Kontot låst irriterande (FB)

Permalänk
Medlem

Kontot låst irriterande (FB)

Jag har ett minst sagt irriterande problem som kommit på sista veckorna aldrig vart så här förr. Att när jag typ skickar samma text på 3-5 olika gb grupper i ganska rask följd då jag håller på med travspel och gör ordning samma inlägg kopiera och klistra in sen på dessa fb grupper så står det inte på föränn mitt konto låses o jag får krånga o byta lösen om o om igen. För att fb tror att nån annan e inne på mitt konto. Hur kan man gå tillväga o slippa detta minst sagt irriterande problem om det finns nån inställning eller något? Tacksam för hjälp och svar.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Så du triggar en spam spärr och undrar hur du ska komma runt ett globalt företags spam spärr?

Du får nog lugna dig med pastandet och möjligtvis förändra texten någon så du inte bara tokpastar samma sak i ett gäng kanaler

Permalänk
Medlem

haha tänkte ju att om man gör det på en o samma grupp men nu lägger jag ut på olika sånna grupper, det är försäljning av andelesspel och ja man har brådis ibland. Ja jag får väl simma lugnt då. Men den säger ju egentligen inget om att det spammar utan mer att ovanlig hög aktivitet. Har ju aldrig vart så här förut. Blivit nu senaste 2 veckorna.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Antagligen för att ditt användningsmönster är precis som om ett konto hackats och spammar ut skräplänkar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte FB så detta är bara spekulationer från min sida men finns det möjlighet att använda 2FA/MFA för inloggning?
När detta extra lager av säkerhet är på plats brukar "intelligenta" system inte blockera användare lika lättvindigt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nu har jag inte FB så detta är bara spekulationer från min sida men finns det möjlighet att använda 2FA/MFA för inloggning?
När detta extra lager av säkerhet är på plats brukar "intelligenta" system inte blockera användare lika lättvindigt.

Ja, det finns 2FA stöd hos Meta, dvs på Facebook, Instagram och Whatsapp

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, det finns 2FA stöd hos Meta, dvs på Facebook, Instagram och Whatsapp

Och hur fungerar det?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Och hur fungerar det?

Du kan antingen lyssna om det i ett poddavsnitt, eller titta på det via en video.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.