PS4 till dotter, har ett befintligt PS5, hur gör vi?

Permalänk
Medlem

PS4 till dotter, har ett befintligt PS5, hur gör vi?

Hej!

Vi har idag ett PS5 där jag är main user och dottern ligger med i min familj som en separat user. Vi har några spel samt PS online premium eller vad det heter.
Fick tag på ett PS4 som inte startade, visade sig vara trasig sydbrygga så den har jag bytt ut och nu lirar konsollen igen. Tänkte att hon skulle få den.

Jag provar nu logga in med hennes konto på den konsollen, och kollar minecraft som är ett spel vi har köpt. Men det kostar pengar att ladda ner, alltså verkar spel inte delas inom familjen.
Vad är bästa lösningen för oss nu?
Jag ska alltså ha kvar PS5:an i biorummet och PS4:an på hennes rum.

När hon är inloggad med sitt konto på PS5:an har hon ju tillgång till alla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

När hon är inloggad med sitt konto på PS5:an har hon ju tillgång till alla spel.

Kill-gissning: Kan det bero på att ni har köpt det till PS5, men inte till 4-an?

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

När hon är inloggad med sitt konto på PS5 får hon tillgång till ditt bibliotek då ditt konto är primärt. Det låter som att det är endast hennes konto som är inloggat på PS4:an, vilket gör att hon endast har tillgång till de spel som är köpt via det kontot. Om du loggar in och sätter din användare som primär på PS4 och hennes som sekundär så ska det fungera som på PS5:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

När hon är inloggad med sitt konto på PS5 får hon tillgång till ditt bibliotek då ditt konto är primärt. Det låter som att det är endast hennes konto som är inloggat på PS4:an, vilket gör att hon endast har tillgång till de spel som är köpt via det kontot. Om du loggar in och sätter din användare som primär på PS4 och hennes som sekundär så ska det fungera som på PS5:an.

Tack det fungerar nu

Kommer jag inte kunna spela tillsammans med henne på PS5:an nu istället dock?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av SueCia:

Tack det fungerar nu

Kommer jag inte kunna spela tillsammans med henne på PS5:an nu istället dock?

Jo, ni kommer kunna spela. Så länge ni lirar på olika konton är det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tack det fungerar nu

Kommer jag inte kunna spela tillsammans med henne på PS5:an nu istället dock?

Det jag hittar: Does Minecraft have crossplay on PlayStation? Since PS4 and PS5 Minecraft both run on the Bedrock version of the game, they have full crossplay compatibility with every other Bedrock platform.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan