Permalänk
Medlem

Solus 4.3 är här

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Har lagt märke till den här distributionen förut och kört både i VMware och på min primära PC, men har inte riktigt fått kläm över hur stor utvecklarteamet är då det verkar släppas nya versioner rätt sällan? Men det är riktigt trevligt att sitta framför en Solus-driven dator

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Har lagt märke till den här distributionen förut och kört både i VMware och på min primära PC, men har inte riktigt fått kläm över hur stor utvecklarteamet är då det verkar släppas nya versioner rätt sällan? Men det är riktigt trevligt att sitta framför en Solus-driven dator

Om det är en fråga du vill ha svar på så prova kontakta någon ur Solus-teamet: https://getsol.us/solus/team/

Mig ger ett sånt svar inte så mycket. Distros kommer och går men Solus har funnits ett tag, aldrig med vad som verkat vara ett jättelikt utvecklarteam. Gillar det mer än Manjaro som ingen frågar om hur stor teamet bakom är vad jag sett.

Ungefär nu skulle jag förmodligen hittat nåt fel med färghantering, blåtandsljus eller G-sync eller varför inte selinux men Fedora har varit rätt klockrent i tre-fyra månader nu (34). Hade aldrig provat det förr men gillade Solus + Plasma men fick inte alla delar färghantering och g-sync att funka helt, så kör nu Fedora workstation plasma istället vilket fungerar bättre. Solus forum var lite roligare än ask fedora

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Går i god för solus! Jättetrevlig distro och allt är där det borde. Gillar grejen med stateless och deras enkla filosofi.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Solus är allt riktigt trevligt, blir till att testa i VM men är verkligen helnöjd med Mint just nu. Tack för tipset iallafall!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮