Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Gtx 1080 var fösta kort som jag köpte ny. Vid lanseringen av Turing min Pascal blev såld. Jag har lagt ~4000 till budget och RTX 2080 landade i burken. 2 år senare RTX 2080 hittade nästa ägaren; denna gången budjet justerade jag med ~5000 SEK och till idag sitter på RTX 3080.

Ser ut man kan släppa den för 6000,- och jag tror 6000 Sek extra (~12.000,- totalt) låter rimligt för RTX 4080, men 10.000 Sek extra istället? Definitivt inte.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Så ptja, vad som anses vara realistiskt och inte är väl en tolkningsfråga egentligen och jag delar inte din åsikt.

Under sista 4-års perioden jag har bytt jobb 2 ggr för fixa min ekonomi. Men den bättre ekonomi betyder inte att jag ska acceptera 16.000 Sek för produkt som kostade 8-10.000 två år sen.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag tror att du har missförstått mig, jag säger inte att korten inte kostar mycket pengar utan jag säger att förutsättningarna och behoven har förändrats.

Vi båda kan komma överens om att GTX 1080 tillhörde premiumsegmentet när det släpptes. Vi kan då jämföra det med RTX 3060 som ligger i mellanklassen i dagsläget och båda dessa kort är ypperliga för att spela på i 1080p.

GTX 1080 hade ett pris på 7700:- vid släpp jämfört med RTX 3060 vars pris vid släpp var 5900:- enligt Sweclockers.
Det är ett minskat pris på 1800: eller 23% och då presterar även 3060 minst 23% bättre i alla tester oavsett upplösning och har dessutom en lägre energiförbrukning.

Så priset för vad vi ansåg vara premiumsegmentet 2016 är i år 2020 runda slängar 20% högre än vad mellansegmentet är idag trots en markant sämre prestanda och det kommer du att återfinna även i budgetsegmentet. Och då kan vi återgå till att 65% av alla spelare på Steam spelar i just 1080p, så 65% (Räknar bort eller antar att AMD har liknande utfall) av Nvidias kundbas har då fått en billigare dator med bättre prestanda. Du kan även jämföra med RTX 3070 som i runda drag kostade lika mycket som GTX 1080 men med en prestandaökning på 60% enligt Sweclockers. Allt jag ser här är en mycket god utveckling som förhoppningsvis kommer att fortskrida.

När vi börjar prata om premiumsegmentet vi återfinner i 3000 och 4000-serien så har förutsättningarna förändrats så att jämföra dåtid med nutid blir lite som sagt att jämföra äpplen och päron litegranna. Det går helt enkelt inte att jämföra ett dåtida kort i premiumklassen med ett i nutiden.

Personligen ser jag många konsumenter som inte tänker på det här eller tänker på sina behov innan köp utan enbart tänker på siffrorna som finns på kortet och inte huruvida prestandan kommer att möta deras behov eller ej.

Skrivet av Rebe1:

Gtx 1080 var fösta kort som jag köpte ny. Vid lanseringen av Turing min Pascal blev såld. Jag har lagt ~4000 till budget och RTX 2080 landade i burken. 2 år senare RTX 2080 hittade nästa ägaren; denna gången budjet justerade jag med ~5000 SEK och till idag sitter på RTX 3080.

Ser ut man kan släppa den för 6000,- och jag tror 6000 Sek extra (~12.000,- totalt) låter rimligt för RTX 4080, men 10.000 Sek extra istället? Definitivt inte.

Jag vet att det blev en vägg av text kring hela den här analysen men för att svara på citatet ovan lite mer exakt med det jag skrivit tidigare i det här inlägget i min rygg så är det faktiskt så att du inte betalar mer för samma produkt idag som du gjorde för några år sedan - du betalar mindre och får dessutom en prestandaökning så länge förutsättningen är densamma vilket då är upplösningen du spelar på.

Lite rättelser och så vidare
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Jodå, t.ex LG OLED hade bättre priser än innan.

Fast de rear ju alltid ut utgående modeller. Men läste nu att handelskammaren tror på riktig rea efter jul då detaljhandeln inte lyckades skalpera som tänkt med falsk black vecka rea och nu har fulla lager

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig @modular att 15.000+ Sek är var premiumsegmentet ligger, men tidigare xx80 produkter ingick inte i detta -> där hade vi xx80 Ti och Titan istället. 3090/Ti fick vi istället för Titan, 3080 Ti finns kvar och jag är nästan säker vi kommer se 4080 Ti med 1400$ MSRP strax.

Jag förstår att priserna måste öka för att nuvarande definition av premium ligger i inte i samma nivå som i dåtid - men snälla...

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Skrivet av modular:

Jag tror att du har missförstått mig, jag säger inte att korten inte kostar mycket pengar utan jag säger att förutsättningarna och behoven har förändrats.

Vi båda kan komma överens om att GTX 1080 tillhörde premiumsegmentet när det släpptes. Vi kan då jämföra det med RTX 3060 som ligger i mellanklassen i dagsläget och båda dessa kort är ypperliga för att spela på i 1080p.

GTX 1080 hade ett pris på 7700:- vid släpp jämfört med RTX 3060 vars pris vid släpp var 5900:- enligt Sweclockers.
Det är ett minskat pris på 1800: eller 23% och då presterar även 3060 minst 23% bättre i alla tester oavsett upplösning och har dessutom en lägre energiförbrukning.

Så priset för vad vi ansåg vara premiumsegmentet 2016 är i år 2020 runda slängar 20% högre än vad mellansegmentet är idag trots en markant sämre prestanda och det kommer du att återfinna även i budgetsegmentet. Och då kan vi återgå till att 65% av alla spelare på Steam spelar i just 1080p, så 65% (Räknar bort eller antar att AMD har liknande utfall) av Nvidias kundbas har då fått en billigare dator med bättre prestanda. Du kan även jämföra med RTX 3070 som i runda drag kostade lika mycket som GTX 1080 men med en prestandaökning på 60% enligt Sweclockers. Allt jag ser här är en mycket god utveckling som förhoppningsvis kommer att fortskrida.

När vi börjar prata om premiumsegmentet vi återfinner i 3000 och 4000-serien så har förutsättningarna förändrats så att jämföra dåtid med nutid blir lite som sagt att jämföra äpplen och päron litegranna. Det går helt enkelt inte att jämföra ett dåtida kort i premiumklassen med ett i nutiden.

Personligen ser jag många konsumenter som inte tänker på det här eller tänker på sina behov innan köp utan enbart tänker på siffrorna som finns på kortet och inte huruvida prestandan kommer att möta deras behov eller ej.

Jag vet att det blev en vägg av text kring hela den här analysen men för att svara på citatet ovan lite mer exakt med det jag skrivit tidigare i det här inlägget i min rygg så är det faktiskt så att du inte betalar mer för samma produkt idag som du gjorde för några år sedan - du betalar mindre och får dessutom en prestandaökning så länge förutsättningen är densamma vilket då är upplösningen du spelar på.

En 20%-ig prestandaökning på 4 år är ju knappast ekvivalent dock så det går fortfarande inte att jämföra dagens mellansegment med prestandasegmentet för 4år sen.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

En 20%-ig prestandaökning på 4 år är ju knappast ekvivalent dock så det går fortfarande inte att jämföra dagens mellansegment med prestandasegmentet för 4år sen.

Håller med här också, förut kunde man som hobbyentusiast vara med och äga produkter ur premiumsegmentet, något som idag känns orealistiskt. Självklart är detta en subjektiv bedömning, men för mig personligen har denna prisutveckling helt dödat eller åtminstånde kraftigt reducerat intresset för komponenter.

Nu får jag vänta 3 eller 4 generationer jämfört med att tidigare kunna hoppa på andra vågen, som när 1000-serien byttes ut av 2000-serien.

Jag upplever att inte ens 3dfx-voodoo (gen1)-korten eller Nvidia TNT2 som kostade runt 2500-3000 sved lika mycket som att betala för Nvidias eller AMDs senaste kort.

Återigen, det handlar om en känsla, men det märks att jag inte är målgruppen för Nvidia eller AMD längre och jag tror det kommer straffa sig i längden. Entusiaster sprider otroligt mycket word-of-mouth marknadsföring och minskar barriärer för massmarknaden att ta sig in på komponentmarknaden.

Ville man utveckla en ny produktgrupp där man riktade sig på rikare kunder borde man lanserat en serie som inte heter GeForce och marknadsfört det som lyxsegment, som man gjorde med Titan och likvärdiga kort.

Permalänk
Skrivet av Caoz:

Håller med här också, förut kunde man som hobbyentusiast vara med och äga produkter ur premiumsegmentet, något som idag känns orealistiskt. Självklart är detta en subjektiv bedömning, men för mig personligen har denna prisutveckling helt dödat eller åtminstånde kraftigt reducerat intresset för komponenter.

Nu får jag vänta 3 eller 4 generationer jämfört med att tidigare kunna hoppa på andra vågen, som när 1000-serien byttes ut av 2000-serien.

Jag upplever att inte ens 3dfx-voodoo (gen1)-korten eller Nvidia TNT2 som kostade runt 2500-3000 sved lika mycket som att betala för Nvidias eller AMDs senaste kort.

Återigen, det handlar om en känsla, men det märks att jag inte är målgruppen för Nvidia eller AMD längre och jag tror det kommer straffa sig i längden. Entusiaster sprider otroligt mycket word-of-mouth marknadsföring och minskar barriärer för massmarknaden att ta sig in på komponentmarknaden.

Ville man utveckla en ny produktgrupp där man riktade sig på rikare kunder borde man lanserat en serie som inte heter GeForce och marknadsfört det som lyxsegment, som man gjorde med Titan och likvärdiga kort.

Har du funderat på kanske det är svenskars köpkraft har gått ner? Sverige jämförelsevis kanske inte har lika mycket som förut, USD ligger på 10.5 istället 7 för antal år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

En 20%-ig prestandaökning på 4 år är ju knappast ekvivalent dock så det går fortfarande inte att jämföra dagens mellansegment med prestandasegmentet för 4år sen.

I en diskussion kring ett dyrare premiumsegment så jag tycker det är ytterst aktuell jämförelse om vi ska prata om utvecklingen av komponenter och dess priser samt vilket ändamål de har.
Det handlar ju inte bara om en prestandaökning utan även prestanda per krona är lägre så gårdagens premiumsegment och nutidens mellan/budgetsegment har samma målgrupp. För varje nytt eller var annat släpp så hoppar XX50/60/70 etc uppåt i upplösningarna och vilket historiskt sett har lett till en prissänkning när det kommer prestanda per krona.

Försöker mig på någon slags halvkass uppställning, och desto fler generationer som kommer så kommer väl till slut 1080p fasas ut och 1440p bli den nya standarden och tillhöra budgetsegmentet.

Skrivet av Caoz:

Håller med här också, förut kunde man som hobbyentusiast vara med och äga produkter ur premiumsegmentet, något som idag känns orealistiskt. Självklart är detta en subjektiv bedömning, men för mig personligen har denna prisutveckling helt dödat eller åtminstånde kraftigt reducerat intresset för komponenter.

Nu får jag vänta 3 eller 4 generationer jämfört med att tidigare kunna hoppa på andra vågen, som när 1000-serien byttes ut av 2000-serien.

Jag upplever att inte ens 3dfx-voodoo (gen1)-korten eller Nvidia TNT2 som kostade runt 2500-3000 sved lika mycket som att betala för Nvidias eller AMDs senaste kort.

Återigen, det handlar om en känsla, men det märks att jag inte är målgruppen för Nvidia eller AMD längre och jag tror det kommer straffa sig i längden. Entusiaster sprider otroligt mycket word-of-mouth marknadsföring och minskar barriärer för massmarknaden att ta sig in på komponentmarknaden.

Ville man utveckla en ny produktgrupp där man riktade sig på rikare kunder borde man lanserat en serie som inte heter GeForce och marknadsfört det som lyxsegment, som man gjorde med Titan och likvärdiga kort.

Ja fast det är väl någonting som har genomsyrat samhället i stort när det kommer till köp av det senaste. Till exempel bil eller bostad, tar man inte lån blir det mest troligt inte det senaste. Om man inte sysslar med kompetensutveckling i samma takt som samhället utvecklas kommer den ekonomiska utvecklingen givetvis halka efter och då har du således heller inte råd att ha det senaste i premiumsegmentet.

Nu gissar jag lite då det är före min tid, men jag kan tänka mig att det var väl långt ifrån alla som hade råd med ett 3dfx-voodoo eller ett Nvidia TNT2 när det begav sig och vad som nu är aktuellt för alla olika målgrupper och ändamål idag fanns det nog någon dåvarande motsvarighet till konsument som förbarmade sig över de dyra priserna trots att utvecklingen såg likadan ut.

Permalänk
Medlem

Tillgång och efterfrågan styr prissättningen
För 23 år sedan köpte jag en lägenhet för 8 månadslöner, betalde kontant, 2 rum och kök ...
Samma lägenhet med ingen ökning i "prestanda" kostar idag 30 månadslöner eller mer
Liknande är det med bilar, en nybil idag kostar fler månadslöner än för 5 år sedan

Vi får hoppas att krypto dör och att GPU marknaden stabiliseras, men räknat till antalet transistorer och DDR storlek så tycker jag inte vi betalar mer än tidigare, prestanda i % är inte relevant jämförelse

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Skrivet av modular:

I en diskussion kring ett dyrare premiumsegment så jag tycker det är ytterst aktuell jämförelse om vi ska prata om utvecklingen av komponenter och dess priser samt vilket ändamål de har.
Det handlar ju inte bara om en prestandaökning utan även prestanda per krona är lägre så gårdagens premiumsegment och nutidens mellan/budgetsegment har samma målgrupp. För varje nytt eller var annat släpp så hoppar XX50/60/70 etc uppåt i upplösningarna och vilket historiskt sett har lett till en prissänkning när det kommer prestanda per krona.

Försöker mig på någon slags halvkass uppställning, och desto fler generationer som kommer så kommer väl till slut 1080p fasas ut och 1440p bli den nya standarden och tillhöra budgetsegmentet.
https://i.imgur.com/5sa35rV.png

Ja fast det är väl någonting som har genomsyrat samhället i stort när det kommer till köp av det senaste. Till exempel bil eller bostad, tar man inte lån blir det mest troligt inte det senaste. Om man inte sysslar med kompetensutveckling i samma takt som samhället utvecklas kommer den ekonomiska utvecklingen givetvis halka efter och då har du således heller inte råd att ha det senaste i premiumsegmentet.

Nu gissar jag lite då det är före min tid, men jag kan tänka mig att det var väl långt ifrån alla som hade råd med ett 3dfx-voodoo eller ett Nvidia TNT2 när det begav sig och vad som nu är aktuellt för alla olika målgrupper och ändamål idag fanns det nog någon dåvarande motsvarighet till konsument som förbarmade sig över de dyra priserna trots att utvecklingen såg likadan ut.

Du bortser helt ifrån det faktum att det krävs mer att driva ett spel i en viss upplösning vid en viss fps idag jämfört med för 4 år sedan.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

The GPU discussion is all informative and educational, but perhaps we should get back to deals discussion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

The GPU discussion is all informative and educational, but perhaps we should get back to deals discussion?

Ok, sorry for OT. Leaving the discussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Tillgång och efterfrågan styr prissättningen
För 23 år sedan köpte jag en lägenhet för 8 månadslöner, betalde kontant, 2 rum och kök ...
Samma lägenhet med ingen ökning i "prestanda" kostar idag 30 månadslöner eller mer
Liknande är det med bilar, en nybil idag kostar fler månadslöner än för 5 år sedan

Vi får hoppas att krypto dör och att GPU marknaden stabiliseras, men räknat till antalet transistorer och DDR storlek så tycker jag inte vi betalar mer än tidigare, prestanda i % är inte relevant jämförelse

Ja visst styr det prissättningen, men det kostar även mer att utveckla ny och en mer avancerad teknik i ett samhälle som bygger på tillväxt vilket också är något som återspeglas i prissättningen.

Skrivet av TobiasStockholm:

Du bortser helt ifrån det faktum att det krävs mer att driva ett spel i en viss upplösning vid en viss fps idag jämfört med för 4 år sedan.

Jag tror jag förstår vad du menar. Jag kan ha fel men det känns även som om att det går åt andra hållet och på något sätt jämnar ut varandra vid ett prestandaindex där en nyare krets presterar bättre i ett gammalt spel jämfört med att en äldre krets presterar sämre i ett nyare spel. Och det är väl vad som har varit poängen hela tiden, att det bara blir billigare driva spel i en viss upplösning desto längre vi kommer i utvecklingen.

Skrivet av delta76:

The GPU discussion is all informative and educational, but perhaps we should get back to deals discussion?

You are right, I got caught in the moment and didn't even reflect over what thread I was writing in.

Permalänk
Medlem

We started the GPU OT from post with 4080 "occasion" though

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Skrivet av danwi:

Jag chansade, och som en extra jobbskärm kommer den funka fint (brukar arbeta hemifrån kanske 8-10 timmar/vecka och avskyr att sitta med en laptop). Fick hem min idag. Helt ok skärm med ett höj/sänkbart stativ för 1500:- Men gällande spel och dess odokumenterade freesync-stöd får jag överlåta omdömena till andra. Plus i kanten är att den stödjer mer än 8 bitars färgdjup.

Tack för info.! Glöm inte att ha hög Hz för fröjdens skull. Även vardagsarbetet blir trevligare med högre uppdateringsfrekvens, upplever jag. 😊

(Vet inte vad du kan få ut för Hz från laptopens DP eller HDMI. Men kanske något högre iallafall?)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Smasher89:

Så, vilka erbjudanden har gått live nu med julkalendrar mer än ikeas 15% på ett köp?

Du har en hel drös med julkalendrar i årets samling
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1677569-julkalendrar-2...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Webhallen har dragit igång sin mellandagsrea, även NetOnnet.
Elgiganten har släppt sina erbjudanden (öppnar imorgon 8.00), men såg inget direkt intressant.

Permalänk
Medlem

Hmm. Alltså fullpris på 22k? Köpte en likadant specad legion 5 (165Hz) för 12k som fullpris förra året. Kanske jag är ensam med den känslan men känns som fler o fler företag anger en helt hittepå fullpris för att sen skulle ser ut som att de har nu sänkt så jvla mycket. 9000kr rabatt eller hur...

Permalänk
Avstängd

Säker på att det är samma modell du köpt?
Enligt prisjakt har den alltid legat runt 20k kr.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=7255675

Skrivet av nDre:

<Uppladdad bildlänk>
Hmm. Alltså fullpris på 22k? Köpte en likadant specad legion 5 (165Hz) för 12k som fullpris förra året. Kanske jag är ensam med den känslan men känns som fler o fler företag anger en helt hittepå fullpris för att sen skulle ser ut som att de har nu sänkt så jvla mycket. 9000kr rabatt eller hur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Säker på att det är samma modell du köpt?
Enligt prisjakt har den alltid legat runt 20k kr.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=7255675

han säger ju att han köpt en lenovo med liknande spec

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av att ringa Telia för att försöka matcha erbjudanden från andra operatörer?

Funderar på att köpa en Pixel pro 7. Men Halebop har samma pris dock får man en Google tv och Google Doorbell på köpet, vilket inte Telia ger.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Att logga in/beställa på IKEA.se fungerar fortfarande inte. Meningslöst, var samma problem förra året pga. ett (ganska medioker) erbjudande.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte logga in, i kassan kan du ange ditt family medlemskap, gjorde jag.

Skrivet av TKD_1337:

Att logga in/beställa på IKEA.se fungerar fortfarande inte. Meningslöst, var samma problem förra året pga. ett (ganska medioker) erbjudande.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Att logga in/beställa på IKEA.se fungerar fortfarande inte. Meningslöst, var samma problem förra året pga. ett (ganska medioker) erbjudande.

Hade tänkt beställa en fåtölj men skippar nog det, frakten går på lika mycket som man får i rabatt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Hade tänkt beställa en fåtölj men skippar nog det, frakten går på lika mycket som man får i rabatt.

Hämta I butik då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Du behöver inte logga in, i kassan kan du ange ditt family medlemskap, gjorde jag.

Aha, okej vad bra. Tack! Beställde nu men tydligen är jag inloggad fast det inte ser ut så... så buggat.

Skrivet av FireFox:

Hade tänkt beställa en fåtölj men skippar nog det, frakten går på lika mycket som man får i rabatt.

Okej. För mig är det skönt få det till ombudet (även om det är en bit), sparade inte mycket men ändå 139 kr mot 49 kr i frakten. Bekvämare att få det till ombudet än de andra lösningarna som krävs. Hemleverans var inte möjligt och det blir bara oftast bara problem med tider ändå. Jag hade tänkt besöka IKEA nu i dagarna men skönt slippa det.

Permalänk
Skrivet av Rebe1:

Gtx 1080 var fösta kort som jag köpte ny. Vid lanseringen av Turing min Pascal blev såld. Jag har lagt ~4000 till budget och RTX 2080 landade i burken. 2 år senare RTX 2080 hittade nästa ägaren; denna gången budjet justerade jag med ~5000 SEK och till idag sitter på RTX 3080.

Ser ut man kan släppa den för 6000,- och jag tror 6000 Sek extra (~12.000,- totalt) låter rimligt för RTX 4080, men 10.000 Sek extra istället? Definitivt inte.

Jag har svårt att förstå vad du försöker säga. Kan du skriva om det där igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag har svårt att förstå vad du försöker säga. Kan du skriva om det där igen?

Han menade att vid varje launch har en spenderat nära samma pris mellan korten genom att sälja föregående innan.
1080 7000
2080= 4000+ 1080
3080 =2080+5000

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Betalar gärna 50-200 kr för att slippa åka till någon ort med Ikea och trängs i trafiken i mellandagarna. Blir nog dyrare att åka dit om man räknar med bensinförbrukningen. Lyckades få igenom en beställning till slut men fungerade bara på datorn.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator