3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Samma som alltid. Har aldrig fått ett prel. leveransdatum i orderbekräftelsen när jag beställt saker från NetOnNet. Råkade köpa ett 6900 XT förra veckan för jag trodde att det var ett 3090 till ett väldigt bra pris och fick inget prel. leveransdatum på den heller.

Ahh. Kan det vara så att om tex enbart 1 kort kommer in till deras lager och sedan öppnar dom upp för beställning online att alla som trycker på köp kan beställa det men enbart personen som betalar först får det levererat till sig och resten hamnar i någon skev kö där tex andra fått kort levererade till sig trots beställning lagd efter andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Ahh. Kan det vara så att om tex enbart 1 kort kommer in till deras lager och sedan öppnar dom upp för beställning online att alla som trycker på köp kan beställa det men enbart personen som betalar först får det levererat till sig och resten hamnar i någon skev kö där tex andra fått kort levererade till sig trots beställning lagd efter andra?

Jag valde 60 dagars faktura just för att slippa ligga ute med pengar, så det tror jag inte. Tror inte att det finns någon kö på just det här kortet då kortet är inlagd som "Nyhet".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Nix det stämmer inte. Vi har separata inköpsflöden och lager.

För allmän info så har vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna. Exempelvis Asus TUF (ej OC) och vissa modeller från Zotac och Gigabyte. Här uppgraderar eller byter vi modell utan kostnad, oavsett om det nya kortet är dyrare. Exempelvis Asus TUF så byter vi rakt av upp till OC och leverans sker direkt. För andra modeller där det kan vara lite skillnader så ger vi ett erbjudande om att få byta från en modell/tillverkare till en annan som är likvärdig.
Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och än så länge har vi betat av några hundra beställningar.

Vilka modeller som omfattas av dessa byten varierar utefter vilken info vi får från leverantörerna om tillgänglighet. Men summa summarum så gör vi allt vi kan för att leverera kort så fort som möjligt och få ner vår backlog till 0 så att väntan blir så kort som möjligt.
Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver, förhoppningsvis innan 2025

//Erik & gänget på Komplett.se

@Webhallen

Se ovan, en mycket trevlig (för konsumenten) lösning. Något ni diskuterat internt?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

@Webhallen

Se ovan, en mycket trevlig (för konsumenten) lösning. Något ni diskuterat internt?

De har ju sålt schablonkort i deras config-datorer så tror inte det är så aktuellt... men man vet ju aldrig

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Verkar vara samma problem här som tidigare, kan få produkten till kundvagnen men väl där så ändras lagerstatus till
"X Lev.tid ej bekräftad".

*Edit* trots att produkten stod som "I lager" när man tryckte på "lägg till i kundvagnen".

Det beror nog på att någon/några andra hann slutföra affären innan dig och lagersaldo ändrades

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

@Webhallen

Se ovan, en mycket trevlig (för konsumenten) lösning. Något ni diskuterat internt?

Vad jag vet, så fick jag erbjudandet av Patrik förut som skrev ifrån webhallenkontot: att byta Kö till TUF OC instruktionpriset.
MEN skulle hamna längt bak i kön. Jag tog ej emot erbjudandet då för det var nog över 500 i den kön, där med stannade jag kvar i non OC.
Hade det vart så som hur Komplett erbjöd så hade jag tackat ja för länge sedan.

Nu känner jag ingen idé att flytta på mig då redan suttit ner i båten i över 7 månader för det kan inte vara så långt kvar tills jag får mitt kort.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

@Webhallen

Se ovan, en mycket trevlig (för konsumenten) lösning. Något ni diskuterat internt?

Tänk om webhallen kunde göra detta också, stått helt still på min beställning på ett Zotac-kort sen i december

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Komplett.se

Det rör på sig, sakta och osäkert, precis som på många andra modeller. Men det står inte still.

Skrivet av Ravnit:

Hej fråga till @komplett, kommer ni få några kort över till oss som inte har en bokning?

Skrivet av Rolfenstein:

Har inte jättestort hopp till att få tag på ett 3080Ti, därav min fråga när ni tror att vi mänskliga utan en kö plats har en chans att beställa ett 3080 så som det ser ut just nu när ni betar av köerna med alla kort ni får in oavsett kö.

Jag har inget svar på det. Vi ser att kort kommer in och att det rör på sig "relativt snabbt". Men är det något jag lärt mig sedan lanseringen av 3080 så är det att inte hoppas, lova, gissa eller ta något för givet när det kommer till leveranser 😅 Nu fokuserar vi i stor utsträckning på att leverera kort till de som väntar.
Kanske kommer det upp 3080 till försäljning senare i sommar, då kanske bundlade med en el-tandborste. Vem vet

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det rör på sig, sakta och osäkert, precis som på många andra modeller. Men det står inte still.

Jag har inget svar på det. Vi ser att kort kommer in och att det rör på sig "relativt snabbt". Men är det något jag lärt mig sedan lanseringen av 3080 så är det att inte hoppas, lova, gissa eller ta något för givet när det kommer till leveranser 😅 Nu fokuserar vi i stor utsträckning på att leverera kort till de som väntar.
Kanske kommer det upp 3080 till försäljning senare i sommar, då kanske bundlade med en el-tandborste. Vem vet

//Erik

Har skickat PM till er. Svarar ni PM eller bör jag ringa kundservice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det rör på sig, sakta och osäkert, precis som på många andra modeller. Men det står inte still.

Jag har inget svar på det. Vi ser att kort kommer in och att det rör på sig "relativt snabbt". Men är det något jag lärt mig sedan lanseringen av 3080 så är det att inte hoppas, lova, gissa eller ta något för givet när det kommer till leveranser 😅 Nu fokuserar vi i stor utsträckning på att leverera kort till de som väntar.
Kanske kommer det upp 3080 till försäljning senare i sommar, då kanske bundlade med en el-tandborste. Vem vet

//Erik

Tack för svar. Håller utkik hos alla ÅF så kanske man kan få tag på ett 3080 innan årsskiftet.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av phant0m:

Har skickat PM till er. Svarar ni PM eller bör jag ringa kundservice?

Har svarat på ditt PM. //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Fick hem ett 3080 EVGA FTW3 Ultra idag, beställde på Amazon runt årsskiftet då de hade ett antal olika kort ute till försäljning under några dagar. 9099 kr gick det på. Anledningen att jag valde att beställa just den modellen var att jag resonerade som så att det kanske var större chans att få hem ett då jag trodde att de flesta beställde ASUS TUF 3080 OC för 7990:- därifrån istället (ja faktiskt de låg ute med ett sådant kort och pris också kring nyår samma tid).

Klart man är frestad att sälja det då samma/liknande säljs för runt 15-17k på tradera just nu, speciellt som sommaren och sol&bad snart är här. Men, dels klarar jag mig utan de extrapengarna, dels har jag ett c:a 8 år gammalt GTX670 i burken så jag tror faktiskt jag behåller det !

Knasig berg-och-dalbana detta har varit!! Trodde jag skulle vara i extas då man väl fick ett kort (hade räknat med Okt/Nov 2021 utifrån den senaste infon om vatten/kiselbrist, mining etc.)) men nu har man varit så resignerad så pass länge samt funderingarna på att sälja det vidare resulterade bara i : "jaha...mmmm...okej".

Som det kinesiska ordspråket säger: "Må du inte leva i intressanta tider" !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

@Webhallen

Se ovan, en mycket trevlig (för konsumenten) lösning. Något ni diskuterat internt?

Det ska ju i så fall ske med kort som inte har någon kö i dagsläget. Tycker kompletts lösning blir fel mot dem som betalade det lilla extra och ser sina kort gå till någon som beställt en billigare version och därav få vänta ännu längre. (För jag antar att det fortfarande folk i kö på tuf oc hos komplett?)

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Det ska ju i så fall ske med kort som inte har någon kö i dagsläget. Tycker kompletts lösning blir fel mot dem som betalade det lilla extra och ser sina kort gå till någon som beställt en billigare version och därav få vänta ännu längre. (För jag antar att det fortfarande folk i kö på tuf oc hos komplett?)

Fast Komplett använder kort som det inte längre finns någon kö på för att få ner köerna på andra kort så det är ingen som får vänta längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Fast Komplett använder kort som det inte längre finns någon kö på för att få ner köerna på andra kort så det är ingen som får vänta längre.

Ok, då är det en annan sak, eftersom de skrev att de gav tuf oc kort till tuf non-oc kunder så antog jag de lät folket som köade vänta. Men har de inte längre någon kö på kortet så känns det ju ok.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

NoN TUF non OC beställt den 29:e september.
Fortfarande inte ett ljud.
Flertalet gånger varit i kontakt med "kundtjänst"
Kan väl kort säga att nån tjänst erbjuder dom inte.
Sista gången jag handlar där.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

NoN TUF non OC beställt den 29:e september.
Fortfarande inte ett ljud.
Flertalet gånger varit i kontakt med "kundtjänst"
Kan väl kort säga att nån tjänst erbjuder dom inte.
Sista gången jag handlar där.

Varifrån har du beställt?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Varifrån har du beställt?

NoN = NetOnNet skulle jag tro. Även jag har en beställning där från 22/9. Har gett upp men låter den ligga kvar ändå pga att det är för introduktionspriset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

NoN = NetOnNet skulle jag tro. Även jag har en beställning där från 22/9. Har gett upp men låter den ligga kvar ändå pga att det är för introduktionspriset.

Det borde jag ha förstått. Jag har själv en beställning av ett 3080 non OC därifrån och tystnaden är total. De flesta andra butiker svarar ju på status m.m. och verkar ha en plan för att beta av kön men inte NoN.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Det borde jag ha förstått. Jag har själv en beställning av ett 3080 non OC därifrån och tystnaden är total. De flesta andra butiker svarar ju på status m.m. och verkar ha en plan för att beta av kön men inte NoN.

Jag misstänker starkt att jag hamnat på deras svarta lista och längst ner i kön i och med mitt härjande.
Att jag senast ifrågasatte huruvida Fabian visste att NoN behandlar sina trogna kunder som skit kanske inte bidrog
Jag brukar hålla en lugn och sansad ton med kundtjänster då jag vet att dom bara gör sitt jobb (vissa bättre, andra sämre).
Men ibland tappar man det bara... Speciellt när dom är så ointresserade av att hjälpa till.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Jag misstänker starkt att jag hamnat på deras svarta lista och längst ner i kön i och med mitt härjande.
Att jag senast ifrågasatte huruvida Fabian visste att NoN behandlar sina trogna kunder som skit kanske inte bidrog
Jag brukar hålla en lugn och sansad ton med kundtjänster då jag vet att dom bara gör sitt jobb (vissa bättre, andra sämre).
Men ibland tappar man det bara... Speciellt när dom är så ointresserade av att hjälpa till.

Bara av intresse, hur har du härjat?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

Verkar som att inga fler kort kommer in denna vecka 😅

Permalänk
Medlem

damn har ni sett priserna som rtx3080ti har när några återförsäljare lagt upp dom av misstag utomlands, är inte så långt ifrån ett rtx 3090.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Verkar som att inga fler kort kommer in denna vecka 😅

Haha tyckte mig se att det regnade in kort i lager i början av veckan så inte såå konstigt 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

damn har ni sett priserna som rtx3080ti har när några återförsäljare lagt upp dom av misstag utomlands, är inte så långt ifrån ett rtx 3090.

Det är i princip ett 3090 med mindre minne så det är inte jätte förvånande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det är i princip ett 3090 med mindre minne så det är inte jätte förvånande.

Jag hoppas fortfarande på en kostnad upp till Max 16k!

Annars får jag börja springa runt på Malmskillnadsgatan 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Bara av intresse, hur har du härjat?

Ringt, chattat, kommunicerat över sociala medier, Prisjakt osv

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jag hoppas fortfarande på en kostnad upp till Max 16k!

Annars får jag börja springa runt på Malmskillnadsgatan 😅

Du får hoppas att dom ens finns att tillgå. Priset spelar inte så stor roll om lagersaldot visar 0 ;'(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Du får hoppas att dom ens finns att tillgå. Priset spelar inte så stor roll om lagersaldot visar 0 ;'(.

Jo men visst spelar pris roll! Kan köpa en 3080nu på eBay om jag vill men det kostar 20k...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jo men visst spelar pris roll! Kan köpa en 3080nu på eBay om jag vill men det kostar 20k...

Fast nu är det ju lagersaldot och pris hos ÅF jag pratar om, inte scalpers.