Permalänk
Medlem

Obenetwork, omdöme/erfarenhet?

Hej,

Ska äntligen få fiber installerat i lägenheten, kommer vara fiber via IP-Only med ett antal aktörer. Hört att Bahnhof har börjat CGNAT:a utan möjlighet till publik IP (utan att det kostar extra åtminstone om jag läst rätt?). Börjat snegla på Obenetwork istället som har bra priser dessutom och erbjuder 3st publika IP adresser. Är det någon som har erfarenhet utav dem, deras support och stabilitet m.m.?

Permalänk
Vila i frid

Jag kör mitt VPN (med publikt IP, som inte blockerar portar, inte ens port 25) via ObeNetwork sedan fem år, dvs Flashback VPN, och har inget att anmärka på. Alltid uppe - så hur deras support funkar vet jag inte.

Permalänk
Representant

Hej Sweclockers!

Vi tänkte börja svara från vårt nya officiella Sweclockers-konto på frågor som har med Obenetwork att göra.

Tanken är att vi ska vara så öppna som möjligt och svara på alla typer av frågor ni kan tänkas ställa - gärna så nördiga som möjligt. Fråga mig om vårt corenät, peering, transit - vad du än undrar över.

Vi vill påstå att vi är den flexibla operatören som verkligen lyssnar på kunderna, speciellt de teknikintresserade. Så hit me up med minsta lilla fråga!

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Inaktiv

Skaffa Obe, no joke. Bäst support i landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obenetwork:

Hej Sweclockers!

Vi tänkte börja svara från vårt nya officiella Sweclockers-konto på frågor som har med Obenetwork att göra.

Tanken är att vi ska vara så öppna som möjligt och svara på alla typer av frågor ni kan tänkas ställa - gärna så nördiga som möjligt. Fråga mig om vårt corenät, peering, transit - vad du än undrar över.

Vi vill påstå att vi är den flexibla operatören som verkligen lyssnar på kunderna, speciellt de teknikintresserade. Så hit me up med minsta lilla fråga!

Kan ni göra era fakturor maskinavläsningsbara? Underlättar för oss med t.ex Swedbank

Permalänk
Representant
Skrivet av kinkyboo:

Kan ni göra era fakturor maskinavläsningsbara? Underlättar för oss med t.ex Swedbank

Väldigt tacksam för feedbacken! Det ska vi fixa.
Ska ordna med Swish qr kod (privatpersoner endast), vanlig qr kod som Swedbanks app kan läsa av och även den maskinella linjen längst ner där man scannar OCR, summa och bankgiro separat.

Återkommer när det är implementerat!
(OBS: Signa upp för e-faktura om du vill via din internetbank)

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obenetwork:

Hej Sweclockers!

Vi tänkte börja svara från vårt nya officiella Sweclockers-konto på frågor som har med Obenetwork att göra.

Tanken är att vi ska vara så öppna som möjligt och svara på alla typer av frågor ni kan tänkas ställa - gärna så nördiga som möjligt. Fråga mig om vårt corenät, peering, transit - vad du än undrar över.

Vi vill påstå att vi är den flexibla operatören som verkligen lyssnar på kunderna, speciellt de teknikintresserade. Så hit me up med minsta lilla fråga!

Jag har Telia öppen fiber i Skåne och skulle gärna se er som leverantör i nätet. Har ni några planer på att gå in i Telia öppen fiber?

Permalänk
Representant
Skrivet av Lajser:

Jag har Telia öppen fiber i Skåne och skulle gärna se er som leverantör i nätet. Har ni några planer på att gå in i Telia öppen fiber?

Det har vi planerat ett tag. Vi satsar på att komma med Telia Öppen Fiber till hösten 2022.

Idag finns vi hos ITUX, IPONLY, Servanet, SEOM, Sundbybergs stadsnät. Vi erbjuder även lägenhetsfiber i Stockholms innerstad upp till 10gbit/s.

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Representant
Skrivet av kinkyboo:

Kan ni göra era fakturor maskinavläsningsbara? Underlättar för oss med t.ex Swedbank

Det bokföringssystemet som vi använder tillät oss att snabbt lägga till en swish qr kod på fakturorna. Så nu kommer de att finnas med.

Men det som du bad om, dvs de maskinavläsningsbara ocr/summa/bankgiro på bankgiro-talongen längst ner är lite svårare men jag har det i våran todo och återkommer när vi har kunnat lägga in det!

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Medlem

Jag passar på att blåsa liv i denna tråden igen.

Finns det någon som har erfarenhet av deras tjänst till privatpersoner?

Hur upplever ni peeringen inom Sverige samt andra världsdelar? Har kollat lite snabbt vilka de peerar med, men har ännu inte grävt så mycket djupare.

Några problem med överbelastning under "peak hours" (kvällar och helger) eller liknande?

@Obenetwork Visar ni driftstatus någonstans? Känns som att det vore vettigt att göra, särskilt med tanke på de begränsade öppettiderna för er kunstjänst. Kan man själv får er utrustning att släppa ens DHCP lease ifall man skulle byta router?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har kört OBE Hemma i ca 2 månader och inte haft några problem alls.

Har också hosting hos dem via företaget och det funkar lika bra det.

Inte haft några driftstörningar och alltid bra fart i linan.

Permalänk
Representant
Skrivet av blunden:

Jag passar på att blåsa liv i denna tråden igen.

Finns det någon som har erfarenhet av deras tjänst till privatpersoner?

Hur upplever ni peeringen inom Sverige samt andra världsdelar? Har kollat lite snabbt vilka de peerar med, men har ännu inte grävt så mycket djupare.

Några problem med överbelastning under "peak hours" (kvällar och helger) eller liknande?

@Obenetwork Visar ni driftstatus någonstans? Känns som att det vore vettigt att göra, särskilt med tanke på de begränsade öppettiderna för er kunstjänst. Kan man själv får er utrustning att släppa ens DHCP lease ifall man skulle byta router?

Det är bra att du frågar om peeringen.
I Sverige har vi direktanslutning till alla stora operatörer, inklusive Telia (AS3301).
Utöver Sverige har vi också omfattande peering på AMSIX.
Våra Transit- och Peering-portar har gott om utrymme kvar.

För de teknikentusiaster som förstår routing och BGP på internet kan vi ändra rutter om det någonsin uppstår problem med en specifik rutt. I så fall är det bara att skicka ett mejl till noc@obe.net!

Vi har ingen särskild driftsida för närvarande, men vi brukar placera driftsinformation högst upp på vår webbplats när något pågår.
Vi kommer dock att ta med oss denna feedback för att se om vi kan ordna en dedikerad driftsida som alltid är tillgänglig.

Jag passar på att även berätta att IPv6 är helt utrullad på GlobalConnect/IP-ONLY.
Itux kommer bli klar om några veckor.

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Medlem

Lurkar mest på forumet men här känner jag ändå att jag borde flika in.

Har Obe som ISP i min lägenhet och det är riktigt bra. Nog för att det har varit ett eller två avbrott under tiden jag har bott i lägenheten, men det är responsiv support och lätt att få tag i dom.

Kul story: när vi flyttade in i vår lägenheten så funkade inte internet där det kommer in, inget konstigt i sig - brukar alltid vara lite setup oavsett ISP i min erfarenhet, så jag tänker att "Jaja, får väl ringa deras support och se hur detta kan lösas - blir nog inget internet idag". Hade kört lite Wireshark och så och sett att jag inte fick DHCP och lite så. Nå väl, ringde upp och sa just att vi är nyinflyttade och det verkar inte funka, har kört Wireshark och så och tycker mig tro att felet är på ISP sidan. Upplevde att personen som svarade i supporten mer eller mindre satt i nät-gruppen eller dylikt då jag fick bra respons och vi diskuterade fram olika configs att testa direkt över telefon och när det inte funkade lovades det återkoppling ASAP. Någon timme senare vill jag minnas så hoppade allt igång. Snabbt fixat och har alltid haft bra erfarenhet av deras support sedan dess. Fördelen med en lite mindre ISP helt klart.

Vi har 1 Gbit/s till alla lägenheten i föreningen, har aldrig upplevt att det varit "stopp i röret" under någon högtid eller så. Inga problem att avinstallera Steam-spel för att man vet att det kommer gå i typ 1 Gbit/s att få ner igen så även 50 GiB-spelen tar inte mer än tio minuter eller något att dra ner.

Sist men absolut inte minst, de har fixat IPv6 efter att jag bad supporten om det. Som utvecklare och IT-infra-nörd är detta ett gigantiskt plus att kunna få.

5/5 toasters får de av mig iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zunken91:

Jag har kört OBE Hemma i ca 2 månader och inte haft några problem alls.

Har också hosting hos dem via företaget och det funkar lika bra det.

Inte haft några driftstörningar och alltid bra fart i linan.

Trevligt att höra. Är det direkt via dem eller via något stadsnät?

Skrivet av Obenetwork:

Det är bra att du frågar om peeringen.
I Sverige har vi direktanslutning till alla stora operatörer, inklusive Telia (AS3301).
Utöver Sverige har vi också omfattande peering på AMSIX.
Våra Transit- och Peering-portar har gott om utrymme kvar.

För de teknikentusiaster som förstår routing och BGP på internet kan vi ändra rutter om det någonsin uppstår problem med en specifik rutt. I så fall är det bara att skicka ett mejl till noc@obe.net!

Vi har ingen särskild driftsida för närvarande, men vi brukar placera driftsinformation högst upp på vår webbplats när något pågår.
Vi kommer dock att ta med oss denna feedback för att se om vi kan ordna en dedikerad driftsida som alltid är tillgänglig.

Jag passar på att även berätta att IPv6 är helt utrullad på GlobalConnect/IP-ONLY.
Itux kommer bli klar om några veckor.

Kollade lite med er och andra ISP:ers looking glass och det verkar stämma att ni är direktanslutna till de andra stora svenska operatörerna. Med tanke på att den totala trafiken jag ser för er i statistiken på Netnod ser det onekligen ut som att i princip all trafik går andra vägar. Försökte se motsvarade för AMS-IX men hittade bara aggregerad statistik. Med tanke på att länkhastigheten på er port mot dem som listas här enbart är på 10 Gbit/s så antar jag att det är något jag inte ser?

Om ni skriver ut information på er webbsida är det ok, även om det kan vara bra att kunna se historiska driftstörningar ett tag efteråt också. Det faktum att ni verkar väldigt mottagliga för feedback och tillsynes faktiskt brukar agera på den är väldigt positivt oavsett.

Kul att ni till skillnad från många andra faktiskt verkar lägga energi på att erbjuda IPv6 också.

EDIT: Hur är det förresten med streamingtjänster som Netflix och även YouTube? Har ni caching-servrar för detta inom ert eget nät eller vilken väg tar den trafiken? Misstänker att ni kanske inte är med i Netflix Open Connect?

Skrivet av bluecmd:

Har Obe som ISP i min lägenhet och det är riktigt bra. Nog för att det har varit ett eller två avbrott under tiden jag har bott i lägenheten, men det är responsiv support och lätt att få tag i dom.

Kul story: när vi flyttade in i vår lägenheten så funkade inte internet där det kommer in, inget konstigt i sig - brukar alltid vara lite setup oavsett ISP i min erfarenhet, så jag tänker att "Jaja, får väl ringa deras support och se hur detta kan lösas - blir nog inget internet idag". Hade kört lite Wireshark och så och sett att jag inte fick DHCP och lite så. Nå väl, ringde upp och sa just att vi är nyinflyttade och det verkar inte funka, har kört Wireshark och så och tycker mig tro att felet är på ISP sidan. Upplevde att personen som svarade i supporten mer eller mindre satt i nät-gruppen eller dylikt då jag fick bra respons och vi diskuterade fram olika configs att testa direkt över telefon och när det inte funkade lovades det återkoppling ASAP. Någon timme senare vill jag minnas så hoppade allt igång. Snabbt fixat och har alltid haft bra erfarenhet av deras support sedan dess. Fördelen med en lite mindre ISP helt klart.

Vi har 1 Gbit/s till alla lägenheten i föreningen, har aldrig upplevt att det varit "stopp i röret" under någon högtid eller så. Inga problem att avinstallera Steam-spel för att man vet att det kommer gå i typ 1 Gbit/s att få ner igen så även 50 GiB-spelen tar inte mer än tio minuter eller något att dra ner.

Sist men absolut inte minst, de har fixat IPv6 efter att jag bad supporten om det. Som utvecklare och IT-infra-nörd är detta ett gigantiskt plus att kunna få.

5/5 toasters får de av mig iaf!

Minns du vad anledningarna till avbrotten har varit? Pratar vi över en lång tidshorisont? Över flertalet år är det ju inte så konstigt om man stöter på någon enstaka driftstörning.

Ja, den där känslan när man får prata med någon som direkt förstår vad man pratar om och kan ha en teknisk diskussion, istället för att enbart läsa från ett manus är ju riktigt härlig. Förstår precis vad du menar.

Håller med om att det är väldigt fint att se att de faktiskt fixar IPv6 om folk ber om det, inte bara fintar bort folk med att svara "du är den första som frågat om detta" till alla som frågar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Trevligt att höra. Är det direkt via dem eller via något stadsnät?

Kollade lite med er och andra ISP:ers looking glass och det verkar stämma att ni är direktanslutna till de andra stora svenska operatörerna. Med tanke på att den totala trafiken jag ser för er i statistiken på Netnod ser det onekligen ut som att i princip all trafik går andra vägar. Försökte se motsvarade för AMS-IX men hittade bara aggregerad statistik. Med tanke på att länkhastigheten på er port mot dem som listas här enbart är på 10 Gbit/s så antar jag att det är något jag inte ser?

Om ni skriver ut information på er webbsida är det ok, även om det kan vara bra att kunna se historiska driftstörningar ett tag efteråt också. Det faktum att ni verkar väldigt mottagliga för feedback och tillsynes faktiskt brukar agera på den är väldigt positivt oavsett.

Kul att ni till skillnad från många andra faktiskt verkar lägga energi på att erbjuda IPv6 också.

EDIT: Hur är det förresten med streamingtjänster som Netflix och även YouTube? Har ni caching-servrar för detta inom ert eget nät eller vilken väg tar den trafiken? Misstänker att ni kanske inte är med i Netflix Open Connect?

Minns du vad anledningarna till avbrotten har varit? Pratar vi över en lång tidshorisont? Över flertalet år är det ju inte så konstigt om man stöter på någon enstaka driftstörning.

Ja, den där känslan när man får prata med någon som direkt förstår vad man pratar om och kan ha en teknisk diskussion, istället för att enbart läsa från ett manus är ju riktigt härlig. Förstår precis vad du menar.

Håller med om att det är väldigt fint att se att de faktiskt fixar IPv6 om folk ber om det, inte bara fintar bort folk med att svara "du är den första som frågat om detta" till alla som frågar.

Jag kör dem via Global Disconnects öppna fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Minns du vad anledningarna till avbrotten har varit? Pratar vi över en lång tidshorisont? Över flertalet år är det ju inte så konstigt om man stöter på någon enstaka driftstörning.

Det enda avbrottet jag minns var efter något service-fönster så funkade inte IPv6 längre. Då hade de bytt IPv6-nät och glömt att byta på mig så efter ett tag så fick jag nya subnät och det hoppade igång. v4 funkade hela tiden så det var ingen ko på isen, men detta är det största "outage" jag som kund har haft. Det var lite semester involverat när jag kollar mail-historiken så det tog någon vecka att fixa till det, lite irriterande men ingen big deal. Var mest att jag inte kunde nå mina IPv6-only servrar under den tiden.

Jag är övertygad att vi har haft små-avbrott när det är service-fönster osv, men helt ärligt så minns jag inte ens om jag har märkt dom eller om jag bara har sett dom på min uppkopplingsstatisitik i efterhand. Det har inte varit några långa avbrott m.a.o.

EDIT: Tidshorizonten är 3 år+ nu.

Permalänk
Representant
Skrivet av blunden:

Trevligt att höra. Är det direkt via dem eller via något stadsnät?

Kollade lite med er och andra ISP:ers looking glass och det verkar stämma att ni är direktanslutna till de andra stora svenska operatörerna. Med tanke på att den totala trafiken jag ser för er i statistiken på Netnod ser det onekligen ut som att i princip all trafik går andra vägar. Försökte se motsvarade för AMS-IX men hittade bara aggregerad statistik. Med tanke på att länkhastigheten på er port mot dem som listas här enbart är på 10 Gbit/s så antar jag att det är något jag inte ser?

EDIT: Hur är det förresten med streamingtjänster som Netflix och även YouTube? Har ni caching-servrar för detta inom ert eget nät eller vilken väg tar den trafiken? Misstänker att ni kanske inte är med i Netflix Open Connect?

Gällande vår peering så består en stor del av vår trafik av content från olika CDN och dessa har vi PNI'er med så de syns inte på våra IX-portar. Det som går på IXarna är främst trafik till och från andra operatörer och hostingleverantörer och det är en väldigt liten del av all trafik i jämförelse med det som kommer från CDN.

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Medlem

@Obenetwork

När trillar ni in som tjänsteleverantör hos Zitius?
Eller har ni redan gjort detta?
Läste något om hösten 2022, men det har ju passerat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Finns det någon som har erfarenhet av deras tjänst till privatpersoner?

Hur upplever ni peeringen inom Sverige samt andra världsdelar? Har kollat lite snabbt vilka de peerar med, men har ännu inte grävt så mycket djupare.

Några problem med överbelastning under "peak hours" (kvällar och helger) eller liknande?

@Obenetwork Visar ni driftstatus någonstans? Känns som att det vore vettigt att göra, särskilt med tanke på de begränsade öppettiderna för er kunstjänst. Kan man själv får er utrustning att släppa ens DHCP lease ifall man skulle byta router?

Jag kör Obe och får det via statsnätet här i Stockholm.

Tycker det fungerar fint, får bra hastigheter oavsett tid på dygnet och har främst använt det för spel och streaming.
Bland annat så ligger spelservrarna för det jag spelar i Tyskland (Hamburg och Frankfurt; FF, CS, Blizzard, osv) - har upplevt att jag har bra latency/ping till dessa (så lågt som det kan bli i princip) och tycker det fungerar bra.

Permalänk

Jag har också några funderingar:
- Hur ser det ut med trafikloggar etc? Kör ni "Bahnhof-metoden" att inte spara något alls eller något annat?
- Kör ni CGNAT?

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

@bluecmd Överlag bra med andra ord. Tack!

@sparkar_boll Nej, de verkar inte köra CGNAT.

Skrivet av Obenetwork:

Gällande vår peering så består en stor del av vår trafik av content från olika CDN och dessa har vi PNI'er med så de syns inte på våra IX-portar. Det som går på IXarna är främst trafik till och från andra operatörer och hostingleverantörer och det är en väldigt liten del av all trafik i jämförelse med det som kommer från CDN.

Ja, att den mesta trafiken kommer från olika CDN:er som ni sett till att sätta upp PNI:er med låter väldigt rimligt. Tack!

Skrivet av NoSkills:

Jag kör Obe och får det via statsnätet här i Stockholm.

Tycker det fungerar fint, får bra hastigheter oavsett tid på dygnet och har främst använt det för spel och streaming.
Bland annat så ligger spelservrarna för det jag spelar i Tyskland (Hamburg och Frankfurt; FF, CS, Blizzard, osv) - har upplevt att jag har bra latency/ping till dessa (så lågt som det kan bli i princip) och tycker det fungerar bra.

Låter lovande. Tack!

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Representant
Skrivet av IceKey:

@Obenetwork

När trillar ni in som tjänsteleverantör hos Zitius?
Eller har ni redan gjort detta?
Läste något om hösten 2022, men det har ju passerat.

Avtalet är signat med Zitius och länken mellan våran router och deras är igång.
Skickade precis en påminnelse till deras tekniker för att sparka liv på tjänsterna, snart så finnas vi på zmarket.se!

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk

@Obenetwork

Jag bor i Ystad och har fiber via Ystad Stadsnät, som verkar vara openuniverse och/eller Globalconnect. Jag fattar inte riktigt vem som har vad där... Har ni några planer på att finnas som leverantör där?

Permalänk
Representant
Skrivet av sparkar_boll:

Jag har också några funderingar:
- Hur ser det ut med trafikloggar etc? Kör ni "Bahnhof-metoden" att inte spara något alls eller något annat?
- Kör ni CGNAT?

1. Vi kör Bahnhof-metoden, dvs. bara sparar det som krävs enl. svensk lag.

2. Nej

Skrivet av sickan_swe:

@Obenetwork

Jag bor i Ystad och har fiber via Ystad Stadsnät, som verkar vara openuniverse och/eller Globalconnect. Jag fattar inte riktigt vem som har vad där... Har ni några planer på att finnas som leverantör där?

OpenUniverse migreras in i GlobalConnect's nät. I takt med att anslutningarna migreras in så kan vi erbjuda våra tjänster till OU-kunder. Om du pmar oss din adress så kan vi kika om den är beställningsbar!

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Skrivet av Obenetwork:

OpenUniverse migreras in i GlobalConnect's nät. I takt med att anslutningarna migreras in så kan vi erbjuda våra tjänster till OU-kunder. Om du pmar oss din adress så kan vi kika om den är beställningsbar!

Tack! Skickar PM strax. Nätet är konverterat till GlobalConnect för några veckor sen, men portalen där jag kan beställa tjänster är fortfarande OpenUniverse. Är kanske inte ändrat än, bara.

Permalänk
Skrivet av Obenetwork:

1. Vi kör Bahnhof-metoden, dvs. bara sparar det som krävs enl. svensk lag.

Har har ni en konkret Privacy Policy som beskriver vad ni sparar, varför och hur länge etc? Jag lyckas inte hitta det på er hemsida nämligen

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

GlobalConnect är före detta IP-Only ifall någon undrar, antar dom numera ingår i någon form av paraply lösning eller är en del i något större sammanhang. Rullar på som vanligt annars antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obenetwork:

1. Vi kör Bahnhof-metoden, dvs. bara sparar det som krävs enl. svensk lag.

2. Nej

OpenUniverse migreras in i GlobalConnect's nät. I takt med att anslutningarna migreras in så kan vi erbjuda våra tjänster till OU-kunder. Om du pmar oss din adress så kan vi kika om den är beställningsbar!

Ska ni inte komma till Telia öppen fiber snart?

Permalänk
Representant
Skrivet av Lajser:

Ska ni inte komma till Telia öppen fiber snart?

Det är en del av avtalet som vi tecknade samtidigt som Zitius (Telia äger både TÖF och Zitius), men Teliafolket verkar ha tagit långsemester och det drar ut på tiden. Vi hoppas att det är på plats efter semestrarna!

Visa signatur

Obenetwork Support
https://obe.net

Permalänk
Medlem

Fråga om prissättning:
Åtminstone på Servanet är ni billigast på 500/500, men 1000/1000 är prissatt uppåt väggarna (995kr/mån), d.v.s. dyrast i klassen, med råge. Medvetet val eller tjocka fingrar?