PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick mail nu att ordern från NoN är skickad. Ser hos postnord att den blev tydligen hämtad kl 10:27 och förväntas komma imorgon. Verkar som NoN varit lite efter bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nekab:

Jag tror det är lättare sagt än gjort när väntan har varit lång för att få händerna på en Ps5

That's for true Kopplade in direkt och höll på med inställningarna. Ska lira lite PS5 spel snart i form av Demon's Souls och Spider-Man Miles Morales, men kan rekommendera alla som fixat/fixar en PS5 att lira spelet Astro's Playroom som ingår med konsolen. Ett roligt spel som visar styrkorna i den nya handkontrollen (som är amazeballs förresten!!).

Sony har verkligen tänkt rätt ännu en gång genom att inte bara höja upplevelsen av grafiken med sin senaste generation, men även att komma med innovativa sätt att fängsla spelarna som t.ex med en interaktiv kontroll som verkligen känns rolig i händerna. Jag vet att Xbox har haft haptic feedback ett tag, men detta är på en annan nivå!

Permalänk
Skrivet av Henrik1891:

Vilket fraktalternativ valde du?

vanlig till ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berraaa:

Hur ser det ut för er andra som lyckades beställa från Netonnet igår och valde expressleverans med PostNord? Har ni fått kolli-id?

Beställde strax efter kl 11 igår med expressleverans. Fick mail idag (15/12) runt kl 18.45 att dom hade skickat den.

Permalänk
Skrivet av frozenfire:

vanlig till ombud.

Fick mail här 18:58 att försändelsen är på väg. Tog sin lilla stund men det är nog riktigt högt tryck för dom så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Va, på riktigt? Uselt om din order inte uppdaterats på snart en vecka medan andra som beställt för ett par dagar sedan verkar fått bekräftelse om utskick.
Vad säger deras kundservice? (Om du ens fått svar)

De som fick från Webhallen beställde den 8e. Så troligtvis kommer den digitala versionen skickas ut inom ett par dagar då deras beställningar för den låg uppe den 10e

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Skrivet av frozenfire:

vanlig till ombud.

Ok, samma som jag. Jag fick svar från NoN igår och de skrev att det kunde ta någon dag till för oss som valt vanlig frakt till ombud

Uppdatering:
@frozenfire nu fick jag info i PostNords app att paketet är på G! Så du bör förhoppningsvis också fått uppdatering!

Har avbokat min leverans hos Elgiganten nu, förhoppningsvis får någon sweclockare tag på den i stället

Permalänk
Medlem

Beställde med expressfrakt via Postnord med bekräftelse kl 10 i tisdags och nu är paketet i närheten och förmodar att en avisering dyker upp om 1-2h.
Intressant att från Härryda till Södertälje syd tog det 13 timmar. Tror det går att prestera bättre med en EPA-traktor

Permalänk
Medlem

vad fjantigt det känns, först inget, sen "ja köplats" och nu skall man returnera för att man fått för många...

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronvall:

vad fjantigt det känns, först inget, sen "ja köplats" och nu skall man returnera för att man fått för många...

Instämmer, nu fick jag ett nytt mejl från Elgiganten med en andra chans för att beställa idag i och med jag blev utvald i lottningen igår. Antar att trycket minskar nu hos handlarna även om efterfrågan är fortsatt hög.

Permalänk
Medlem

killen bakom disken tittade knepigt på mig när jag hämtar ut ett paket från Bring, öppnar det i butiken, lägger i en retursedel, tejpar igen och sätter på en DHL etikett och ber honom skicka iväg det igen. (Ja Amazon) men vad gör man inte, visst är det kul att spela men jag är inte ung och hipp nog för att kunna multitaska nog för två ps5 på samma gång

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem

Nån hört något (skivläsare) om ordrar lagda den 10e på Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Nån hört något (skivläsare) om ordrar lagda den 10e på Webhallen?

Står packad för mig men inte skickad

Permalänk
Medlem

Beställde den 8e men väntar på logistik partner sen innan lunch igår..
2021-12-15 10:54
Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.

Permalänk
Medlem

Jag hade beställt Budbee hemleverans och får nu mejl från Postnord att den ska till ett utlämmningställe...
@webhallen verkar vara riktigt vimsiga nu

Permalänk
Medlem

Update om mina 2 ordrar av PS5.

Netonnet:
Beställde 14:e kl runt kl 11.00. Hemleverans med Best dagen efter.
Fick igen leverans igår men idag har jag fått ett sms från Best att leverans sker idag.

Webhallen:
Beställde 8:e och nyss fick jag en push från Postnord-appen att ett paket var registrerat från Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Nån hört något (skivläsare) om ordrar lagda den 10e på Webhallen?

2021-12-10 15:06
Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
****** saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Så ser det ut för mig, var också nyfiken

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk
Medlem

Har nu väntat 6 timmar på en avisering för ett paket som var vid närmsta distributionscentral 5km bort ca 8.30. Expressfrakt? Jag hade nog kunna krypa fram 5km med ett paket på 6 timmar

Permalänk
Medlem

Hur lång kötid har det varit för er som köpt från Media Markt? Jag beställde en PS5 med skivläsare från Torpavallen, Göteborg och betalade en handpenning på 3 000kr för någon vecka sedan och det lät som det skulle gå rätt fort men det intrycket får man inte om man läser den här tråden.

Permalänk
Medlem

Nästan 4v för mig, MM Norrköping.

Skrivet av SiRZeD:

Hur lång kötid har det varit för er som köpt från Media Markt? Jag beställde en PS5 med skivläsare från Torpavallen, Göteborg och betalade en handpenning på 3 000kr för någon vecka sedan och det lät som det skulle gå rätt fort men det intrycket får man inte om man läser den här tråden.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronvall:

vad fjantigt det känns, först inget, sen "ja köplats" och nu skall man returnera för att man fått för många...

Någon som har 1 över i sthlm. Istället för att returnera min bror vill ha en

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Nästan 4v för mig, MM Norrköping.

Det var ju inte så länge, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Någon som har tips att ge hur man har bäst chans att få tag i en konsol? Har försökt 8 månader få tag i en och kollar i den här tråden regelbundet.

Gå in på en mediamarkt butik och lägg dig i den fysiska kön dom har. Det är max 1 per medlem och pratade med dom bara några dagar sedan. Nu verkar det handla om veckor istället för månader, så bara in och boka 😄

Mediamarkt är nog den affären som har gett ut mest ps5 till slutkunderna och verkar ha kört hårt länge nu med max 1 per kund..
Bokade en ps5 på både komplett och MM september 2020. Den från MM fick jag i dec2020 och den från komplett fick jag nästan ett år senare, fast jag hade förbokat samma dag hos båda..
Så boka en på MM, men håll koll på tråden med här om det dyker upp någon drop till på nåt vettigt ställe 😆
Får du hem 2 så gör du någon vän i samma sits lycklig 😅

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Skrivet av Archain:

Gå in på en mediamarkt butik och lägg dig i den fysiska kön dom har. Det är max 1 per medlem och pratade med dom bara några dagar sedan. Nu verkar det handla om veckor istället för månader, så bara in och boka 😄

Mediamarkt är nog den affären som har gett ut mest ps5 till slutkunderna och verkar ha kört hårt länge nu med max 1 per kund..
Bokade en ps5 på både komplett och MM september 2020. Den från MM fick jag i dec2020 och den från komplett fick jag nästan ett år senare, fast jag hade förbokat samma dag hos båda..
Så boka en på MM, men håll koll på tråden med här om det dyker upp någon drop till på nåt vettigt ställe 😆
Får du hem 2 så gör du någon vän i samma sits lycklig 😅

Med tanke på hur det går för MM rent ekonomiskt hade jag tänkt mig för innan jag betalat något i förskott utan att få varan. Värt att tänka på hur gärna man vill ha produkten mot riskerna…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archain:

Gå in på en mediamarkt butik och lägg dig i den fysiska kön dom har. Det är max 1 per medlem och pratade med dom bara några dagar sedan. Nu verkar det handla om veckor istället för månader, så bara in och boka 😄

Mediamarkt är nog den affären som har gett ut mest ps5 till slutkunderna och verkar ha kört hårt länge nu med max 1 per kund..
Bokade en ps5 på både komplett och MM september 2020. Den från MM fick jag i dec2020 och den från komplett fick jag nästan ett år senare, fast jag hade förbokat samma dag hos båda..
Så boka en på MM, men håll koll på tråden med här om det dyker upp någon drop till på nåt vettigt ställe 😆
Får du hem 2 så gör du någon vän i samma sits lycklig 😅

Mediamarkt har ingen koll på max 1 per kund gränsen

Skrivet av gagamelll:

Med tanke på hur det går för MM rent ekonomiskt hade jag tänkt mig för innan jag betalat något i förskott utan att få varan. Värt att tänka på hur gärna man vill ha produkten mot riskerna…

This. Det är dock ett sätt för de att sälja på deras santanderkonto och vissa säljare trycker på att man måste ta försäkring.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Norml:

Går nu att förboka på Webhallen: https://www.webhallen.com/se/campaign/9198-Online-Only-PlaySt...
Inte i lager just nu men de hoppas på att kunna skicka innan nyår.

För att ge så många som möjligt chansen att få tag på den mest eftertraktade konsolen gör vi ett specialsläpp. Samtliga enheter kan bokas inför leveransen, men för att minska outhämtade ordrar i butik och returer till huvudlagret gör vi det här släppet helt digitalt för medlemmar nivå 1 och uppåt.

Tack för ditt tips, fick äntligen tag på en PS5.

Permalänk
Skrivet av Henrik1891:

Ok, samma som jag. Jag fick svar från NoN igår och de skrev att det kunde ta någon dag till för oss som valt vanlig frakt till ombud

Uppdatering:
@frozenfire nu fick jag info i PostNords app att paketet är på G! Så du bör förhoppningsvis också fått uppdatering!

Har avbokat min leverans hos Elgiganten nu, förhoppningsvis får någon sweclockare tag på den i stället

Ja, skickat Har aldrig haft problem med NoN men med det här blev man lite orolig.

Permalänk
Skrivet av frozenfire:

Ja, skickat Har aldrig haft problem med NoN men med det här blev man lite orolig.

Härligt! Bara hålla tummarna nu att PostNord gör sitt så vi får våra enheter i morgon

Permalänk

Beställde en i lördags 11/12 på MM i Barkarby. När tror ni att den kommer? Har inte hört något från butiken än.

Permalänk
Medlem

Igår 21.55 levererades min till dörren från Netonnet. Idag skall jag hämta ut den andra från Webhallen som är skickad med Postnord.
Får bli att singla slant ikväll om vilken som skall returneras