Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Så ni menar att jag får svälta ihjäl nu

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Ställer min fråga igen till @Webhallen . Är Webhallen inte med i årets Asus Cashback program? Köpte en AIO som ger 150kr tillbaka men Webhallen finns inte att välja i rullistan av återförsäljare när man ska registrera köpet hos Asus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr har det tagits beslut att sluta sälja läsk/godis helt.

/Patrik

VA? Menar du att jag inte kommer kunna spontanköpa ett par snickers med mina datorkomponenter längre? 🙁

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av grizzly666:

Så ni menar att jag får svälta ihjäl nu

Vi på Config kommer dela din svält!

Skrivet av xSean145:

Ställer min fråga igen till @Webhallen . Är Webhallen inte med i årets Asus Cashback program? Köpte en AIO som ger 150kr tillbaka men Webhallen finns inte att välja i rullistan av återförsäljare när man ska registrera köpet hos Asus.

Hej!
Om vi saknas på hemsidan och vår hemsida saknar kommunikation för det så är vi nog inte med denna gång. Just cashback på AIO känner vi ej till.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen finns det möjlighet att beställa grejer till någon annanstans än sig själv?

Hur lägger man till en ny leveransadress?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xSean145:

@Webhallen finns det möjlighet att beställa grejer till någon annanstans än sig själv?

Hur lägger man till en ny leveransadress?

Hej!
Yes! dock endast om du väljer Swish som betalningsmetod!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Varför har ni så lång återbetalningstid på swish betalningar när era konkurrenter swishar tillbaka pengarna på bara någon timme? Köpte en Huawei men har total missat att dom blivit bannade från Google och använder egen appstore nu (inget ni nämnde på eran hemsida) så avbröt beställningen innan den gick iväg. Inga problem, dock 2 till 4 arbetsdagar för att få tillbaka pengarna??? Hallå, jag har inte hur mycket pengar som helst att ligga ute med och behöver en ny telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Varför har ni så lång återbetalningstid på swish betalningar när era konkurrenter swishar tillbaka pengarna på bara någon timme? Köpte en Huawei men har total missat att dom blivit bannade från Google och använder egen appstore nu (inget ni nämnde på eran hemsida) så avbröt beställningen innan den gick iväg. Inga problem, dock 2 till 4 arbetsdagar för att få tillbaka pengarna??? Hallå, jag har inte hur mycket pengar som helst att ligga ute med och behöver en ny telefon.

Swish finns hos Huaweis AppGallery för kännedom!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Efter två dagar fick jag till svar att idag har dom skapat ett återbetalningsärende och att det kommer 2 till 5 arbetsdagar dvs kan ta det ta upp till en vecka totalt för en produkt som inte ens hann skickas. Sista gången jag beställer från er!

Permalänk
Medlem

Leksaker & Hobby > Godis & Dryck
Vad har hänt med den delen?

Jag kan inte se att det finns något i lager alls varken i någon butik eller på weblagret.

https://www.webhallen.com/se/category/3602-Godis-Dryck?sort=l...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Leksaker & Hobby > Godis & Dryck
Vad har hänt med den delen?

Det förklarades för en sida sen:
#19212011

Citat:

Tyvärr har det tagits beslut att sluta sälja läsk/godis helt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det förklarades för en sida sen:
#19212011

Synd men tack för Info!
Konstigt att dom har valt att ha kvar sidan om dom inte ska ha något där att sälja

Permalänk
Medlem

Varför är Series X borta? Svårt att bevaka lagersaldot nu
https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Permalänk
Medlem

Vad händer med denna kampanj? Behöver en extra TV hem. https://www.webhallen.com/se/campaign/8501-Exklusivt-erbjudan...

Permalänk
Medlem

Fri hemleverans oavsett köpbelopp? Det måste jag säga var ett trevligt initiativ!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag har en beställning på två switchar sen en längre tid och pga ingen av dessa är i lager har beställningen inte blivit skickad, så långt inga problem.
Men den ena switchen (kanske båda) har varit i lager vid olika tillfällen men aldrig samtidigt, dock verkar det som att när switchen är i lager inte blir reserverade för orden i väntan på den andra switchen. Om det fungerar så måste jag ha tur att båda switcharna är i lager samtidigt för att orden ska bli skickad? Verkar vara ett väldigt konstigt system om det fungerar så?

Switch 248717 var i lager innan i veckan och orden väntade då bara på 261967, nu väntar den på båda igen...

Permalänk

Det kändes väldigt värt att få ett achievement för 13 stycken Skilling Banco som försvann

Permalänk
Medlem

La precis en order på en sak. Enligt produktsidan finns det 9 i webblager samt ett par i olika butiker. Men när jag tittar på Mina beställningar så säger den att produkten inte finns i lager och leveransdatum är okänt. Hur ska man veta vad som gäller? Finns den inte i lager fast produktsidan visar det så hade jag beställt från någon annan.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Isakksson:

Det kändes väldigt värt att få ett achievement för 13 stycken Skilling Banco som försvann

Du ska ha fått 3st för det dra ett mail till kundtjänst så kan de fixa det!

Skrivet av Aene:

La precis en order på en sak. Enligt produktsidan finns det 9 i webblager samt ett par i olika butiker. Men när jag tittar på Mina beställningar så säger den att produkten inte finns i lager och leveransdatum är okänt. Hur ska man veta vad som gäller? Finns den inte i lager fast produktsidan visar det så hade jag beställt från någon annan.

Tja!

Tror jag vet vad det handlar om, kan du skicka ordernummer på PM så dubbelkollar jag. Men tror det har att göra med att produkten finns på vårt sekundära centrallager och då blir det lite fritzigt däriemellan.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tror jag vet vad det handlar om, kan du skicka ordernummer på PM så dubbelkollar jag. Men tror det har att göra med att produkten finns på vårt sekundära centrallager och då blir det lite fritzigt däriemellan.

Tack. Blev tvungen att gå iväg ett tag och nu när jag ska leta upp ordernummer så se jag att den har gått till Hämtad/Skickad så jag känner mig nöjd även om det var lite förvirrat.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ny SSD, men glömde be dom lägga in varan på min användare. Går det att med kvittot som underlag få in den på användaren? Jag är notorisk jättedålig på att spara papperskvitton...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

Jag köpte en ny SSD, men glömde be dom lägga in varan på min användare. Går det att med kvittot som underlag få in den på användaren? Jag är notorisk jättedålig på att spara papperskvitton...

De gånger jag köpt vara i butik och glömt regga det på min användare så har man dagen efter sagt att det inte går, om man inte kommer tillbaks och påpekar det typ direkt efter att man gått ut genom dörren. De har inte rätt att regga inköp på användare i kassorna i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag köpte en ny SSD, men glömde be dom lägga in varan på min användare. Går det att med kvittot som underlag få in den på användaren? Jag är notorisk jättedålig på att spara papperskvitton...

Det börjar vara ett par år sedan jag senast råkade ut för ett köp som inte var på mitt konto, men då kunde kundservice hjälpa efter att ha fått en bild på kvittot, så kontakta dem vettja och se om det är något de kan hjälpa med.

Permalänk
Medlem

Varför har ni höjt priset på roborock s5 Max från 3400kr igår till 4290kr idag. Har det att göra med att black Friday är nära?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av LeLogan:

Varför har ni höjt priset på roborock s5 Max från 3400kr igår till 4290kr idag. Har det att göra med att black Friday är nära?

Hej!
Vi matchar helt enkelt marknaden (kollar du prisjakt så ser du att vi inte är ensamma i detta) Det du insinuerar med Black Friday är dock olagligt och inget vi någonsin skulle göra med flit. (här kan Prisjakt vara till nackdel under BF-häxjakten som sker varje år då de inte skiljer på kampanjpriser och ordinariepriser i sin historik)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!
Vi matchar helt enkelt marknaden (kollar du prisjakt så ser du att vi inte är ensamma i detta) Det du insinuerar med Black Friday är dock olagligt och inget vi någonsin skulle göra med flit. (här kan Prisjakt vara till nackdel under BF-häxjakten som sker varje år då de inte skiljer på kampanjpriser och ordinariepriser i sin historik)

/Patrik

Okej, så bra. Det kändes lite ur karaktär för er så därför jag frågade. Men skönt att det inte var så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Men den ena switchen (kanske båda) har varit i lager vid olika tillfällen men aldrig samtidigt, dock verkar det som att när switchen är i lager inte blir reserverade för orden i väntan på den andra switchen. Om det fungerar så måste jag ha tur att båda switcharna är i lager samtidigt för att orden ska bli skickad? Verkar vara ett väldigt konstigt system om det fungerar så?

Switch 248717 var i lager innan i veckan och orden väntade då bara på 261967, nu väntar den på båda igen...

Exakt samma sak hände mig idag fast med andra produkter. Det systemet dom använder är ju helt kasst och man blir ju bara förbannad och vill inte lägga sina pengar där längre. Speciellt inte då man har möjligheten att hämta ut delar av ordern i butik. Hur kul är det att komma dit för att hämta delar av ordern för att få svaret att det som fanns på lager igår inte finns idag och man får gå tomhänt därifrån? (Jag hade valt att hämta i butik när jag lade beställning.)

Jag avbeställde min order helt och lade en ny med samma produkter hos Dustin.

EDIT: Dustin har för övrigt det mesta i lager. Dom hade allt jag beställde.

Permalänk
Medlem

Tja @webhallen
Beställde en ps5 hos er men den kom aldrig fram utan paketet försvann tydligen enligt budbee.
Är det vanligt att det händer när folk beställer ps5 eller är det vanligt att random paketet försvinner helt enkelt?

Känns ganska så typiskt med tanke på att ps5 är en bristvara..

edit: Undrar även om man bör få någon kompensation för det?

Permalänk

Satt i drygt 20 minuter och försökte handla under första timmen för att kunna knipa ett av black friday-perksen. Totalt omöjligt. Varor som las i kundvagnen och sen inte fanns där, när man mot förmodan har en vara där kommer man halvvägs genom utcheckningen och blir sen utloggad. Medlemsidan som helt plötsligt försvann och inte gick att logga in på. Inte direkt att man blir sugen att fortsätta handla nåt mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slanggurka:

Satt i drygt 20 minuter och försökte handla under första timmen för att kunna knipa ett av black friday-perksen. Totalt omöjligt. Varor som las i kundvagnen och sen inte fanns där, när man mot förmodan har en vara där kommer man halvvägs genom utcheckningen och blir sen utloggad. Medlemsidan som helt plötsligt försvann och inte gick att logga in på. Inte direkt att man blir sugen att fortsätta handla nåt mer.

Kan det vara så att sidan blev tillfälligt överbelastad?