Permalänk
Medlem

Mitt spotify fungerar inte!

Hej!
mitt spotify slutade att fungera på datorn för 2 dagar sedan, har försökt allt för att fixa det, ominstallerat och ändrat inställningar osv, har till och med provat min moders konto, detta händer bara på min dator, på mobilen fungerar det utmärkt. blir galen!

får detta när jag försöker spela upp en låt
Video spotify

EDIT: kan vara värt att nämna att detta hände efter jag kört en Dual-boot av windows 10. Har efter detta tagit bort alla andra kopior av windows förutom den jag kör just nu. och om installerat programmet osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aneer:

Hej!
mitt spotify slutade att fungera på datorn för 2 dagar sedan, har försökt allt för att fixa det, ominstallerat och ändrat inställningar osv, har till och med provat min moders konto, detta händer bara på min dator, på mobilen fungerar det utmärkt. blir galen!

får detta när jag försöker spela upp en låt
Video spotify

Kolla ljudenheterna för uppspelning i windows, dom kan ändra sig ibland, så spotify ballar ur.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Kolla ljudenheterna för uppspelning i windows, dom kan ändra sig ibland, så spotify ballar ur.

jag har testat att inaktivera alla ljudenheter förutom mitt headset, problemet kvarstår, ljud fungerar förövrigt

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem för ett par månader sedan, vilket drev mig till vansinne innan jag hittade lösningen för mig.

Testa avinstallera din ljudenhet under Enhetshanteraren -> Ljud-, Video- och spelenheter, men se till att avmarkera "Ta bort drivrutinen för denna enhet" i rutan som kommer upp. Starta sedan om Windows så kommer enheten installeras om. Hoppas denna lösning fungerar även för dig

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, men min spotify vill fortfarande inte fungera.

kan vara värt att nämna att detta hände efter jag kört en Dual-boot av windows 10. Har efter detta tagit bort alla andra kopior av windows förutom den jag kör just nu. och om installerat programmet osv.

Permalänk

Kan vara att dina inställningar fortfarande fanns kvar när du installerade om Spotify. Pröva ta bort Spotify mappen i %appdata%

Permalänk
Medlem

jag får känslan av att det är filerna den letar efter ? eftersom det står att du ska importera dom igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seiryuu-sama:

Kan vara att dina inställningar fortfarande fanns kvar när du installerade om Spotify. Pröva ta bort Spotify mappen i %appdata%

Tack för tipset. Detta fixade inte heller problemet tyvärr, fattar noll :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

jag får känslan av att det är filerna den letar efter ? eftersom det står att du ska importera dom igen.

hur menar du nu? dessa låtar finns på spotify och samma problem händer om jag söker på en låt och försöker spela upp den.

Permalänk
Medlem

Du råkar inte sitta med en 4G-uppkoppling? Liknande grej hände mig för drygt ett år sedan. Problemet var specifikt 4G-modemet i kombination med Tele2 som operatör. Låter helkonstigt, men bekräftat.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Upplever liknande problem när min USB-DAC strular. Då får jag koppla i/ur den, så löser det sig. Du råkar inte köra med externt ljudkort?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aneer:

hur menar du nu? dessa låtar finns på spotify och samma problem händer om jag söker på en låt och försöker spela upp den.

I videon står det (på toppen) "Spotify kan inte spela upp detta just nu. Om filen finns på datorn kan du importera den."
Jag tror dock detta är orelevant.

Funkar det som det ska att lyssna via https://open.spotify.com/

Skrivet av nu1mlock:

Du råkar inte sitta med en 4G-uppkoppling? Liknande grej hände mig för drygt ett år sedan. Problemet var specifikt 4G-modemet i kombination med Tele2 som operatör. Låter helkonstigt, men bekräftat.

Om det skulle vara något sånt kan TS prova koppla in mobilen med USB och dela internet (koppla ifrån vanlig kabel/wifi) och se om man uppnår annat resultat.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

I videon står det (på toppen) "Spotify kan inte spela upp detta just nu. Om filen finns på datorn kan du importera den."
Jag tror dock detta är orelevant.

Funkar det som det ska att lyssna via https://open.spotify.com/

Om det skulle vara något sånt kan TS prova koppla in mobilen med USB och dela internet (koppla ifrån vanlig kabel/wifi) och se om man uppnår annat resultat.

Ja, webspelaren fungerar att köra men inte applikationen.

Är ansluten via Ethernet till en router som även är modemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Upplever liknande problem när min USB-DAC strular. Då får jag koppla i/ur den, så löser det sig. Du råkar inte köra med externt ljudkort?

Använder ett trådlöst gaming headset, allt ljud fungerar förövrigt kan bara inte köra spotify, har även provat att köra ljud genom skärmen och det fungerar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem

vad jag kan se så kör du Spotify i Offline-läge, testa att gå online

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

vad jag kan se så kör du Spotify i Offline-läge, testa att gå online

// LZ

och det ser du hur? spotify laddar ju till och med ned musiken i videon.

Permalänk
Medlem

Använd UWP appen från windows store.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aneer:

och det ser du hur? spotify laddar ju till och med ned musiken i videon.

för mig ser det ut som att den downloadar offlinade playlists

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Använd UWP appen från windows store.

Tack för tipset! Det fungerar att spela på denna appen. Tack så jättemycket!