HBO Max lanseras 26 oktober – sänker priset

Permalänk
Medlem

Om man väljer HBO som "kanal" i menyn, längst ner till höger, visar den allt tillgängligt material på HBO MAX då eller måste man gå igenom varje kanal med DC Comics Warner Bros etc?

Permalänk
Medlem

Noterade det att Nordic appen var ~36MB stor medans MAX är ~117MB stor vidare fick jag Digital+ EX+ med Nordic medans jag med MAX "endast" får digital+ som om det nu spelar någon roll egentligen.
Enheten är en Asus Nexus Player med AndroidTV 8.0.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Det beror så klart vad hen menar med att det är grynigt, är det det såkallad film gain så är ju detta närvarande på en stor del av produktionerna plåtade på film, så länge det inte applicerats en stor mängd DNR i den digitala konverteringen. Sen varierar det ju så klart mycket från titel till titel.

Visst 70mm innehåller väldigt mycket bildinformation, men det innehåller också även stora mängder brus. Jag har faktiskt vart på tre 70mm visningar sensate åren. Och det har varit grain galore på samtliga. Nu gillar jag detta personligen, men detta har ju varit på tapeten sen bluray kom och folk för första gången började få uppleva detta i hemmet.

Så är det ju absolut. Tänkte mest att man inte ska uppleva att det är dålig kvalité på en 1080p-stream, känns som att det är något knas med konverteringen då så att man lyckats förstärka bruset.

Sen vet jag inte, man är ju själv uppväxt med analog film och analogt foto, där grynigheten ju ofta används som en effekt. Andra kanske upplever det som dålig kvalité.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Finns några filmer iaf på HBO Max med Dolby Vision/Atmos nu när jag testade på Apple TV 4k.

ah haa så de har redan lanserat det?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Finns Dune i HBO MAX?

Permalänk
Skrivet av terminator94zozo:

Finns Dune i HBO MAX?

Inte idag men kommer 1 november.
https://www.moviezine.se/nyheter/streama-dune-sverige-hbo-max...

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Finns Dune i HBO MAX?

Släpps 1a november om jag läst rätt, möjligtvis 2a november i vår tidszon.

Permalänk
Skrivet av Nasso:

Om du har en gmail-adress kan du använda den.

Du har "oändligt antal" konton hos gmail. Allt efter `+` i ditt användarnamn hamnar ändå hos dig.

Så om du tex har:

ph4st@gmail.com

så kan du registrera dig hos hbo max med:

ph4st+hbomax@gmail.com

och mailen kommer att komma till samma inkorg.

En bonus är att om du börjar få en massa spam så vet du vem det är som läckt din epostadress.... Det är ett bra trick för att kunna filtrera mail baserat på epost-adress med.

Inte gmail-specifikt. Funkar likadant med hotmail tex.

Visa signatur

Silverstone Temjin TJ08B-E | i7 2600K | 16 GB Vengeance | Palit GTX 1060 6GB | WD Blue 1TB SSD | Asus Maximus IV Gene-Z | Seasonic X-560 | Noctua NH-U12P SE2

Permalänk
Medlem

Jag fick 50% rabatt livet ut på HBO Max. Känns helt okej för 44,5kr.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Finns Dune i HBO MAX?

Du väntar på att bli besviken. Återkom när du sett den.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Jag fick 50% rabatt livet ut på HBO Max. Känns helt okej för 44,5kr.

Haha va livet ut? Hur då det vill jag också signa upp på.
Och dp har Jag varit en sub sedan 10 år tillbaks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

Hittar inte HBO max till min LG tv. Någon som vet om dom släpper den senare?

Skrivet av RogerL:

HBO Max har iaf automatiskt lagts till på min LG OLED 55B7, LG WebOS 3 tror jag det är.

Vad jag kan hitta så finns HBO Max bara till WebOS 4.0+, som är 2018 års modeller och senare (B8/C8 etc.). https://www.lg.com/us/support/hbo-max-lg-tv Är det verkligen en B7:a du har?

Jag har en B6:a och när jag försökte uppdatera till HBO Max från HBO Nordic-appen fick jag bara ett felmeddelande och i LG Content store finns inte HBO Max tillgänglig. Lite surt att de inte gjort den kompatibel med WebOS 3.0 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Follgoppe:

Haha va livet ut? Hur då det vill jag också signa upp på.

Gå in på HBOs hemsida och skapa ett konto. Inte svårare än så.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Du väntar på att bli besviken. Återkom när du sett den.

Menar du själva filmen eller bildkvalité?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsl_80:

Vad jag kan hitta så finns HBO Max bara till WebOS 4.0+, som är 2018 års modeller och senare (B8/C8 etc.). https://www.lg.com/us/support/hbo-max-lg-tv Är det verkligen en B7:a du har?

Jag har en B6:a och när jag försökte uppdatera till HBO Max från HBO Nordic-appen fick jag bara ett felmeddelande och i LG Content store finns inte HBO Max tillgänglig. Lite surt att de inte gjort den kompatibel med WebOS 3.0 också.

Har en CX och hittade inte heller appen i content store. Men den hade blivit automatiskt tillagd på home menyn längst bak

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsl_80:

Vad jag kan hitta så finns HBO Max bara till WebOS 4.0+, som är 2018 års modeller och senare (B8/C8 etc.). https://www.lg.com/us/support/hbo-max-lg-tv Är det verkligen en B7:a du har?

Jag har en B6:a och när jag försökte uppdatera till HBO Max från HBO Nordic-appen fick jag bara ett felmeddelande och i LG Content store finns inte HBO Max tillgänglig. Lite surt att de inte gjort den kompatibel med WebOS 3.0 också.

Ja , Jag har OLED55B7V WebOS 3.9.0-62709. Och var redan installerad när jag kollade i morse, behövde bara uppdatera den en gång
Som jag skrivit innan så har jag inte 4k från den appen dock, och scrolla funkar dåligt bara 1 min framåt bakår som går göra. Vet inte om 4K funkar i WebOS 4 och framåt

WebOS 3.5 är tydligen kravet, så 4.0 behövs inte. Men version 6 OLED har inte 3.5+ WebOS Men version 7 OLED har det.
https://www.mynewsdesk.com/se/lgnordic/pressreleases/stroemma...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Jag fick 50% rabatt livet ut på HBO Max. Känns helt okej för 44,5kr.

Samma här grattis till oss. Sjukt att man som gammal kund fick säga upp sitt abonnemang och registrera ett helt annat mail - konto bara.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Menar du själva filmen eller bildkvalité?

Filmen är skitdålig om du läst Dune eller sett första filmen.
Kan inte säga mer utan spoilers.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Du väntar på att bli besviken. Återkom när du sett den.

Tyckte den va bra, och visuellt mäktig med mäktig musik….
Passade bra på hembiosystemet och 100” bild
Måtte dom bara börja spela in del 2 snart! 👀

Kollat lite snabbt nu i menyerna, bara där grymt bra förbättring mot nordic!
Och kollat en snutt av ett 1080 ep av Doom Patrol, och en snutt av 4k film…klaaaaaar förbättring! Inge pixelkrig vid halvmörka scener iaf! 😝
Ljudet verkar vara möe bättre med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Jag fick 50% rabatt livet ut på HBO Max. Känns helt okej för 44,5kr.

Visst är det en bra deal, men det är "livet ut" till de avslutar ditt abonnemang, vilket enligt användarvillkoren de kan göra när som helst och helt utan grund (t.ex. om de döper om "HBO Max" till "HBO Ultra"). Eller dagen du glömmer att uppdatera dina betalningsuppgifter och betalningen "bouncar".

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Menar du själva filmen eller bildkvalité?

Det är en kalkonrulle från 1984 av David Lynch. Inget att skriva hem om, för att uttrycka mig diplomatiskt.

E: https://www.imdb.com/title/tt0087182

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tyckte den va bra, och visuellt mäktig med mäktig musik….
Passade bra på hembiosystemet och 100” bild
Måtte dom bara börja spela in del 2 snart! 👀

Kollat lite snabbt nu i menyerna, bara där grymt bra förbättring mot nordic!
Och kollat en snutt av ett 1080 ep av Doom Patrol, och en snutt av 4k film…klaaaaaar förbättring! Inge pixelkrig vid halvmörka scener iaf! 😝
Ljudet verkar vara möe bättre med!

Lade du märke till hur lång den var och hur mycket som ändå fattades? Ja utöver halva filmen då.
Den hoppar över hur mycket som helst.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Visst är det en bra deal, men det är "livet ut" till de avslutar ditt abonnemang, vilket enligt användarvillkoren de kan göra när som helst och helt utan grund (t.ex. om de döper om "HBO Max" till "HBO Ultra"). Eller dagen du glömmer att uppdatera dina betalningsuppgifter och betalningen "bouncar".

Är ändå nöjd med tanke på priset mot Netflix tar.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Lade du märke till hur lång den var och hur mycket som ändå fattades? Ja utöver halva filmen då.
Den hoppar över hur mycket som helst.

Tyckte filmen gick rätt fort trots 2,5h… men att den va så snyggt filmad, och kollade på stor bild gjorde nog sitt, inte på en liten 65 tummare då…och på biografer stör jag mig på så mycket annat, måste se sånt här hemma 🙈
Kunde varit lite mer ingående om familjerna och kejsaren etc, kan jag kanske hålla med om… men funkade…

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Finns nu tror jag. Jag fick ta del av erbjudandet när jag registrerade mig nu.

Jag missade den, fanns inte när jag registrerade ett år för 699kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Vart är allt 4K material!?

Bilden är grumlig och fläckig vid mörka partier, och knappast 4K-krispig i ljusa miljöer heller för den delen! Jag är lika imponerad av HBO Max som HBO nordic när det kommer till bildkvalité, dvs. inte alls....

Skrivet av Swennis:

Kollat lite snabbt nu i menyerna, bara där grymt bra förbättring mot nordic!
Och kollat en snutt av ett 1080 ep av Doom Patrol, och en snutt av 4k film…klaaaaaar förbättring! Inge pixelkrig vid halvmörka scener iaf! 😝
Ljudet verkar vara möe bättre med!

Tack för era första intryck om kvaliteten!

Jag saknar att kunna kolla vilka filmer/serier som finns utan att logga in, det ger mig alltid dåligt intryck. Typ, vi skäms över hur dåligt utbud vi har. (Ja, jag vet att det finns tjänster som har någorlunda uppdaterade listor över vad som finns på "alla" streamingsajter, ändå jobbigt extrasteg).

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjel8:

Tack för era första intryck om kvaliteten!

Jag saknar att kunna kolla vilka filmer/serier som finns utan att logga in, det ger mig alltid dåligt intryck. Typ, vi skäms över hur dåligt utbud vi har. (Ja, jag vet att det finns tjänster som har någorlunda uppdaterade listor över vad som finns på "alla" streamingsajter, ändå jobbigt extrasteg).

https://play.hbomax.com/

Här kan du se utbudet utan att logga in.

Permalänk
Medlem

Ang streamingkvalitén så känns den ok men inte mer, både i 1080 och 4K kört genom LG OLED CX appen.

Jämförde mot bla Game of Thrones i 1080p på Blu-Ray ihop med Panasonic DP-UB820 spelaren, ställd helt neutral, skillnaden var väldigt stor. Streamen känns hårt komprimerad, ser grötigt ut och är rejält soft, det står HD på avsnitten men visste man inte bättre så kunde man tro att det var en 720p stream.

Jämförde även Lord of The Rings 1080p, såg om möjligt ännu värre ut. Samma film på Netflix i 1080p ligger mer i samma liga som Blu-Ray skivorna. Godzilla vs. Kong i 4K såg dock rätt bra ut, mer vad man förväntar sig.

Är man van vid Netflix kvalité eller Blu-ray skivor i 1080p och 4K så är det ju skillnad överlag väldigt märkbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjel8:

Tack för era första intryck om kvaliteten!

Jag saknar att kunna kolla vilka filmer/serier som finns utan att logga in, det ger mig alltid dåligt intryck. Typ, vi skäms över hur dåligt utbud vi har. (Ja, jag vet att det finns tjänster som har någorlunda uppdaterade listor över vad som finns på "alla" streamingsajter, ändå jobbigt extrasteg).

Vet inte om det är en bugg, men om du klickar login (du behöver inte logga in bara klicka den)på webläsare så kan du se vad de har för serier och filmer. Vet att det gick att browsa på min shield i morse utan att logga in med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Lade du märke till hur lång den var och hur mycket som ändå fattades? Ja utöver halva filmen då.
Den hoppar över hur mycket som helst.

Snackar du Lynch-filmen eller 2021-filmen? Jag var väldigt nöjd med 2021-filmen och hoppas uppföljarna redan blivit greenlightade. Ser det mer som en 2,5tim teaser för vad som komma skall, vilket jag personligen inte har något emot med tanke på att jag läst alla böcker. Hellre det än att försöka trycka in hela första boken i en film a´la Lynch.