Vet ej vilken dvi kabel som jag måste köpa från Inet för att den ska passa min skärm

Permalänk
Inaktiv

Vet ej vilken dvi kabel som jag måste köpa från Inet för att den ska passa min skärm

Hej. Jag har grafikkortet gigabyte geforce gtx 1650 super wf oc 4gb och skärmen benq gl2450. Hdmi uttaget är upptagen av min andra skärm.

På grafikkortet står det att det är en DVI-D utgång och på skärmen DVI ingång. Så frågan är, vilken kabel köper jag för detta är olika uttag väl?

Permalänk

Skärmen har också DVI-D, så alla DVI till DVI kablar ska fungera.

Dom olika typerna av DVI är DVI-D (digital signal endast), DVI-A (analog signal endast) och DVI-I (klarar båda). Den analoga varianten används för skärmar som är för gamla för att ha en DVI-ingång.

Permalänk
Medlem

Nja, det är inte säkert alla DVI till DVI-kablar fungerar.
En DVI-I (eller DVI-A) kommer nog inte gå att koppla in i skärmen då den inte verkar ha de fyra hålen vid det flata stiftet.

Det behöver vara en DVI-D-kabel, om det sedan är en Single Link eller Dual Link spelar mindre roll såvida inte skärmen klarar mer än 60Hz i 1080p.

https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Såhär ser kontakten ut?

Permalänk
Bildexpert 📺

Ifall du ska köpa kabeln specifikt från Inet, ta hjälp av deras support/chat så bör du kunna peka ut exakt vilken artikel det handlar om.