Permalänk
Medlem

Tips på aktiv/vardags ryggsäck.

Hei!

Söker en ny ryggsäck som jag ska använda när jag cyklar till och från jobbet samt bara gå runt med. Eftersom massor av värme ansamlar sig på ryggen när jag cyklar så letar jag även efter något som kan hålla lite luft mellan mig och ryggsäcken.

Nu har jag förra generation Osprey stratos x. Väldigt god luftventilation men syns den är lite mer för det aktiva/friluft hållet så är ute efter något nytt!

Några krav:

  • Pc-fack

  • Någon form av ryggventilation eller bara något som skyddar ryggsäcken för en svettlurk som jag

  • Vardagsliv

Tacksam för tips!

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Hei!

Söker en ny ryggsäck som jag ska använda när jag cyklar till och från jobbet samt bara gå runt med. Eftersom massor av värme ansamlar sig på ryggen när jag cyklar så letar jag även efter något som kan hålla lite luft mellan mig och ryggsäcken på ryggen.

Nu har jag förra generation Osprey stratos x. Väldigt god luftventilation men syns den är lite mer för det aktiva/friluft hållet så är ute efter något nytt!

Några krav:

  • Pc-fack

  • Någon form av ryggventilation eller bara något som skyddar ryggsäcken för en svettlurk som jag

  • Vardagsliv

Tacksam för tips!

Jag har ännu inte lyckats hitta någon ryggsäck som klarar av att ha både laptopfack OCH bra luftspalt. Kanske att det finns någon ramspänd ryggsäck, men då kommer den vara tung.

För egen del cyklar jag med en Haglöfs Corker. Den har ingen luftspalt men jag har accepterat att jag ändå kommer behöva duscha och byta om när jag kommer till jobbet. Alternativet är ju väskor att hänga på ramen/pakethållare.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Avstängd

Är också på jakt efter en ny ryggsäck. Jag är väldigt nöjd med den jag har men jag har haft den i över tio år så den håller inte formen så bra, inte minst efter att katten pissade på den så jag fick köra den i tvättmaskinen flera gånger.

Det har kommit en efterföljare till den, Incase Icon, som ser grym ut men den är väldigt dyr. Det billigaste jag sett är typ 1800 och då var det via Amazon från något företag som heter Kramerica Industries, vilket känns lite tveksamt (det var vad Kramers fiktiva företag i Seinfeld hette). Den har nät med luftkanaler på ryggen, många smarta fack och andra smarta lösningar, och dator och annat är skyddat inte bara med vaddering utan också mjuk fuskpäls. Den är inte direkt snygg men väldigt diskret skulle jag säga. Den ger inte någon friluftskänsla i designen i alla fall.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B00KSYM4Q6/ref=sr_1_5?keywords=...

Permalänk
Medlem

Jag använder en Everki EKP118 som jag är väldigt nöjd med. Största nackdelen är att den inte är så ventilerad på ryggen.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B00LGN7Y3G/ref=sr_1_1?crid=1OGI...