Permalänk
Medlem

Steelkeys 6g v1 vart?

Hej har nu gjort min andra köpes annons för detta tangentbord. Detta var en bräda som hade lite swag över sig när jag var ung. Fick aldrig chansen att ha ett och vill därför ha ett nu

Har gjort två köpes annonser här. Har även gjort på Marketplace där jag blev lurad på två hundra spänn. Har dock fortsatt söka ändå

Har även kollat ebay.de/co.uk/com , tradera , blocket, norska tradera samt danska

Har även mailat steelseries.

Har någon idèer vart jag kan finna ett?

Permalänk

med tanke på åldern på denna modell förligger väl viss risk att antingen har de gått sönder vid detta laget eller kastats och bytts ut.

snackar ju om en modell från typ 2008-2010 nån gång så 12-14år gammal typ.

ser inte riktigt vad som är så exklusivt med det jämför med ett nyare med svarta mx brytare precis som g6 har?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

med tanke på åldern på denna modell förligger väl viss risk att antingen har de gått sönder vid detta laget eller kastats och bytts ut.

snackar ju om en modell från typ 2008-2010 nån gång så 12-14år gammal typ.

ser inte riktigt vad som är så exklusivt med det jämför med ett nyare med svarta mx brytare precis som g6 har?

Är väl lite som att samla på Skylanders när man hade he-man som barn. Är ju inte samma

Är väl så men något borde ju finnas kvar men den som lever får se.

Permalänk
Musikälskare

Jag har typ 6-7 stycken av SteelSeries 6G v2 T-borden (svarta brytare) och har hamstrat dom under åren haha har bevakningar på tradera och blocket om du vill ge dig in i matchen och hitta v1

PS: Akta dig för scammers bara, det är typiska produkter att luras med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mot v2? Har aldrig tänkt på att det fanns en v1

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

med tanke på åldern på denna modell förligger väl viss risk att antingen har de gått sönder vid detta laget eller kastats och bytts ut.

snackar ju om en modell från typ 2008-2010 nån gång så 12-14år gammal typ.

ser inte riktigt vad som är så exklusivt med det jämför med ett nyare med svarta mx brytare precis som g6 har?

6g v1 är till och med äldre! Den är från 2006 och man får verkligen kalla det för en pionjär inom området. Sett till hur få "gaming"-tangentbord med mekaniska brytare, som fanns vid den tiden.

Ganska roligt att läsa recensionen på Fragbite, när man ser kommentarer likt denna:
"#104 Core2Duo
Old School
2006-10-04 19:54
1
940:- för ett tangentbord?!?! ALDRIG I LIVET. Kan lika gärna köpa ett för 50-100 som är lika bra!"

Skrivet av lambdan:

Vad är skillnaden mot v2? Har aldrig tänkt på att det fanns en v1

Det är två helt olika modeller. 6g v2 är mer avskalat och jag tror att det gick att få med MX Red också. 7G fanns också och det var väl mer eller mindre ramen av ett 6gv2, fast med en stor "plastkåpa" med handlovsstöd etc. Tror även det hade inbyggd hub för ljud/USB.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Vad är skillnaden mot v2? Har aldrig tänkt på att det fanns en v1

Liknar mer ibm model m än de nya. Klart de finns lika bra tangentbord. Men jag sitter med en Mitsubishi 2070 crt-skärm för känslan. Då vill man att de ska matcha liksom. Man söker väl efter saker man saknade i unga år