Hej från nya testredaktören

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Hej från nya testredaktören

Hej SweC!

Jag heter Calle och jag har den stora äran att sedan den 4/7 vara ny testredaktör här på Sweclockers.
Jag har fått ett varmt välkomnade av mina nya kollegor och ser fram emot att komma igång och fylla de stora skor som Kenneth lämnat efter sig.
Detta blir en utmaning men det kommer också att bli väldigt roligt att få lära känna er alla i communityn bättre!

Vem är jag?

Sedan barnsben har jag alltid varit intresserad av “nördiga” intressen, allt från miniatyrmålning, spel, manga, och teknik generellt.
I tonåren sammanföll det växande intresset för datorhårdvara med att jag började tjäna egna pengar som i snabb takt spenderades på att uppgradera min egen maskin.
Övriga intressen inkluderar men är inte begränsade till: Fotboll (Både av den europeiska och amerikanska varianten), mat och dryck, musik samt historia.
Under mitt arbetsverksamma liv har jag primärt arbetat i retailbranschen för hårdvara.
Först hos Webhallen under ett par år och nu senast hos Inet i Stockholm där jag både arbetat med sälj och kundrådgivning men också som tekniker.

Vad kommer jag att bidra med?

Först och främst så kommer fokus ligga på att absorbera så mycket kunskap som möjligt av den allseende trollkarlen Jonas och komma in i mina nya arbetsuppgifter här hos Geeks och bli varm i kläderna både vad gäller arbetsmetodik men även bli en del av laget här på redaktionen. Lika viktigt för mig är dock att jag blir en del av communityn och gemenskapen hos Sweclockers i stort och att producera tester och nyheter som är av intresse för er läsare.
Min målsättning är att alltid kunna smaksätta innehållet med min personliga touch samt sträva efter att hålla samma höga kvalitet som Sweclockers alltid har representerat.

Jag välkomnar givetvis frågor, synpunkter och önskemål antingen här i tråden eller via PM.

Min semester tog jag ut tidigare i våras så jag kommer finnas med er här hela sommaren lång!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Välkommen @CrispVanDahl! Vi ska ha roligt ihop. Annars jävlar!

Permalänk
Medlem

Välkommen! @CrispVanDahl när kommer nya testriggen för Grafikkort?

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Välkommen Calle!

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Enviro:

Välkommen @CrispVanDahl! Vi ska ha roligt ihop. Annars jävlar!

Jag tenderar att vara rolig om jag får säga det själv, så det löser vi.

Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Välkommen! @CrispVanDahl när kommer nya testriggen för Grafikkort?

Tack så mycket! Kortfattat är så är svaret: snart!

Skrivet av Lagers:

Välkommen Calle!

Tackar hjärtligast!

Permalänk
Medlem

Välkommen @CrispVanDahl

//Från före detta 3DMark Team Leader on sweclockers.com

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Så mycket nytt folk gör mig orolig över SWC's framtid.
Det brukar ju finnas en anledning till att "gamla rävar" slutar.
Men så länge ni inte fingrar på forumet så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så mycket nytt folk gör mig orolig över SWC's framtid.
Det brukar ju finnas en anledning till att "gamla rävar" slutar.
Men så länge ni inte fingrar på forumet så är jag nöjd.

Gamla rävar kanske slutar för livet går vidare! och dom kanske har tröttnat på hänga här ? så känner jag med ofta och sluta här då man inte bidrar till nåt längre

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Svensktiger:

Så mycket nytt folk gör mig orolig över SWC's framtid.
Det brukar ju finnas en anledning till att "gamla rävar" slutar.
Men så länge ni inte fingrar på forumet så är jag nöjd.

Framtiden för SweClockers hade ju sett aningen blek ut om de gamla rävarna inte ersattes med nya rävar.
Och att gamla rävar slutar behöver nödvändigtvis inte vara någonting dåligt, bara att de gamla rävarna vill göra någonting nytt. Det går ju att spekulera hejvilt kring varför det sker ändringar i byggen men i nio fall av tio handlar det om att personen i fråga valt att gå vidare på grund av personliga skäl, nya jobberbjudanden, utmaningar etc etc. Bytte ju själv arbetsplats efter sju år och även om jag älskade tidigare jobbet, kändes det som att det var dags att göra något annat ett tag.

Gällande forumet kommer det förstås inte ske några större förändringar. SweClockers är och kommer alltid vara SweClockers.

Permalänk
Medlem

Kul att se! Varmt välkommen

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

...det var som fan. Grattis och välkommen, Valle!

Permalänk
Medlem

Varmt välkommen, ser fram emot intressant läsning framgent. 👍

Permalänk
Medlem

Välkommen till SweClockers!

Visa signatur

5800X - 2080ti - DDR4 32gb 3200mhz - B550-F - Arctic LF II 240 - RM750X - H510 flow

Permalänk
Medlem

Tjena välkommen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Welcöm.

Hur gammalt är ditt originalkonto? ;>

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av pytonOrm:

Välkommen @CrispVanDahl

//Från före detta 3DMark Team Leader on sweclockers.com

Skrivet av Jonny Myran:

Kul att se! Varmt välkommen

Skrivet av Ninjaflipp:

...det var som fan. Grattis och välkommen, Valle!

Skrivet av Sysop:

Varmt välkommen, ser fram emot intressant läsning framgent. 👍

Skrivet av Saligt:

Välkommen till SweClockers!

Skrivet av Oneone:

Tjena välkommen

Skrivet av Sarg:

Welcöm.

Hur gammalt är ditt originalkonto? ;>

Tackar så hemskt mycket!
Känner mig välkommen och peppad på att producera bra innehåll

Tittade nu och det är precis under 10 år!

Permalänk
Medlem

GL HF!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Tittade nu och det är precis under 10 år!

Du är ganska ny här va?

Hej och lycka till o/

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Varmt välkommen @CrispVanDahl! Ser fram emot att jobba en del tillsammans under höstens lanseringar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Grattis Calle!

Permalänk
Medlem

Tjääna

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Välkommen

Permalänk
Medlem

Välkommen

Nya-Calle på geeks, du får odla mer skägg

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Välkommen! Må alla ettor, nollor, testsviter och drivrutiner vara med dig!
Men ja, heter man Calle med C och är anställd på Geeks är det skägg som gäller. Uppsträckning!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Hejsan där!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Trodde först att du skulle testa på att vara redaktör. Brainfart.

Välkommen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av kelthar:
Skrivet av GooGeL:

Du är ganska ny här va?

Hej och lycka till o/

Skrivet av iRonNuke:

Grattis Calle!

Skrivet av Näbbdjuret:
Skrivet av crash:

Välkommen

Man tackar man tackar!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Molotov:

Välkommen

Nya-Calle på geeks, du får odla mer skägg

Skrivet av trickeh2k:

Välkommen! Må alla ettor, nollor, testsviter och drivrutiner vara med dig!
Men ja, heter man Calle med C och är anställd på Geeks är det skägg som gäller. Uppsträckning!

Det man inte har på hakan får man ta igen på huvudet eller något i den stilen.
men jag ska skärpa mig.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Välkommen Kenneth 2.0/Calle 2.0! Har du fått lyssna på kazoo-musik än?

Permalänk
Medlem

Välkommen! Men, hmmm... Jag kände mig tvungen att kolla upp "miniatyrmålning". Det blev https://en.wikipedia.org/wiki/Portrait_miniature, vilket jag kände till som fenomen.

Men, vilken upplösning motsvarar det om man zoomar in?! Är det som att göra ett stilleben på 480x320, 320x200, 160x100 eller var går gränsen om man arbetar med akvarell eller olja?! Var går smärtgränsen, både som kreatör och som betraktare?! Är 9x6 mm för litet för en oljemålning men inte för akvarell?!

Min misstanke är att du har tänkt igenom sådana frågor, därför frågar jag!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|