Permalänk
Medlem

Tonade Plexitgalset

Jag tonade plexiglaset för någon vecka sen... men det blev inte bra så jag drog bort toningen... och nu är det såntdär lim kvar på plexit..

Nån som vet hur man tar bort sånt?

Visa signatur

c0rny!!!11

Permalänk
Avstängd

ta å blöt glaset me vatten å diskmedel å låt de verka ett tag sen tar du försikigt å pillar bort limmet med naglarna men akta så de inte blir repor

om du känner dig säker på va du gör så använd rakblad....

Med vänliga hälsningar

Ville668

Permalänk
Medlem

Ren bensin brukar vara bra att ta bort klet med. Verkar lite spännande att använda rakblad på något så mjukt som plexi.

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Avstängd

hmm benisn smälter plexit

rakblad e de bästa att ta bort det med
har jobbat som bilrekondare i 6 år har tagit bort mycket solfilm i mina dar=)
men de går ju att använda naglarna som ja skrev

Med vänliga hälsningar
Ville668

Permalänk
Medlem

Ren bensin smälter väl inget plexi? Tar du aceton eller liknande ja då smälter det. Som sagt känner du dig stadig på handen använd rakblad.

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Avstängd

ta ren bensin å testa så får du se va som händer ))

Permalänk
Medlem

kemiskt ren bensin smälter väl inte plexi heller? Jag använde det när jag rengjorde plexiskivorna till min vattentank innan jag limmade ihop den och det funkade fint. Kemiskt ren bensin löser upp fett och lim-rester etc men inte plexi.
Är du osäker är det bara att testa nånstans där det inte syns (om du har nåt sånt ställe), eller på en spillbit.

Permalänk
Avstängd

hmm va tror du att plexi e gjort av metall eller??
men som ja sa testa om det funkar

Permalänk
Medlem

Ta Isopropyl det är det bästa rengöringsmedlet för plast och liknade....

Visa signatur

You can never escape the Darkness

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ville668
hmm va tror du att plexi e gjort av metall eller??
men som ja sa testa om det funkar

Näe det tror jag inte, tror du att det är gjort av papper?
Jag snackar alltså kemiskt ren bensin, inte bensin du pumpat på macken. Hur vanlig bensin påverkar plexiglas kan jag inte svara för men Gripens kemiskt rena bensin som man kan köpa i vilken affär som helst har ingen som helst påverkan på plexit. Jag gick ut i garaget alldeles nyss för att bevisa för mig själv att jag hade rätt och.. se på fan.. det hade jag.
Du kanske menade vanlig 95-oktanig bensin.. inte vet jag, men det funkar med kemiskt ren bensin iaf.

Permalänk
Medlem

Fight Fight Fight Fight !!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd

ojsan då råkade man kanske trampa på en öm tå:D

men funkar de så använd det då å sluta klaga på folk som försöker vara hjälp samma trodde det var hela grejjen me detta forum,,,

Permalänk
Medlem

hehe..
sorry, va inte meningen att låta sur eller nåt.. skyller det på att det är så sjukt jävla varmt här just nu

Permalänk
Medlem

diskmedel som bensin...
båda funkar...

huvudsaken man får bort skiten utan o göra repor ;):p

Permalänk

Spolarvätska... men tyvärr blir man inte hög av det som med bensin (ironi)

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)