Priskoll: Geforce RTX 4080 vid lansering

Permalänk
Skrivet av ipac:

Eftersom?

4080 ligger för långt efter 4090 i CUDA-antal för att egentligen få vara ett 80-kort om man kollar över skillnaderna mellan förgående generation där man jämför xx80 mot xx90 korten, och samma med Titan/80/70 från äldre generationer. Det nuvarande 4080 är mer ett 4070 eller 4070Ti jämfört med 4090.

Skrivet av wargreymon:

Så du menar att 4080 ska ha ett MSRP på $539?

Se ovan, och gör det utan vara tyken nästa gång.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Oj oj vad folk gnäller här! Köp inga om ni inte har råd/vill då Ingen har tvingat er. Det är samma sak med telefoner typ. 12K+ för high-end telefoner. Där väljer jag att köpa en begagnad medelklass telefon och kommer billigt undan. Dock spyr jag inte galla över att jag inte har råd/vill betala så mycket för en ny.

Priserna är sjuka, men glöm inte bort att svenska kronan är extremt svag och vi har höga skatter i Sverige mot USA.

Det stör mig mer isåfall...

https://www.blocket.se/annons/sodermanland/asus_rtx_4080_tuf_...

Det är konstigt att du stör dig på en privatperson som försöker tjäna pengar på att sälja sitt åtråvärda grafikkort och tjäna en hacka men inte på ett multinationellt företag som gång på gång försöker mjölka marknaden för att man i princip har monopol.

Om någon är dum nog att betala över 18000 för ett 4080 så är det dennes problem, inte ditt.
Att kunder är dumma nog att betala de priser Nvidia/återförsäljare vill ha har redan bevisats. Folk köper ändå och då finns det ingen anledning för dem att sänka priserna. Det är så en marknadsekonomi fungerar när ett företag i princip har monopol och kunder är tillräckligt dumma och betalar de hutlösa priserna!

Det är ungefär samma utveckling i mobiltelefonbranschen. Apple bevisade att kunder är korkade nog att betala deras hutlösa priser. Inte långt senare följde de andra tillverkarna efter och idag är det ett faktum att mobiltelefonpriserna har skjutit i höjden.
Prisvärde vardesätts tyvärr inte längre..

Permalänk
Medlem

Jesus fuckin Christ att folk betalar 20k för ett grafikkort
Sved att betala 9k för mitt 3080
Badar folk i pengar?

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selo:

Jesus fuckin Christ att folk betalar 20k för ett grafikkort
Sved att betala 9k för mitt 3080
Badar folk i pengar?

Många som skuldsätter sig. Alltför många.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Prisutvecklingen är galen, 3080 kostade drygt 50% av vad 4080 kostar nu idag & det var bara för 2 år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Varken Inet eller Komplett har sålt ett enda sen kl 16 eller när det nu var jag började kolla på de som det står lagerstatus på.

De har sålt många men det var väl till alla dårar som måste köpa direkt på releasedagen (hoppas många är scalpers). Är glad att inte allt säljer slut med dessa priserna.

Jag funderar på om lagerstatusen "fryser" när de slutar hantera ordrar på lagret. Jag beställde nämligen nyss från Inet, och det står samma antal nu som före min beställning. Får se i morgon om det faktiskt fanns nåt, eller om jag hamnat på nån väntelista.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

4080 ligger för långt efter 4090 i CUDA-antal för att egentligen få vara ett 80-kort om man kollar över skillnaderna mellan förgående generation där man jämför xx80 mot xx90 korten, och samma med Titan/80/70 från äldre generationer. Det nuvarande 4080 är mer ett 4070 eller 4070Ti jämfört med 4090.
Se ovan, och gör det utan vara tyken nästa gång.

Tittar på lite gamla prestandaindex och GTX Titan var 43% snabbare än 680, Titan Black 20% snabbare än 780, Titan X 38% snabbare än 980, Titan Xp 32% snabbare än 1080. Här är det 33%, är väl inte så extremt om man ser 4090 som ett Titan, alltså sett till prestandagap? Sett till 3080/3090 så är det väldigt dåligt dock, men nästan 400mm2 är inte så onormalt för en 80-krets, 680, 980, 1080 har varit under, 780, 2080, 3080 över. 780 och 2080 blev ju lite tvingade till att bli stora, 780 för att man satt fast på 28nm och gjorde en mellanserie, 2080 för att RTX-delen skulle på, 3080 hade ju egentligen kunnat vart mindre då dom inte "behövde" öka prestandan så mycket från 2080, så det är ju ett undantang. Att gå ner till 380mm2 med vad blir i princip en dubbel die shrink känns väl inte alls så orimligt för en 80-krets, är väl snarare standard.

Att kortet nu kostar 17-20k är såklart dyrt dock, oavsett valuta, inflation och höjning av wafer-priser, inte ens nvidia verkar ju tycka att det ska kosta så mycket (eftersom det är långt över msrp). Då det rimligen inte borde vara dyrare att tillverkna än 7900 XTX som ska få ett MSRP på 999USD, så ligger det ett antal tusenlappar för högt. 899USD/12K SEK känns såklart skitdyrt, men är väl imo vad det "borde" kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Håller med. Jag tror många har en stark känsla att en viss modell i en serie ska kosta ungefär X kronor.

Problemet är att gaming har blivit en mycket mer exklusiv hobby senaste åren. Många som växte upp med PC-gaming på 90- & 00-talet är idag 30+ och har god ekonomi. Det gör att där finns kapital, en efterfrågan och sug för mer påkostade komponenter.

Det skapar en förskjutning i leden om Nvidia (och även AMD) lägger större resurser på att tillverka stora och kraftfulla grafikkretsar. Alternativet är rätt tråkigt också för vi hade kunnat ha klart sämre kretsar som levde upp till förväntningarna att modell Y ska kosta X kronor.

Det många glömmer är att större kretsar även blir exponentiellt dyrare då fler fel på kretsarna uppstår. Det drar också upp priserna. Dollar som du nämner är ytterligare en faktor som påverkar.

Nvidia tar förvisso ut en ganska kraftig vinst per kort men även de skulle sälja korten med 0 vinst så hade dagens kort varit dyrare än de äldre XX80-korten.

Jag tycker också det är tråkigt att allt blivit så dyrt (för jag vill också ha high-end med XX70- eller XX80-kort). Men jag accepterar helt enkelt att det finns andra som är villiga att lägga mer pengar på hobbyn än jag. Och då får det vara så

Mitt största problem med dyra grafikkort är att det finns så få AAA-spel som nyttjar korten bra och som är intressanta för mig. Hade det kommit ut 3-4 AAA-titlar som intresserade mig om året hade intresset att lägga mer pengar ökat.

Men uttalanden som 80-korten ska kosta max 7000 kr är fan rätt tråkiga om jag får uttrycka mig fritt. Det hade ju tvingat Nvidia att tillverka klart sämre kretsar, typ i klass med de som kommer sitta i 4060. Då hade det varit high-end men varför skulle man vilja ha det så?

Det tråkiga är prestanda per krona som inte går framåt alls. Finns många bra anledningar till varför såklart, men tråkigt är det. Förr fick man kanske 30-40% mer prestanda och betalande liknande summa. Nu får du betala mycket mer för denna prestandaökning

Hade de fortfarande haft 4080 som presterade över 3090 och kostade liknande som förra generationen hade ingen klagat. De kan absolut släppa kort för 20k, eller 40k för den delen, men prestandan finns inte riktigt där, då skulle den helst vara dubbla 4090 om man ska gå efter tidigare generationer.

De som köpte 1080ti för under 8000kr nya kan knappt idag köpa något bättre i samma prisklass. Och dessutom kostar motsvarande kort två gånger mer idag (och presterar också bättre såklart). Transistorernas gyllene era är förbi vad det verkar, de blir inte längre billigare alls (bara på gamla noder möjligen)

Jag hade inga problem med gamla titan-serien, den presterade ju bättre än allt som fanns och de som hade galna resurser kunde leka, men denna generation kostar bara som en titan och presterar inte alls på den nivån

Nu är det såklart kronkursen som skevar hela ekvationen och gör den 50% värre än det borde vara, men vi lever ju här tyvärr… kanske blir bättre nästa generation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag hade inga problem med gamla titan-serien, den presterade ju bättre än allt som fanns och de som hade galna resurser kunde leka, men denna generation kostar bara som en titan och presterar inte alls på den nivån

Jag tycker nog att 4090 är Titan-klass-överlägsen. Jämför med 4080...
Ca 70 procent fler CUDA-, tensor-, och RT-kärnor.
Drygt 40 procent högre minnesbandbredd och 50 procent mer VRAM.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det tråkiga är prestanda per krona som inte går framåt alls. Finns många bra anledningar till varför såklart, men tråkigt är det. Förr fick man kanske 30-40% mer prestanda och betalande liknande summa. Nu får du betala mycket mer för denna prestandaökning

Hade de fortfarande haft 4080 som presterade över 3090 och kostade liknande som förra generationen hade ingen klagat. De kan absolut släppa kort för 20k, eller 40k för den delen, men prestandan finns inte riktigt där, då skulle den helst vara dubbla 4090 om man ska gå efter tidigare generationer.

De som köpte 1080ti för under 8000kr nya kan knappt idag köpa något bättre i samma prisklass. Och dessutom kostar motsvarande kort två gånger mer idag (och presterar också bättre såklart). Transistorernas gyllene era är förbi vad det verkar, de blir inte längre billigare alls (bara på gamla noder möjligen)

Jag hade inga problem med gamla titan-serien, den presterade ju bättre än allt som fanns och de som hade galna resurser kunde leka, men denna generation kostar bara som en titan och presterar inte alls på den nivån

Nu är det såklart kronkursen som skevar hela ekvationen och gör den 50% värre än det borde vara, men vi lever ju här tyvärr… kanske blir bättre nästa generation?

3070 kostar 7000:-, 45% snabbare.
3070 Ti kostar 8000:-, 54% snabbare.

Räknat på 1440p som jag gissar man sitter på med ett sådant kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

3070 kostar 7000:-, 45% snabbare.
3070 Ti kostar 8000:-, 54% snabbare.

Räknat på 1440p som jag gissar man sitter på med ett sådant kort.

5.5 år senare (räknat från release) så får man inte ens 10% prestanda per år. Då listar du dessutom utgående generation (två år gammalt kort). Men absolut har det inte stått exakt helt stilla

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

5.5 år senare (räknat från release) så får man inte ens 10% prestanda per år. Då listar du dessutom utgående generation (två år gammalt kort). Men absolut har det inte stått exakt helt stilla

Världen gick åt helskotta. Dollarn är stark och kronan är svag. Trots detta har vi fortfarande en ökning. 2 år sedan kunde du köpa 3080 för 8000:- och få nästan dubbla prestandan från 1080Ti. Så det är ju idag tråkigt att jämföra när vi sitter i ett så dåligt läge ekonomiskt.

Notera att jag även tycker 4080 kunnat ha en normal ökning och kostat $749-799. $500 ökning är bara absurt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Världen gick åt helskotta. Dollarn är stark och kronan är svag. Trots detta har vi fortfarande en ökning. 2 år sedan kunde du köpa 3080 för 8000:- och få nästan dubbla prestandan från 1080Ti. Så det är ju idag tråkigt att jämföra när vi sitter i ett så dåligt läge ekonomiskt.

Notera att jag även tycker 4080 kunnat ha en normal ökning och kostat $749-799. $500 ökning är bara absurt.

För två år sedan kostade väl 3080 en bra bit över 1000$ dock, och scalpades ännu högre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Du ser allt snack och tomma lager

Komplett har sålt mindre än 10st strix senaste 6 timmarna. Dom har tom lagt till MSI korten som var reserverade för egna byggen till "public" verkar det som. Inet har lyckats kränga 8st eagle sedan 6 tiden igår. NoN har dock lyckats sälja slut på sina "billiga" MSI kort, frågan är dock hur många dom ens hade till början.

Inte fan vet jag om jag kan kalla det en braksuccé precis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

För två år sedan kostade väl 3080 en bra bit över 1000$ dock, och scalpades ännu högre

Köpte mitt 3080 runt BF för 8500:-, hade även en beställning på 7825:- som komplett hedrade typ ett halvår eller mer senare. Var man snabb när kort kom upp kunde man ju få dem till hyfsat pris i ett antal månader. Har varit brist vid lansering senaste 10 åren i alla fall. Skillnaden senaste 2 åren är att efterfrågan och tillgång inte riktigt mättats och istället för billigare tillverkning har det blivit dyrare.

Marknaden kommer återhämta sig, men kommer inte ske snabbt. Tog ju några år från förra mining boomen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bizzro:

Komplett har sålt mindre än 10st strix senaste 6 timmarna. Dom har tom lagt till MSI korten som var reserverade för egna byggen till "public" verkar det som. Inet har lyckats kränga 8st eagle sedan 6 tiden igår. NoN har dock lyckats sälja slut på sina "billiga" MSI kort, frågan är dock hur många dom ens hade till början.

Inte fan vet jag om jag kan kalla det en braksuccé precis!

Som sagt, det är inte säkert att lagerstatusen uppdateras korrekt utanför normala arbetstider. Hos Inet stod det 33 före mitt köp och det står fortfarande 33, ett par timmar senare. Jag gissar att det sålts många fler än det ser ut, men att vissa (kanske jag) kommer att få ett meddelande i morgon om varan är slut. Om det blir en kölista eller om ordern annulleras återstår att se.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Som sagt, det är inte säkert att lagerstatusen uppdateras korrekt utanför normala arbetstider.

Hos Komplett verkar det iaf vara korrekt. Försvann kort lite nu och då även utanför kontorstid. Komplett verkar drunkna i kort, kort som inte säljer speciellt snabbt.

UK verkar också ha gott om kort i lager. Tyskland verkar inte riktigt ha fått sina leveranser än, om jag inte missade det så hade t.ex Caseking knappt kort i lager alls. Medans Overclockers.co.uk som har samma ägare som Caseking (så förmodligen samma distributionskanaler) precis som komplett drunknar i kort.

Permalänk
Medlem

finns en massa gigabyte eagle på inet.
jag ska köpa allihop så ingen av er får dem

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Grafikkort är en lyxvara. Men det kommer bli otroligt trögt när GPU-miningen är död för nuet. Är ju ändå lite överraskad att grafikkorten säljs som smör, men det är väl bara gamers som köper de nu. =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Var samma med 3080 serien.

Nej var det inte, tror det var 500 eller mindre.
Betalade 8k för mitt TUF fabriksöverclockade.

Permalänk
Medlem

En användare på Tradera, Retroplayer har slängt upp massor av 4080 kort. Hoppas ingen köper skiten så att han får sitta där med en massa kort och skulder i avbetalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Badar folk i pengar?

Många som struntade i 3000 series pga bristen/priserna. Kan man inte spara ihop 10-15k extra (antar att det fanns pengar till det första köpet som uteblev) på 2 år. Då kanske man inte ska köpa lyxprodukter som högpresterande grafikkort till att börja med. 4080 är en dålig deal oavsett, men 4090 förstår jag om det finns köpare till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

En användare på Tradera, Retroplayer har slängt upp massor av 4080 kort. Hoppas ingen köper skiten så att han får sitta där med en massa kort och skulder i avbetalning.

Förmodligen är auktionen kortare än ångest perioden så han hinner skicka tillbaka korten inom två veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Folk kommer säkert köpa upp flera och sedan sälja dem dyrt på blocket för 50 000kr eller liknande. Det blir en perfekt julklapp till barnens dator

Vaf-n jag förstår mig vare sig på dagens priser eller folk som köper så dyra grafikkort för rent nöje, de som köper så dyra för arbetsuppgifter förstår jag mig på, men de är nog försumbara,

Meanwhile finns det många som äger bilar för hundratusentals kronor för att köra några mil om året på sommaren...osv osv etc etc listan på saker folk köper och slösar på för rent nöje kan göras lång och det är inte helt sällan dyra grejer.

Så att köpa ett grafikkort med några års mellanrum som kostar 10-30k för rent nöje är inte så jävla extremt egentligen kan jag tycka, speciellt inte om man nyttjar det mycket.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bizzro:

Många som struntade i 3000 series pga bristen/priserna. Kan man inte spara ihop 10-15k extra (antar att det fanns pengar till det första köpet som uteblev) på 2 år. Då kanske man inte ska köpa lyxprodukter som högpresterande grafikkort till att börja med. 4080 är en dålig deal oavsett, men 4090 förstår jag om det finns köpare till.

Eller också kan man köpa ett 1 år gammalt 3070 för 5000:- men det verkar inte vara så spännande för sweclockers medlemmar. Jag tror nog att de som verkligen är intresserade av att spela hittar något som passar även om det inte är det absolut senaste.

Jag sålde själv ett 2070 Super för någon månad sedan för ca 3000:-, det är ungefär lika snabbt som senaste konsollerna. Funkar rätt bra alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Jag sålde själv ett 2070 Super för någon månad sedan för ca 3000:-, det är ungefär lika snabbt som senaste konsollerna. Funkar rätt bra alltså.

Du kan dock inte driva en 4k skärm med vettiga inställningar. Beror på vad man prioriterar. Jag sitter med en budget telefon från 2019 och bilmässigt så är mina kriterium ungefär "ta sig från punk A till B". Men skulle aldrig nöja mig med ett 2070 super i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bizzro:

Du kan dock inte driva en 4k skärm med vettiga inställningar. Beror på vad man prioriterar. Jag sitter med en budget telefon från 2019 och bilmässigt så är mina kriterium ungefär "ta sig från punk A till B". Men skulle aldrig nöja mig med ett 2070 super i dagsläget.

Alla har sina prioriteringar i livet, från min synvinkel är dina aningens skeva..

Visa signatur

----------------------------------------
Beer is the path to the dark side. Beer leads to intoxication. Intoxication leads to hangover. Hangover leads to much suffering. Much beer I sense in you.

Permalänk
Medlem

Det mest störande är att priserna kommer vara sjuka även längre ner i kedjan. T.ex 4070 kommer kosta 14k och prestera endast något bättre än ett 3080...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myth:

från min synvinkel är dina aningens skeva..

Och jag finner förmodligen dina skeva! Så är livet, vi är är alla olika!

Eller menar du att du nedprioriterar allt som inte är nödvändigt i livet och bara spenderar minimum för allt? Gör du det i så fall för att minimera tiden du arbetar genom livet? I så fall, fair, men själv arbetar jag lite mer och köper något jag får ut glädje av under tiden. Blir väldigt tråkigt om man aldrig unnar sig själv något. Men vissa värderar kontroll över sin egen tid högre, och det kan jag respektera.

Eller jobbar du ändå fullt och bara lägger pengarna på hög? Har du i så fall något vettigt slutmål? Du vet att du inte kan ta med dig pengarna när du dör va?

Permalänk
Medlem

Nu står min som "bokad" och lagernivån sjunkit till 29, så det blev nog ett kort.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S