Surface Pro 8: någon ägare som kan säga om pennan fäster på chassit?

Permalänk
Medlem

Surface Pro 8: någon ägare som kan säga om pennan fäster på chassit?

Funderar på att byta ut min gamla SP4 till SP8 men blir inte klok på om penna fäster mot chassit längre, typ att den går att sätta på vänstra sidan av chassit nedanför hörlursutgången?

Vet att pennan fäster och laddar i tangentbordet men eftersom jag ganska ofta använder den som en tablet, helt utan tangentbord på plats så undrar jag helt enkelt om pennan ens fäster på chassit numera.

Permalänk
Medlem

Den fäster på chassit

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Den fäster på chassit

Tack, fått för mig att på nya SP9 fungerar det ej eftersom det sitter massa portar på den sidan men kanon om det går på SP8, bara att vänta in Black Friday för min del då.

Permalänk
Medlem

Sitter också och väntar in BF, skulle ni säga att Surface Pro skulle passa fint som studiedator med sporadiskt photoshop/illustrator användande och eventuellt något litet cad program (ingår tydligen lite cad i utbildningen jag skall söka).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Sitter också och väntar in BF, skulle ni säga att Surface Pro skulle passa fint som studiedator med sporadiskt photoshop/illustrator användande och eventuellt något litet cad program (ingår tydligen lite cad i utbildningen jag skall söka).

Spontant så skulle jag säga nej, den rullar fint med vanliga program som man använder i sitt arbete. Men inga tunga titlar tyvärr.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Hänger upp mig på placeringen av knapparna på SP8, jag kan säkert lära om och stå ut med detta.

Dock undrar jag hur knapparna är rent funktionellt, kan jag transportera den i min ryggsäck utan att Power-knappen aktiveras? Menar alltså att man har den stående på högkant i ens ryggsäck och då hamnar knappen antingen nedåt eller uppåt.

Inte skaffat någon SP8 ännu eftersom jag inte hittade någon bra rabatt på modeller med 16GB under Black Friday. Kan hända att jag nöjer mig med 8GB eller tar det dyra steget till SP9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Hänger upp mig på placeringen av knapparna på SP8, jag kan säkert lära om och stå ut med detta.

Dock undrar jag hur knapparna är rent funktionellt, kan jag transportera den i min ryggsäck utan att Power-knappen aktiveras? Menar alltså att man har den stående på högkant i ens ryggsäck och då hamnar knappen antingen nedåt eller uppåt.

Inte skaffat någon SP8 ännu eftersom jag inte hittade någon bra rabatt på modeller med 16GB under Black Friday. Kan hända att jag nöjer mig med 8GB eller tar det dyra steget till SP9.

Jag stoppar min i väskan varje dag för att jag reser väldigt mycket och har inte märkt av något problem, man håller ju in för att starta istället för snabbt tryck.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide