iPad skal till barn som är tappsäker?

Permalänk
Hedersmedlem

iPad skal till barn som är tappsäker?

Någon som har tips på skal till en iPad 2021 (gen 9) som en 4 åring ska använda? Det är till den nya iPaden som släpptes 2021 och kostar 3999kr.

Måste vara tappsäker, typ liknande skal: https://www.netonnet.se/art/dator-s...icone-case-blue-for-ipa...

Permalänk

Finns väl tyvärr inga tappsäkra skal tappas de tillräckligt många gånger kommer de till sist gå sönder så är det skalet är bara en ev fördröjning av effekterna och ingen garanti att den inte går sönder direkt.

Enda effektiva barnskydde enligt mig är att inte låta ungar använda saker som inte är fastbultat i väggen/golvet alternativt inte skaffa barn len lite sent med abort sådär 4 år senare i ditt fall.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Finns väl tyvärr inga tappsäkra skal tappas de tillräckligt många gånger kommer de till sist gå sönder så är det skalet är bara en ev fördröjning av effekterna och ingen garanti att den inte går sönder direkt.

Enda effektiva barnskydde enligt mig är att inte låta ungar använda saker som inte är fastbultat i väggen/golvet alternativt inte skaffa barn len lite sent med abort sådär 4 år senare i ditt fall.

Vi har haft det blåa skalet jag länkade till och den gamla iPaden har klarat 2 barn och hundratals tapp på golvet utan att skärmen gått sönder, så det finns det skal som håller bra mot tapp / kast

Permalänk
Medlem

Som tidigare påpekats är ju inget skal tappsäkert, men här verkar finnas ett gäng:
https://skalhuset.se/surfplattetillbehor/apple-ipad/ipad-102/...

De flesta är väl för 8'e generationen kan tänkas, men om det inte ändrats alltför mycket så ska det fungera bra ändå. De här större skalen har ganska stora marginaler runt knappar och högtalare och så ändå.

Vi har ett av fjärilsskalen som fungerar väldigt bra. Skyddar bra. knappar är lätta att nå och vingarna fungerar bra som ställ också och antennerna gör det lättare att bära för små händer. Lite stort kanske, men det kan man leva med.

Visa signatur

.