Tips på tätningsmaterial för hål i skärmen

Permalänk
Medlem

Tips på tätningsmaterial för hål i skärmen

Första gången sen jag haft xperia 10 mini min skärm har gått "sönder" däremot bara i ena hörnet vilket jeg anser är försumbart.
Däremot så har komponenterna bakom blitt exponerade. Så jag undrar vad för tätningsmaterial som ska användas för att täcka igen hålet?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Rekordmedlem

Det kanske funkar med att montera på ett displayskydd i glas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det kanske funkar med att montera på ett displayskydd i glas.

Displayfilm borde vara mycket bättre isåfall.

Permalänk
Medlem

Vill inte få den bulkigare på något sätt. Tänkte typ någon form av lim eller något.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av stelex:

Displayfilm borde vara mycket bättre isåfall.

Jag tror en hård yta är hållbarare än en flexibel men det är ju en fulreparation i vilket fall, man ska nog i vart fall inte limma för det lär bli ett märkbart hack som man fastnar i när man sveper över i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Skadan är nede i hörnet så är aldri något jag sveper över. Jag vill mest fylla hålet för att undvika att fukt kommer in i mobilen.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det kanske funkar med att montera på ett displayskydd i glas.

Det är mitt tips också, men det kan vara svårt att få det att fästa med sprickor i glaset, stor risk för luftbubblor som gör att det släpper inom kort, men kan ju vara värt att testa, det kan inte kosta med än 50kr för ett skyddsglas.

Skrivet av gwingis:

Vill inte få den bulkigare på något sätt. Tänkte typ någon form av lim eller något.

Displayskydd i glas är ca 0.3-0.4mm tjocka, den extra tjockleken är försumbar.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av gwingis:

Skadan är nede i hörnet så är aldri något jag sveper över. Jag vill mest fylla hålet för att undvika att fukt kommer in i mobilen.

Om du ska "limmspackla" hålet så välj ett 2 komponentlim så det inte krymper eller inte härdar, sedan är det väl också småsprickor runt hålet som inte tätas av limmet där det på sikt kan komma in fukt.kanske kan flytande displayskydd täta småsprickor.
Du får prova lite och hoppas på det bästa, se till att ha backup på telefonen innan du börjar utifall displayen skulle dö.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.