Sync-problem med mailen (Office 365-konto) på jobbets datorer

Permalänk
Medlem

Sync-problem med mailen (Office 365-konto) på jobbets datorer

Hej,

Har 2st mail-konton via jobbet som de tidigare bara använder via webläsaren. Jag laddade ner thunderbird och Windows E-mail då Outlook har slutat att synca företagsmail mig veterligen?

Har fungerat fint 2v fram tills idag då jag på jobbet märkte att nya meddelanden inte längre kom fram i Email-klienten i Windows. Vet inte om det har med att jag valde strax innan att av-installera Thunderbird? Men vore konstigt om det har med saken att göra?

Jag testade starta om datorn, ta bort de båda konton som låg på "E-post" och konfigurerade dem igen men fick då ett säkerhetsmeddelande att det var någon email-administratör som behövde göra något, att datorn eller kontot inte uppfyller säkerhetsinställningar längre för att synca? (minns inte exakt felmeddelande, men kan kolla på jobbet imorgon om det krävs)

Har dock dessa två konton på datorn hemma också, på min egna laptop och där fungerar syncen utan att jag får felmeddelande?

Någon som har någon idé? Jag testade återigen dra ner Thunderbird innan hemgång och där fungerar syncen. Dock gillar jag inte riktigt Thunderbirds gränssnitt, var svårt lägga in vår signatur korrekt samt att den inte grupperade mailen (kanske bara är en inställning dock?). Föredrar helt enkelt looken på windows egna E-post-klient och hade önskat köra det utan Sync-problem.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk

Om du via ditt företag har Microsoft 365 så kan du ladda ned Microsoft Outlook på din dator. Microsofts egna mail-program är inte lika bra på att hantera Exchange-konton

Permalänk
Medlem

Hej, skall kika om dom har det. Vart kan jag se detta enklast då jag inte har koll på vem som ansvarar för IT-frågor på företaget. Funkar outlook fortfarande då för jobbmail?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Hej, skall kika om dom har det. Vart kan jag se detta enklast då jag inte har koll på vem som ansvarar för IT-frågor på företaget. Funkar outlook fortfarande då för jobbmail?

Det finns O365-licenser som endast gör att du får tillgång till webbapplikationerna, samt en/flera andra som gör att du kan nyttja desktop-versionen av O365-applikationerna. Det känns dock väldigt udda om ni har datorer från jobbet och skulle köra på light-versionen. Är det inte klokast att du frågar din chef vem som ansvarar för denna typ av frågor, än att du vänder dig till oss? Vi kan ju mer eller mindre bara gissa oss fram.

Edit:
Som ovan nämner, kan du testa att besöka portal.office.com och se om du kan ladda ned applikationerna. Men du får nog rakast svar om du tar reda på den/de som ansvarar för denna typ av spörsmål.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid kika in på https://portal.office365.com och se om du kan tanka hem office därifrån.

Permalänk
Medlem

Tack, testar ladda ner office här nu!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Det fungerade att ladda ner Outlook. Lite synd att E-Post klienten som Windows har är så mycket bättre utseendemässigt. Tack för all hjälp här

Visa signatur

Intel NUC :(