Bortskänkes: 16 stycken servrar, dubbla xeon processorer i varje, över 100 diskar totalt.

Permalänk

Bortskänkes: 16 stycken servrar, dubbla xeon processorer i varje, över 100 diskar totalt.

Bortskänkes mot avhämtning i Umeå.

Har 16 stycken IBM bladservrar modell HS22 7870 med tillhörande Bladecenter H Chassi som är fullbestyckat med dubbelt av allt.

Varje bladserver innehåller 2 st 146 GB 2.5" diskar för operativsystemet.
Varje bladserver innehåller 2 st Intel Xeon X5650 processorer med 6 kärnor och 12 trådar
Varje bladserver innehåller ett fiberkort
Varje bladserver innehåller 96 till 192 GB RAM, men delar av minnet kommer vi att behålla.

Det finns två stycken NAS lagringar (IBMM DS3512 och DS3524) med 8 Gbit fiber anslutning.
Samtliga har 3 expansioner och det sitter 96 stycken 1 TB diskar i dem totalt.

En hel uppsjö av nätverkskablar, fiberkablar, SFP:er, extra CPU.er, extra fiberkort och extra hårddiskar finns.

Finns även PDU:er, UPS strömkablar med mera.

Utrustningen står i en serverhall i Umeå och måste hämtas senast i morgon torsdag 30/9 annars åker rubbet på skroten.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Måste vara värt en mindre förmögenhet

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig skicka något så är jag intresserade av lite diskar och annat.

Permalänk

Är det allt eller inget som gäller?

Intresserad av en server och lite diskar, kanske lite smågrejer också men jag har ingen möjlighet att ta rubbet

Permalänk
Medlem

Om det är okey att ta några enstaka kan jag nog lösa så jag kan hämta lite grejer ikväll eller imorgon.

Visa signatur

gh: izaacj
--------------------------------------------------
Desktop: TUF Gaming B550-Plus II - Ryzen 7 5700X - 16GB Vengeance DDR4 - ASUS RX580 DUAL OC
Laptop: Samsung Galaxy Book Pro 360 - Core i7 1165G7 - 16GB RAM
Homelab: pfSense | Proxmox VE | unRAID | Pterodactyl | Overseer | Plex

Permalänk
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Är det allt eller inget som gäller?

Intresserad av en server och lite diskar, kanske lite smågrejer också men jag har ingen möjlighet att ta rubbet

Föredrar att någon tar rubbet, men om ingen nappar på det så kan jag dela upp det.

Permalänk
Skrivet av PederBejegard:

Föredrar att någon tar rubbet, men om ingen nappar på det så kan jag dela upp det.

Förstår det, om det blir aktuellt så kan jag hämta när som i eftermiddag/imorgon eftermiddag

Permalänk
Medlem

Jag ska lösa en bil så kommer jag och hämtar.
skriver ett PM.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Hade gärna tagit ett blad mot frakt, alternativt cpuer och minne om det är lättare att skicka. dvs 2 cpuer, och så mycket minne du kan avvara. Antar att det är DDR3 ECC, och det har jag stor användning av.

Skroten låter ju alldeles hemskt.

Permalänk
Medlem

Tjabba, har du inte fått napp på samtliga 16 så kan jag hämta alla 16 servrar. samt om det är annat som ska bort.

Bor i övik så transport är löst fort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Måste vara värt en mindre förmögenhet

Väldigt gammal hårdvara som drar mycket el men en fin gest till någon att kunna labba med

Permalänk

Är också väldigt intresserad. Finns i Umeå och kan hämta upp när som helst.

Permalänk
Medlem

Till er som faktiskt har möjlighet: Ni kan ju vara lite solidariska med varandra och dela upp dessa 16 servrar mellan er (utan att det blir meckigt för hen som skänker bort).

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Skrivet av bimbim:

Till er som faktiskt har möjlighet: Ni kan ju vara lite solidariska med varandra och dela upp dessa 16 servrar mellan er (utan att det blir meckigt för hen som skänker bort).

Jag var förvisso inte först ute, men det låter som en bra idé.

Permalänk
Skrivet av bimbim:

Till er som faktiskt har möjlighet: Ni kan ju vara lite solidariska med varandra och dela upp dessa 16 servrar mellan er (utan att det blir meckigt för hen som skänker bort).

Är väl dock problematiskt att använda bladservrarna utan chassit.

Permalänk
Medlem

Hej
Jag tar gärna IBMM DS3512 och DS3524 och några nätverkskablar och reservdiskar om det är möjligt.
Med vänliga hälsningar
Alexej

Permalänk

Annonsören har avslutat denna annons.