[Köpråd] Prisvärd platta med Stylus (och E ink)

Permalänk
Medlem

[Köpråd] Prisvärd platta med Stylus (och E ink)

Hej!
På jakt efter en lösning åt min fru. Hon jobbar forfarande mycket med olika block, listor och lappar. Nu har hon fått upp ögonen för en Remarkable 2 (vilket är toppen!) så att hon kan bli lite mer digital.
Jag känner dock att det är lite häftigt med en 5000-kroners-produkt för att skriva lite lappar och matlistor som man sen ska skicka som meddelande. Det måste finnas ett billigare alternativ.

Det jag är ute efter är:
- Integrerad Stylus
- Dedikerad programvara (alltså inte bara Android/IOS)
- Något som är avskalta, enkelt och saknar alla funktioner man kan tänka sig så som; PDF-redigereing, mail, surf, youtube, mm.
- Sync med mobil och kunna skicka (sms/whatsapp/...) det man skrivit.

Vad ligger närmast det jag söker?

Permalänk

*edit*
Missade E-ink då går mitt förslag bort.

Jag har faktisk själv gått i samma tankar väldigt länge. Och har prövat lite olika. Just nu kör jag OneNote och delat denna i molnet där jag kan ge andra personer tillgång, kopiera sidor etc. Onenote finns till både windows, MacOs, Android, iOs och Chromebook. Mitt råd är undvik de billigaste budgetsurfplattorna plattorna då de känns lite slöa i OneNote.

Så valfri surfplatta med penna är mitt råd för det förslag som jag gav. Och beroende på hur mycket man vill lägga ut får man bättre prestanda. Just nu har iPad av någon konstig anledning fler funktioner i Onenote, jag tänker på att skapa tabeller.

Nackdel med mitt förslag är att det inte direkt är byggt för surfplatta utan för att anteckna i windows, macOs. Men att folk sedan i efterhand mer vill kunna lägga till och läsa det på surfplattor.

*edit*
kravet Integrerad Stylus som om du menar bra fäste surfplattan, så vet jag inte om detta finns än på android/iPad med deras skal.

Det jag tror med Android/ChromeOs eller iPad är att de är bra surfplattor och något man gärna bär med sig. En ren dedikerad platta för att rita och anteckna, den är säkert roligt första veckan men den blir lätt liggande. Surfplatta däremot, ja man kan använda den till så otroligt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fas723:

Hej!
På jakt efter en lösning åt min fru. Hon jobbar forfarande mycket med olika block, listor och lappar. Nu har hon fått upp ögonen för en Remarkable 2 (vilket är toppen!) så att hon kan bli lite mer digital.
Jag känner dock att det är lite häftigt med en 5000-kroners-produkt för att skriva lite lappar och matlistor som man sen ska skicka som meddelande. Det måste finnas ett billigare alternativ.

Det jag är ute efter är:
- Integrerad Stylus
- Dedikerad programvara (alltså inte bara Android/IOS)
- Något som är avskalta, enkelt och saknar alla funktioner man kan tänka sig så som; PDF-redigereing, mail, surf, youtube, mm.
- Sync med mobil och kunna skicka (sms/whatsapp/...) det man skrivit.

Vad ligger närmast det jag söker?

Tyvärr är det fortfarande nisch-produkter, så det kostar en del. Har själv en enhet från Boox som kör Android. Amazon har nyligen presenterade sin Scribe.