Permalänk
Medlem

Ny kylare i7 11700F

Tjena

Jag skulle vilja byta luftkylare till en 11700f processor som sitter på ett MSI b560 pro vdh moderkort.

Tycker att den stockkylare som sitter där är lite väl klen.

Vilken rekommenderas/finns det några bra deals nu? och är det svårt att byta kylare själv? Vill vara säker på att den jag köper passar på moderkortet med de ramstickor som är där nu, och med den m2 ssd som sitter precis under nuvarande kylare utan massa moddning och att det rymms i chassit såklart. Typ enkelt plug and play utförande så att säga 😅

Chassit är ett kolink levante

Vad behöver jag samt är det någon som har en schysst video som visar hur man gör?

Permalänk
Medlem

Noctua är aldrig fel. Jag valde en NH-D15S till min 11700K. Du kan utforska kompatibilitet på https://ncc.noctua.at/

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Noctua är aldrig fel. Jag valde en NH-D15S till min 11700K. Du kan utforska kompatibilitet på https://ncc.noctua.at/

Okey tack så mycket!

Tror den är för står men ska titta lite på andra noctua kylare då 😊

Var det svårt att installera? Var du tvungen att ta ut moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Okey tack så mycket!

Tror den är för står men ska titta lite på andra noctua kylare då 😊

Var det svårt att installera? Var du tvungen att ta ut moderkortet?

Du kan se kompatibiliteten med alla noctuakylare för ditt moderkort här.

Annars är Scythe Fuma 2 en stabil kylare också. Dock hittar jag ingen kompatibilitetslista för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Okey vilken är lättast att montera direkt på moderkortet när det sitter i chassit?

Kollade och jag har tillgång till baksidan av kortet om man tar bort den sidan av chassit.

Permalänk
Medlem

Deepcool AS500 Plus kostar ca 700 och presterar typ identiskt med NH-D15. Freezer 34 eSports är bra om du letar efter ett billigare alternativ, kostar 333 nu och har 10 års garanti. Noctua är bra men tenderar att vara lite överprisade i mitt tycke.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Okey tack så mycket!

Tror den är för står men ska titta lite på andra noctua kylare då 😊

Var det svårt att installera? Var du tvungen att ta ut moderkortet?

Lätt som en plätt att installera. Jag kommer åt moderkortet från båda håll.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"