer mest hela tiden.

Det är lite drygt tre år sedan jag skaffade en LG OLED 4K 65" och en Oppo 4K Blu-ray spelare och det har det har blivit runt 75 filmer så här långt.

För en gångs skull köpte jag två nya grejor till nästan ordinarie priser som jag hämtade ut idag:

Sagan om Ringen Trilogin 4K-boxen med både bioversionerna och extendedvarianterna och Tenet då jag är en sucker för Christopher Nolan.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

förra veckans inköp
ett 3090 samt lite switchar från Ubiquity.

Hade siktet inställt på ett 3090 från ASUS men de verkar ju aldrig dyka upp så det fick bli ett MSI när det plötsligt fanns ett par i lager hos Komplett.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Hedersmedlem

Hämtade hem en ny bil igår, en BMW 520d Touring från 2017, rullat strax under 7000 mil

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Hämtade hem en ny bil igår, en BMW 520d Touring från 2017, rullat strax under 7000 mil

https://i.imgur.com/iOYb5wI.png

Snygg! Är lite svag för vita bilar
Alltid när ett BMW kommer upp på tal så kommer jag att tänka på detta: https://www.vibilagare.se/nyheter/forskning-visar-de-som-kor-...

Permalänk
Snusfri

Idag, efter lååååång väntan så damp uppgraderingen till NAS2 ner i brevlådan.

4x8GB DDR3 1600MHz RAM
120GB SSD

Blir en fin uppgradering från 4GB och en 320GB gammal laptopdisk

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

God jul till mig. Otroligt att få båda på samma dag, och innan helgen dessutom.

Dags att redigera signatur

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Tom eller full ?

tom

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag hör till dem som inte helt slutat med optisk media för film. När det gäller Blu-ray UHD 4K så köper jag lite sporadiskt filmer, nästan bara till ordentligt nedsatta priser vilket det verkligen inte saknas hos CDON, Mediamarkt, Ginza och Elgiganten mfl. det är kampanjer mest hela tiden.

Det är lite drygt tre år sedan jag skaffade en LG OLED 4K 65" och en Oppo 4K Blu-ray spelare och det har det har blivit runt 75 filmer så här långt.

För en gångs skull köpte jag två nya grejor till nästan ordinarie priser som jag hämtade ut idag:

Sagan om Ringen Trilogin 4K-boxen med både bioversionerna och extendedvarianterna och Tenet då jag är en sucker för Christopher Nolan.

https://i.imgur.com/zSHfDmB.jpg

Vad är egentligen billigt idag för en 4K film ?