Spotify: Hitta personlig statistik hur?

Permalänk
Medlem

Spotify: Hitta personlig statistik hur?

Är det någon som vet om det finns någon funktion för att hitta information om vilken låt jag lyssnat mest på någonsin på Spotify och hur många gånger jag har lyssnat på en speciell låt?

Jag hittar bara information om mina top 50 mest lyssnade låtar den senaste månaden samt mina top 50 för 2020.
Det skulle vara roligt att kunna få en mer detaljerad statistik om hur min lyssning faktiskt ser ut.
Exempelvis skulle jag vilja veta om det finns låtar som jag ofta hoppar förbi dvs låtar som jag tror att jag gillar mycket men som jag i själva verket nästan alltid skippar när dom råkar komma random i en spellista

Jag ser att väldigt många människor har Googlat liknande saker men ingen rubrik leder till fler svar än de två jag redan känner till.
Som sagt top 50 senaste året och top 50 senaste månaden men exempelvis inget om hur många gånger varje låt av dessa top 50 har spelats av mig.

/Stan

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Inte riktigt. Däremot har Last.fm möjlighet att sörpla hem din lyssningshistorik från bland annat Spotify och ge dig de rapporter du vill ha.

Dessutom genererar Last.fm väldigt mycket bättre förslag på lyssningsvärd musik än vad Spotify gör.

Permalänk
Medlem

Tack, lite mer info än jag hade men hittar inget om hur många lyssningar jag gjort utan bara som tidigare vilka låtar som blivit lyssnad på mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Inte riktigt. Däremot har Last.fm möjlighet att sörpla hem din lyssningshistorik från bland annat Spotify och ge dig de rapporter du vill ha.

Dessutom genererar Last.fm väldigt mycket bättre förslag på lyssningsvärd musik än vad Spotify gör.

Hur fungerar den tjänsten?
Speglar den mitt Spotifykonto på något sätt?

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att begära en kopia av din data från Spotify enligt artikel 15 GDPR. Görs på https://www.spotify.com/account/privacy/

The download will include a copy of your playlists, searches, streaming history for the past year, a list of items saved in your library, the number of followers you have, the number and names of the other users and artists you follow, and your payment and subscription data.

Jag förstår det som att dom inte sparar data om dina vanor längre än ett år bakåt.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Du kan ju börja med att begära en kopia av din data från Spotify enligt artikel 15 GDPR. Görs på https://www.spotify.com/account/privacy/

The download will include a copy of your playlists, searches, streaming history for the past year, a list of items saved in your library, the number of followers you have, the number and names of the other users and artists you follow, and your payment and subscription data.

Jag förstår det som att dom inte sparar data om dina vanor längre än ett år bakåt.

TACK!

Permalänk
Skrivet av Stan Carley:

Hur fungerar den tjänsten?
Speglar den mitt Spotifykonto på något sätt?

Det är någon sådan där OAuth-grej som ger Last.fm rätt att läsa information från ditt spotifykonto. Skapa ett konto på Last.fm (som inte behöver heta samma sak som ditt spotifykonto) och följ den här guiden.